Wednesday, February 5, 2014

11.) M-62 "Szergej" MÁV Fővonali Dízelmozdony - Train - Diesel Locomotive - Terrain Monster & Ballistic Missile Railway Launcher Loco _ Тепловоз серии М62 "Sergei" H0 & TT model Roco, Tillig

MÁV M62 "Szergej" Electro-Diesel Locomotive - Fővonali Dízelmozdony - Terrain Monster & Ballistic Missile Railway Launcher Loco. Тепловоз серии М62 Roco H0 & TT Tillig models (Wikipedia)

Refreshed! 18+ to-118%-01.10.2017.-Regulated+++++++++++/++++++

above: MedRes! MÁV (Magyar ÁllamVasutak) M62-001 "Szergej"

Hu. text: A MÁV a vontatás korszerűsítéséhez 1965 és 1974 között 270db normál és 18db széles nyomtávú(a GySEV-nek érkezett még 6 db a típusból) M62-es mozdonyt szerzett be. A mozdonyok üzemeltetésével kezdetben sok probléma merült fel, amit később sikerült a szakembereknek kiküszöbölniük. Ennek köszönhetően 1975-re már ez a sorozat végezte a tehervontatások 40%-át. A mozdonyokba nem építettek be a személyszállító vonatok továbbításához szükséges vonatfűtési berendezést, ezért ezen igények kielégítésére a MÁV villamos fűtőkocsikat fejlesztett ki.   sourcehttp://kozlekedes.micom.hu/M62_Szergej



above: NEW+! NoHigher! "Kalauz Jutka" from MÁV (movie actress)

above: NEW pic: MedRes! MÁV M62 toving the military armor (BRDM-2 - Sztrela-1, VT-55, T-55) transport design of on eng. Col. Mazán Pál - military-ponton-bridge crossing Danube-river.

above: NEW! NoHigher! Hollywood star actor Ron Perlman as Seirgey

En. text: Ronald N. Perlman (born April 13, 1950) is an American actor and voice actor. He is best known for his roles as Vincent on the television series Beauty and the Beast (1987–1990), for which he won a Golden Globe Award, as the comic book character Hellboy in both Hellboy (2004) and its sequel Hellboy II: The Golden Army (2008), and Clay Morrow on the television series Sons of Anarchy (2008–2013).
Perlman is well known as a collaborator of Hellboy director Guillermo del Toro, having roles in the del Toro films Cronos (1993), Blade II (2002), and Pacific Rim (2013). He is also known for his voice-over work as the narrator of the post-apocalyptic game series Fallout, Clayface on Batman: The Animated Series, Slade on the animated series Teen Titans, The Lich on Adventure Time, and The Stabbington Brothers in Disney's animated film Tangled (2010).  ...

Hu. text: Ronald Francis Perlman (Washington Heights, New York, 1950. április 13.), ismertebb nevén Ron Perlman amerikai televíziós, film- és szinkronhangszínész. Jellegzetes, jól maszkírozható arca és arcmimikai tehetsége különösen alkalmassá tette maszkos, szörnyeteg alakok eljátszására.
above: NEW! MedRes! Original initial paint of MÁV M62 - kezdő MÁV festés
M62 is a Soviet-built diesel locomotive for heavy freight trains, exported to many Eastern Bloc countries as well as to Cuba, North Korea and Mongolia. Beside the single locomotive M62 also twin versions 2M62 and triple versions 3M62 have been built. A total number of 7164 single sections have been produced, which have been used to build 5231 locomotives. ...  en.wikipedia.org/M62_loco
above: NEW+! NoHigher! World famous Russian model Irina Shayk - Világhgírű modell
Hu. text: Irina Valerjevna Sajhliszlamova (oroszul: Ирина Валерьевна Шайхлисламова; Jemanzselinszk, Szovjetunió, 1986. január 6.) orosz modell. A modellvilágban Irina Sejk, vagy angolosan Irina Shayk (Ирина Шейк) néven ismert.  ...  hu.wikipedia.org//Irina_Sajhliszlamova
above: NEW! HiRes! Great photo! (Blogger cropped from top) from: ret. avn. WO1 Steve Kovács István nyá. rep. zls. former Mil Mi-8/17 board mechanic at Szentkirályszabadja (LHSN) AFHB MH.87th "Bakony Combat Heli. Rgt. - fedélzeti technikus, Canon EOS-D 1000. MÁV (Magyar ÁllamVasutak - Hungarian Goverment Railways) H-Start; Soviet made M62 (628) "Szergej", behind Rumanian made M47 (478) "Dacia", after Hungarian made GANZ-MÁVAG; M40 (40,114) "Púpos" - "Humped" and finaly M41-2143 "Csörgő" - "Rattling" at Rwy Station of Tapolca over lake-Balaton on June 2015.   source: www.facebook.com
above: NEW! NoHigher!
Hu. text: A MÁV M62 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú fővonali Co'Co' tengelyelrendezésű dízel-villamos mozdony sorozata. Beceneve „Szergej”. Új pályaszáma 628.
Története:
Az M62-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. A mozdonyokban kétütemű dízelmotorok vannak beépítve. Később a típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították. A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították M62 001 és 270, széles nyomtávú változatban pedig M62 501 és 518 közötti pályaszámokkal. A hetvenes évek végén 3 db széles nyomtávú mozdonyt átalakítottak normál nyomtávolságúra, így a hagyományos M62 sorozat 001-töl 273-ig terjedt. A normál nyomtávolságú mozdonyokat az egész országban szétosztva megtalálhatjuk, míg a széles nyomtávú mozdonyok a Záhony–Fényeslitke–Eperjeske átrakó körzetben dolgoznak, záhonyi telephellyel. Bár az M62 sorozat alapvetőentehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdeti időktől használták nehéz személyszállító vonatoktovábbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsivalkiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.
A sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg 85 darab van állományban. Szolnok, Szeged, Záhony, Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc, Szombathely, Székesfehérvár és Debrecen között vannak elosztva.  
sourcehu.wikipedia.org/M62_sorozat
GyártóLuganszki Mozdonygyár(Szovjetunió)
Gyártásban19651974
Darabszám82 db (2015, MÁV)
Műszaki adatok
TengelyelrendezésCo'Co'
Nyomtávolság1435 mm / 1524 mm
Hajtókerék-átmérő1050 mm
Indító vonóerő370 kN
Teljesítmény
Névleges1472 kW
Ütközők közötti hossz17 550 mm
Magasság4493 mm
Szélesség2950 mm
Forgócsaptávolság8600 mm
Tengelytáv forgóvázon belül2100 mm
Szolgálati tömeg116,5 t
Legnagyobb tengelyterhelés194 kN
Legkisebb pályaívsugár

above: NEW! MedRes! photo: Seregélyes "Vezérúr" András MÁV - HSR locodriver - mozdonyvezető
above: NEW! MedRes! The Head Watchmaness was helping too. Cosplay.- A Főbakter is segédkezett.-and She transfered to work to other Railway firma ... és átment dolgozni egy másik vasúttársasághoz ...

above: NEW! MedRes! Left: MÁV's GAZ-13 "Chaika - ГАЗ–13 "Чайка" - "Csajka-Sirály"  Right: Belarus ZsD's ZiSz-ZIM12 boss' rail cars - sínautók

רכבת ישראל – קו לוד - באר שבע

Feltöltés: 2010. jún. 26.

רכבת ישראל – קו לוד - באר שבע
סרטון ממעוף הציפור על קו לוד - באר שבע. הקו, בעל המסילות הכפולות, משפר את הנגישות של תושבי מטרופולין באר שבע למרכז הארץ ונותן מענה לסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, לחיילים ולעובדים נוסעים. כך אפשר להגיע ממרכז
הארץ לבאר שבע בחמ

above NEW! Video: Here's an excellent clip showing the new and high speed ISR main line from Lydda Junction to Beersheba, shwoign various aspects of the new route, modern stations in Kiryat Gat and Beersheba, various passenger and freight trains, as seen from the air.

above: NEWMedRes! M62 wreck -sérült karambolozott. sourcehttp://www.k-report.net/discus/messages/28/337.html?1451679795

above & belowNEWMedRes! Photo: Seregélyes "Vezérúr" András; HiRes! It would be the result of Enter the Depo manoeuvre. - Ez lett az ereménye a depóba beállásni manővernek.
 NEW+aboveMedRes! A tool-Master - Szaki; Russian military by Eva Dziff's model: Alla Antipina in  Calendar - Airsoft66Russia Military Models of Dziff Team .  source: www.dziff.ru Photo & Video Dziff  via:  Hu. Google G+ collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
above:  NoHigherМагистральный грузопассажирский тепловоз М62
above: NEW! MedRes! The Russian - Orosz ZsD "Szergej" szerelvény 
above: NEW! MedRes! Czechoslovenko CSD M62
En. text: České dráhy (ČD) or Czech Railways is the main railway operator in the Czech Republic. In 2015 its consolidated revenues reached CZK 33 billion. Revenues from passenger transport amounted to CZK 21 billion (64% transfer payments from the government, 24% intrastate transport, 12% international transport), revenues from freight transport operated by subsidiary ČD Cargo amounted to CZK 11 billion. With twenty-four thousand employees ČD Group is the fifth largest Czech company by the number of employees. The liabilities of ČD Group increased from CZK 19 billion at the end of 2006 to CZK 53 billion at the end of 2015   source:  en.wikipedia.org/CD

Czech text: České dráhy jsou národní železniční společnost v České republice. Skupina České dráhy zahrnuje České dráhy,a.s. (VKM: ČD) a její dceřiné společnosti včetně ČD Cargo, a.s. (VKM: ČDC). V Česku je ČD, a.s. dominantnímdopravcem v osobní a ČD Cargo, a.s. v nákladní železniční dopravě. Skupina ČD patří se svými 24 tisíci zaměstnanců mezi největší zaměstnavatele v Česku a mezi největší české společnosti podle konsolidovaných tržeb.Konsolidované tržby Skupiny ČD z hlavní činnosti dosáhly v roce 2015 výše 33 miliard korun, z toho tržby z osobní dopravy 21 miliard korun (64 % úhrada ztráty z veřejných rozpočtů, 24 % vnitrostátní přeprava, 12 % mezinárodní přeprava) a tržby z nákladní dopravy 11 miliard korun (od 1. prosince 2007 vyčleněna do dceřiné společnosti ČD Cargo). Závazky Skupiny ČD vzrostly z 19 miliard korun na konci roku 2006 na 53 miliard korun na konci roku 2015. Současná akciová společnost ČD vznikla 1. ledna 2003, kdy byla státní organizace České dráhy na základě zákona č. 77/2002 Sb. rozdělena na stejnojmennou akciovou společnost a státní organizaci Správa železniční dopravní cesty(SŽDC). Původně byly ČD také provozovatelem (nikoliv však vlastníkem) všech celostátních a většiny regionálníchdrah, ale tato činnost je od 1. července 2008 vyčleněna do SŽDC. Samotné řízení dopravy zůstalo v rukou ČD do konce srpna 2011. ČD a.s. je s 16 tisíci zaměstnanci jedna z největších českých firem.
above: NEW! MedRes! Raspolozhenie oborudovaniya na teplovoze M62
De. text: Die Baureihe M62 der Ungarischen Staatsbahn (MÁV) ist eine Baureihe von Diesellokomotiven. Sie ist die ungarische Variante der sowjetischen Bauart M62.
MÁV-Baureihe M62:
Nach der von Nydqvist och Holm (NoHAB) in Schweden beschafften Baureihe M61 ergab sich für Folgelieferungen von Diesellokomotiven ab 1965 die Notwendigkeit des Baus innerhalb des Rats für gegenseitige Wirtschaftshilfe (RGW). Aufgrund beginnender Spezialisierung innerhalb des RGW war der Bau von Diesellokomotiven mit mehr als 2000 PS in der Sowjetunion vorgesehen. Entwicklung und Bau übernahm dieLokomotivfabrik Lugansk (LTS; russisch: Луганский тепловозостроительный завод, Luganski teplowosostroitelny sawod, Lugansker Diesellokomotivenfabrik; später Ворошиловградский тепловозостроительный завод, Woroschilowgradski teplowosostroitelny sawod). Nach zwei an die Sowjetischen Eisenbahnen (SŽD; СЖД) gelieferten Prototypen begann 1965 die Serienlieferung an die MÁV. Die Lokomotiven erhielten die Baureihenbezeichnung M62, diese wurde dann auch als Herstellerbezeichnung übernommen. Später erhielten auch zahlreiche andere Länder des RGW Lokomotiven der Bauart M62.
Die M62 sind als Güterzuglokomotiven in schwerer sechsachsiger Bauart ausgeführt. Daher beträgt die Höchstgeschwindigkeit nur 100 km/h, eine Zugheizung ist nicht vorhanden. Die MÁV setzt die M62 trotzdem auch im Reisezugdienst ein, auch vor Schnellzügen, wofür je nach Jahreszeit Heizwagen benötigt werden.
Zunächst hatten die M62 einen roten Anstrich mit gelben Zierelementen, später wurden sie orangefarben mit gelber Front lackiert. Der Bau der normalspurigen M62 für die MÁV endete 1974 nach Ablieferung von 273 Maschinen. Noch etwa 80 Lokomotiven befinden sich im Einsatzbestand der MÁV. Drei M62 wurden zu breitspurigen M62.5 umgebaut
MÁV-Baureihe M62.5:
Für den Einsatz im Grenzbereich zur Sowjetunion (heute Ukraine) bei Záhony beschaffte die MÁV von 1970 bis 1978 15 Lokomotiven der Baureihe M62.5 in breitspuriger Ausführung für die in der Sowjetunion übliche Spurweite von 1524 mm (heute offiziell 1520 mm). Drei weitere M62.5 entstanden durch Umbau aus normalspurigen M62. 2005 befanden sich noch sieben M62.5 im Einsatzbestand.
GySEV-Baureihe M62.9:
Auch die Raab-Ödenburg-Ebenfurter Eisenbahn (Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút), ein österreichisch-ungarisches Gemeinschaftsunternehmen, erhielt 1972 sechs normalspurige Lokomotiven, die als Unterbaureihe M62.9 eingereiht wurden. Die M62.9 waren in Sopron beheimatet und wurden 1996 ausgemustert.
  sourcede.wikipedia.org/Baureihe_M62

Nummerierung:M62 001 bis 273 (M62)
M62 501 bis 515 (M62.5)
M62 901 bis 906 (M62.9)
Anzahl:273 (M62)
15 (M62.5)
6 (M62.9)
Hersteller:Lokomotivfabrik Lugansk
Baujahr(e):1965–1974 (M62)
1970–1978 (M62.5)
1972 (M62.9)
Ausmusterung:1996 (M62.9)
Achsformel:Co' Co'
Spurweite:1435 mm (M62, M62.9)
1524 mm (M62.5)
Länge über Puffer:17550 mm
Höhe:4493 mm
Dienstmasse:115,1 t
Höchstgeschwindigkeit:100 km/h
Installierte Leistung:1471 kW
Traktionsleistung:1271 kW
Treibraddurchmesser:1050 mm
Motorentyp:14 D 40
Nenndrehzahl:750 min−1
Leistungsübertragung:elektrisch
above: photo: Juci'bacsi scan coll:  photo: ifj. Lele Béla: NEW! MedRes! from left: FIAT "Ciciolina" (Hu MÁV nickname) test loco for MÁV probe, V46 "Crocodil", M62 "Sergei"

above: MedRes! H0 model diesel locomotives DR - BR120 - MÁV - M62  below: NEW! NoHigher!

above: NEW+++! Juci'bacsi's Olympus photo: HiRes! Railway layout in Balatonfüred  2012.

below: HiRes! Photo: Nikon "Coolpix" Juci'bacsi's son Andrew's Seirgey 'Tillig' TT model;

above pics, below pics: Juci'bacsi photos: HiRes !  My son Andrew's M-62 BR120  DR - TT Tillig M=1:120 model

Remark - Megj.: The kit equipped with small plastic parts for more detail adjusting. - A modellhez adtak műanyag kiegészítő felszerelhető apróságokat.

above: NEW! MedRes! TT - Tillig   source: forumTT.pl 
 above: BR120 H0 model lokomotive
NEW! above Two: MedRes!   below: MedRes!  TT models

above: NEW! NoHigher! M62 BR V200 modellvasút

above: below mix: Roco H0 M=1.87 model train
above: advert  of  "Baross Gábor" Railway Modeller Club - Vasútmodellező Klub - Veszprém

above: NEW! MedRes! My Son Andrew (6-7 yo.) exercise pre TT (scale: 1:120) drawing-table of model in Veszprém 1998. in living room onthe "French" bed: Berliner TT-Bahnen; Br. DR V180, DB V200 & Tillig MÁV M62 and personnel waggon during kinder action.

above: NEW! HiRes! 3D artwork. Russian "Sergey"
Ru. text: М62 (венг. motormozdony — тепловоз, локомотив, 6-осный, 2-го типа) — грузопассажирский тепловоз, созданный в 1965 году и выпускающийся на Луганском тепловозостроительном заводе с 1965 года.
История: Своим появлением тепловоз М62 обязан одному интересному факту: в 1961 году Венгерские железные дороги закупили у шведской фирмы «Nydqvist och Holm AB» (NOHAB) 20 тепловозов «Di3» мощностью 1950 л. с., которым дали обозначение M61. Советское руководство (в частности, первый секретарь ЦК КПСС Никита Хрущёв) было очень недовольно, когда узнало об этой покупке. После этого случая странам социалистического лагеря была запрещена закупка локомотивов у капиталистических стран[источник не указан 1228 дней]. В то же время на Луганский тепловозостроительный завод был отправлен приказ в срочном порядке разработать тепловоз в габарите европейских железных дорог для колеи 1435 мм с мощностью силовой установки 2000 л. с.
По крайней мере в начале 60-х годов претендентом на эту роль многие видели ТГ102. Однако, после полного фиаско с этим тепловозом было принято решение о создании нового тепловоза с электропередачей, получившего венгерскую серию М62, следующую после нохабовского М61. Первые опытные экземпляры были построены в 1965 году.
Как было указано, в Венгрии тепловоз получил обозначение серии М62, которое стало применяться и в Советском Союзе вместо запланированного ТЭ112 (что нетипично для наших железных дорог). Тепловоз строился на Луганском тепловозостроительном заводе и поначалу поставлялся только в социалистические страны. В Польше он получил индекс ST44, в ГДР сначала V 200, потом BR 120, затемBR 220 (смена единой классификации), в ЧССР Т679.1 — потом изменили на 781, в КНДР — К62, наКубе — 61.6. Тепловоз также поставлялся в МНР в двухсекционной модификации под индексом 2М62М
В новой машине многое было заимствовано из конструкции тепловозов ТЭ3 и ТЭ10. Но, благодаря удачной компоновке и некоторым другим конструктивным особенностям, машинисты оказались очень довольны этим тепловозом. Хотя тут не обошлось без одного курьеза — проектируя тепловоз под западный габарит, пришлось немного пожертвовать КПД тепловоза, который оказался чуть ниже, чем у ТЭ3. Из крупных недостатков, выявившихся в ходе эксплуатации, можно назвать сочетание малой ёмкости топливного бака с чрезмерной прожорливостью двухтактного дизеля. Этот недостаток естественно перекочевал на 2М62, только на 2М62У топливный бак стал больше.
В связи с началом выпуска М62 в Чехословакии на ЧКД был прекращён выпуск тепловоза T 678.0.
above: NEW+! HiRes! Paper model same as the upper 3D

Венгерский M62 271 на станции Чоп, Украина
С 1970 года тепловозы этой серии (с номера 1003) стали строиться для эксплуатации на железных дорогах колеи 1520 мм Советского Союза. Часть локомотивов, построенных для Советских железных дорог, предназначались для эксплуатации на колее 1435 мм в приграничных районах. Всего построена 721 машина (№ 1003—1723).
Модернизации:
Тепловозы семейства М62, исчерпавшие свой моторесурс, модернизируются. В большинстве случаев двухтактный дизель 14Д40 заменяется на четырёхтактный 2Д49 (мощностью 2000 л. с.). Такие тепловозы легко распознать по воздушному фильтру, выступающему«поперечным горбом» на крыше. Иногда они получают новую серию: М62к (в Литве), 2М62к (Россия и Беларусь, Литва), 2М62Ук (Россия и Беларусь), 2М62УР (Латвия).
В Венгрии, Латвии и Литве некоторые тепловозы при капитальном ремонте (КР) и модернизации получили дизели «Caterpillar», более мощные, чем стоявшие ранее 14Д40. Таким тепловозам присвоены новые серии 2М62УС (Латвия) или 2М62М (Литва).
sourceru.wikipedia.org/wiki/
above: NEW+! MedRes! Papírmodell szabásminta  source: www.mobuka.com
М62-1564 со служебным поездом
Основные данные
Страна постройки
Заводы
Годы постройки
1965 — настоящее время
Ширина колеи
Род службы
Конструкционная скорость
100 км/ч
Технические данные
Осевая формула
3О−3О
Полный служебный вес
М62: 116.5 т
(2-,3-)М62: 120 т (секция)
(2-,3-)М62У: 126 т (секция)
Нагрузка отдвижущих осейна рельсы
М62: 19,4 т
М62У: 21 n
Габарит
02-ВМ
Длина локомотива
М62: 17,500 мм
2М62: 2×17,400 мм
3М62: 3×17,400 мм
Максимальная высота
4615 мм
Ширина
2950 мм
Полная колёсная база
12,800 мм
Расстояние между шкворнямитележек
8600 мм
Колёсная базатележек
4200 мм
Наименьший радиус проходимых кривых
125 м
Тип дизеля
Мощность дизеля
1471 кВт (2000 л. с.)
Тип передачи
Тяговый генератор
ГП-312
Тип ТЭД
ЭД-118А
Выходная мощность ТЭД
6×192 кВт
Диаметр колёс
1050 мм
Передаточное отношение редуктора
75:17 (4,412)
Скоростьдлительного режима
М62: 20,0 км/ч
М62У: 20,9 км/ч
Запас топлива
М62: 3390 кг
М62У: 6300 кг
Запас песка
М62:600 кг
М62У: 700 кг
Запас воды
950 кг
Запас масла
950 кг
Эксплуатация
Страны
Commons-logo.svg М62 на Викискладе
above: NEW! NoHigher! M62 H0 model
aboveNEW+NoHigher! 'Wonder Women' - 'Csodanő' cosplay - el/lejátszó   by: We Neal's
above & below: NEW! MedRes! The original prototype M62-1 "Sergei" St. Petersburg - Hu. text: "Szergej" Szentpétervár - Oktyabrszkaja vasúti múzeum Varshavskiy vokshal - terminal.   photo: Hu. Mr. Kizmus Szabolcs hadszt. 2016. Aug.

above: NEW! MedRes! First M62-1 prototype
above: NEW! MedRes!  TM-3 rail gun and housing state sorround of museum

 above: NEW! MedRes! St. Petersburg Varshavsky rail terminal 'Oktyabrskaya'-back
below:
NEW! HiRes! St. Petersburg (Leningrad -, Szentpétervár) tourist-attractions map

Hu. text: Akit esetleg elvet a sors Szentpétervárra, és fogékony a technikai jellegű nevezetességekre, netán érdeklődik a közlekedés-történet iránt, az okvetlenül szője bele a programjába az egykori Varsói pályaudvar területén 2001-ben kialakított vasúti múzeumot. Tudom, hogy a fórum olvasói között sokan a vasút szerelmesei (engem is nagyon érdekel), viszont a topik témája miatt ezúttal csak a közvetlen hadi vonatkozású eszközökről lesz szó. Egyébként ez a gyűjtemény is - szerintem - elképesztő, mind a különlegességeket, mind a kiállított vasúti járművek számát tekintve. A múzeumnak nagyjából 180 mozdonya, vasúti kocsija, szerelvénye van, amelyből közel százat állítottak ki 5 sínpáron, egy nagyjából 400 m hosszú, elkerített szakaszon.
Az első meglepetés a pénztárnál ért minket: a belépő ára fotójeggyel együtt mindössze 150 rubel, ráadásul egy nagyon igényes, orosz és angol nyelvű, 30 oldalas prospektust is kaptunk mindannyian. Bőven volt időnk nézelődni, hiszen nem sokkal a nyitás után érkeztünk.  Kizmus

above: Adalék a Pályudvari életképekhez NEWHiRes! Aerial photo from HuAF Mi-8T

Photographer AVIATOR - International Magazine chief Editor; Leslie Angyal László Samuel; over Budapest -Parlament - Danube-river HQFE=2000 m occasion of Celebration of August 20th Air & Water Parade's parajumping section 1980's. captain Ecsédi András eje. szds. MH.86th Szolnok-LHSN HB boss of  An-26 cargo sqn's Para Service & member of HPA para-sport team - An-26. Left bottom: the Western Railway Terminal - Nyugati pu., to righthand top (at His left hand): die-the Ost-Banhof-East Ry.Tl - (Bal kezénél) Keleti pu..  An-26 szre. szd. eje.-deszant szolg. főnök és MN eje. válogatott tag.  Ugrás Budapest - Országház felett az 1980-as években az Augusztus 20-i Légi és Viziparádé alkalmával. source: www.facebook.com
above: NEW! HiRes! Hu. text: Budapest és környékének vasúti térképe.
below Three: NEW! Eastern Railway Terminal - Keleti pályaudvar - Ost-banhof  Top Left: MedRes!

above: NEW+! HiRes! Keleti pályaudvar - Ostbanhof - Eatern Railway Terminal in VII.ker. - distr.
Photos by Leslie Angyal László "Angel Wings" AVIATOR: 'Canon' EOS7D. Helicopter from Budaőrs LHBS 2017. július 16-n LT 19:30.  Hterrain=100m, for Photoalbum.
Open Source: https://www.facebook.com/aviatorok?fref=ts
Aerial photos Budapest 'On Air' by "Angel Wings": http://szextant.blogspot.hu/2017/07/201-budapest-on-air-aerial-photos.html

above: NEW! She is waiting for Red painted 'Sergei' in vain, not this will be to connect to this coach train. -  Hiába várja a Vörös festésű "Szergejt" nem az fog erre a szerelvényre rácsatlakozni. R:NEW!
above: NEW! NoHigher! "The conductress of coach." -  A kocsi Kalauznője "Kaller"
artwork: MedRes! Valery Barykin Russian Pin-Up Artworker artist. Russian Illustrator Valery Barykin successfully combines the vintage Pin Up Girls with Soviet art propaganda. Artist from Nizhny Novgorod reinterprets the poster style used to arouse Soviet citizens’ sense of civic responsibility, with Leninist literature and heavy machinery supplanted by buxom girls and booze.


 NEW! above: MedRes!   below: HiRes! 18+ A very comfortable coach cabin  photo by: David Dubnitskiy from Ukraine, Dniepropetrovsk   via:  https://500px.com/david-foto
above: NEW! Youtube MÁV advertisement thumbnail

above: NEW! NoHigher! The train scene, Natalya Rudakova and (Jason Statham) Movie: "Transporter 4" - "A szállító 4" with Audi A8

aboveNew!: Na ez a "Szergej" nem a várva-várt Transz-Szibériai Express kocsiait húzza ... hanem .
Transsiberian by Private Train
above: NEW! NoHigher! BZsRK    below: M62 Left: MedRes!  Right: MedRes!

NEW! above: NoHigher! At missile depot (artisty painting) - Rakéta berakó állomás/raktár   below: NoHigher! The railway TEL
above: NEW+! HiRes! Alla as Watchman - Bakter/Váltóállító  Photo by: Alveolo album: source: Hu. Google G+ Collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
NEW! above: NoHigher! Orenburg in Sybir Scale: 1:50 000 Military GAK map    below: NoHigh!
above: NEW! NoHigher! Russian officer studies (Kursant - Hallgató) before railway land-table


NEW! above & below: HiRes! BZsRK in Warsavskaya Museum in St. Petersburg
above: NEW+! HiRes! Similar waggon: American Railway Museum.  source: Hu. Google G+ Collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
above: NEW+! NoHigher! Traveller Fashion Photo - Utazós Divatfotó

NEW! above: HiRes! GALS-M1M for 15T91   below Six: NoHigher! & MedRes! Inner spaces source: swalker.ru

 

above: NEW! MedRes! and NoHigher! Launch Time
above: NEW! MedRes!  2016. photo and Text: Mr. Kizmus Szabolcs Hadsz. source: facebook
Hu. text: BZSRK (Боевой Железнодорожный Ракетный Комплекс - Katonai Vasúti Rakétakomplexum)
Következzen egy olyan hadászati fegyverrendszer, amely a ’80-as évek vége felé bizony nem kis fejtörést okozott a NATO felderítőinek, hiszen még műholdakkal sem volt egyszerű lokalizálni a helyzetüket (a mobilitása adta az egyik nagy előnyét). A szovjet mérnökök az RT-23UTTH Mologyec (SS-24 Scalpel) interkontinentális ballisztikus rakétának silóból és vasúti szerelvényből indítható változatát egyaránt kifejlesztették. Noha a BZSRK (Боевой Железнодорожный Ракетный Комплекс - Katonai Vasúti Rakétakomplexum) az első ezreddel 1987 októberétől már teljes mértékben harckész állapotban volt, a 15P961 jelzésű komplexum hivatalosan csak 1989 novemberétől állt hadrendben. Összesen 12 szerelvény rótta a Szovjetunió sokszázezer km hosszú vasúthálózatát. Szervezetileg ez 12 rakétaezredet jelentett, melyek három hadosztály alárendeltségében szolgáltak, azaz hadosztályonként 4 BZSRK-t telepítettek. Egy ilyen vasúti szerelvény három 15Zs61 jelzésű rakétát szállított, és képes volt ezeket egymástól függetlenül indítani. A negyedik generációs, három fokozatú, szilárd hajtóanyagú rakéta 10 darab, önállóan célra irányítható, egyenként 300-550 kt hatóerejű nukleáris robbanófejet hordozott. Az álcázást hatékonyan segítette, hogy a vagonok úgy néztek ki, mint a hagyományos hűtőkocsik. Műhold felvételek alapján képtelenség volt megkülönböztetni őket.
1987 és 1991 között összesen 12 BZsRK vonat épült, ezekbe összesen 36 rakétát telepítettek, a maradék 56 pedig silóból indítható volt. Eredetileg tervezték a mobil (gumikerekes gépjármű) indítási lehetőséget is, de aztán ezt a változatot elvetették. Az RT-2PM Topol (SS-25) volt az első olyan interkontinentális ballisztikus rakéta, amelyet ilyen (mármint gépjárműről, és csak onnan) indítási móddal fejlesztettek és telepítettek.
"A BZHRK betűszó (БЖРК..."

A Ж betűt pedig az angol nyelvben írják ZH-nak, mi inkább a Zs-t használjuk. :)
A szovjet mérnökök által a ’80-as ével második felében kifejlesztett, vasúti szerelvényből indítható RT-23UTTH Mologyec (SS-24 Scalpel) típusú interkontinentális ballisztikus rakéta és indító egysége. A 15P961 jelzésű komplexum hivatalosan csak 1989 novemberétől állt hadrendben. A negyedik generációs, három fokozatú, szilárd hajtóanyagú rakéta 10 darab, önállóan célra irányítható, egyenként 300-550 kt hatóerejű nukleáris robbanófejet hordozott. Az álcázást hatékonyan segítette, hogy a vagonok úgy néztek ki, mint a hagyományos hűtőkocsik. Műhold felvételek alapján képtelenség volt megkülönböztetni őket.
Felépítését tekintve egy komplett szerelvény 17 kocsiból és a három mozdonyból állt. Hét vagonban volt kialakítva az ezred mobil harcálláspontja, hírközpont, a szolgálatban levő állomány szállását (70-80 fő), ellátását, a kommunikációt biztosító berendezések, eszközök, műszerek. Egy vagon szállította az üzemanyagot és a kenőanyagot. A három „indítóegység” külön - külön három vagonból állt (egy ilyen egység van kiállítva ebben a múzeumban). Egy rakétaindítást vezérlő, irányító kocsi a különféle ellenőrző, biztonsági rendszerekkel, maga az indító kocsi, amiben a rakéta és az emelőszerkezet volt, és az egység energiaellátást biztosító kocsi, amiben 4 dízelgenerátor dolgozott, lehetővé téve a rendszer teljesen autonóm működését. Ez utóbbi látható a bal oldali fotón, az oldalán hátul az említett motorokhoz tartozó ventillátorok szellőzőnyílásaival. Középen a 8 tengelyes, 135 tonna teherbírású indító kocsi. Előtérben a vagon alsó pereménél látható szerkezet, egy hidraulikus stabilizátor, mely a rakéta indítását megelőzően támasztott a talajra. A mozdony egy speciális DM62-es Szergej volt, melyet kifejezetten a BZSRK vontatására terveztek. Nálunk is jól ismert testvéreitől több részletben eltért. Talán a legfontosabb, hogy a három mozdony közül bármelyik - függetlenül attól, hogy a szerelvényben hol helyezték el - önállóan tudott működni. Egyebek mellett felszerelték szellőző, és szűrőrendszerekkel, álcafényszórókkal, és képes volt a már említett üza szállító vagonból közvetlenül tankolni.
A vonat gyakorlatilag bárhonnan képes volt indítani a rakétákat, noha voltak előre kijelölt helyek. Akárhol is jártak, ahogy megkapták volna a tűzparancsot, 3 perc múlva jöhetett a „puszk”. A szerelvény megáll, kitámaszt az indító vagon, egy egyszerű, de hatékony teleszkópos szerkezet a súly elosztásával csökkenti a tengelyterhelést és a pályaszerkezetre nehezedő nyomást, majd kinyílik a kocsi fedele, a hidraulikus rendszer felemeli a rakétát, és aztán az apokalipszis… Illetve, ha szükséges volt, a vezérlő- és a generátorvagon tetejéből egy-egy kinyúló szerkezet félrehajtotta a felemelkedő tubus útjából a villamosított vonal felsővezetékét (középső és jobb oldali fotók). Azért, hogy indításnál a rakéta ne tegye használhatatlanná a vagont és a vasúti pályát, igen nagy nyomáson tartott gázzal lövik ki a tubusból kb 30-40 m magasra. Itt kissé elfordul a függőleges tengelytől, és csak ekkor indul az első fokozat hajtóműve, és jön a lángtenger...
A három mozdony sem véletlenül volt összefűzve (mindegyikben külön személyzettel), hiszen egyrészt minden körülmények között biztosítani kellett a vonat mozgását, szükséghelyzetben különösen rosszul vette volna ki magát egy műszaki hiba. De ami még fontosabb volt, a szerelvényt megbontva képesek voltak külön - külön, egymástól távolabb eső pontokról is indítani a három rakétát.
A vonat mellett egy navigációs szenzort is láthat a múzeum látogatója. Ez egy helymeghatározó rendszer eleme volt, a vasútvonalak mellett egymástól max 25 km-re helyezték el őket, a felsővezeték tartó, vagy a különböző jelzőoszlopokra rögzítve.
Az utolsó BZSRK-kat végül 2005-ben vonták ki a hadrendből. Magyarországon Kecelen, a hadiparkban látható egy RT-23-as konténer. Igaz, ez nem a vasútról indítható változat, de a méretéről így is fogalmat alkothatunk.
"A Szovjetunió megszűnése előtt 92 darab, RT–23-sal rendelkezett, ebből 56 volt vonatra telepítve. A spacedaily információja szerint 36 ilyen halálvonat cirkált a szovjetunióban, a „béketábor” legnagyobb megelégedésére."
A múzeumban készült fotókat feltöltöttem a képtáramba:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21ABcHrswhtUFmvSk&id=3D4536EC98DE30C8%2128288&cid=3D4536EC98DE30C8
Köszönöm! Tényleg nagy élmény volt. Nem csak a "rakétavonat", hanem az egész múzeum. Kizmus

above: NoHigher! M62 'Sergei' toved RT-23 ICBM (InterContinental Ballistic Missile) ar Saint Petersburg Museum.

above: NEW! NoHigher! БЖРК в экспозиции музея Октябрьской железной дороги на бывшем Варшавском вокзале в Санкт-Петербурге

Боевой железнодорожный ракетный комплекс (сокращённо БЖДРК, поезд-призрак) — тип стратегических ракетных комплексов подвижного железнодорожного базирования. Представляет собой специально сконструированный железнодорожный состав, в вагонах которого размещаютсястратегические ракеты (как правило межконтинентального класса), а также командные пункты, технологические и технические системы, средства охраны, личный состав, обеспечивающий эксплуатацию комплекса и системы его жизнеобеспечения[1].
Наименование «Боевой железнодорожный ракетный комплекс», используется также как имя собственное для советского ракетного комплекса 15П961 «Мо́лодец» (РТ-23 УТТХ), единственного БЖРК, доведённого до этапа принятия на вооружение и серийного изготовления. 15П961 «Молодец» стоял на боевом дежурстве в РВСН Вооружённых Сил СССР и России в период с 1987 по 1994 год в количестве 12 единиц. Затем (к 2007 году) все комплексы были демонтированы и уничтожены, за исключением двух, переданных в музеи.
На железных дорогах СССР и России имел условное обозначение «поезд номер ноль».
Первые проработки по использованию железнодорожного состава в качестве носителя стратегических ракет появились в 1960-х годах. Работы по этому направлению велись и в СССР, и в США. ...  https://ru.wikipedia.org/BZsDRK


above Two & below Two: NEW! MedRes! also Kizmus photos: M62
below: Left: HiResBig!  other: MedRes!

aboveNEWNoHigher!  2016. photo and Text: Mr. Kizmus Szabolcs Hadsz. source: facebook
Hu. text: BZSRK (Боевой Железнодорожный Ракетный Комплекс - Katonai Vasúti Rakétakomplexum)
above: NEW! HiRes! St. Petersburg (Leningrad) detail map with Warsava Vokshal
 NEW! above: MedResRT-23 BGRK-52   below: MedRes! Profile of weaponed train
 NEW! above Two: NoHigher! Line-Drawings - Vonalasrajzok    below: MedRes! "Tochka" ICBM
 NEWaboveMedRes! Elevation machine    below: NoHigher! BZsRK - Boevoj (Zs-)-Jeleznodorojnyj Raketnyh-Kompleks   source: Haritonoff.livejournal.com




aboveNEW+HiRes! Arianna as Brakeman - Fékezőember  Photo by: Alveolo album: source: Hu. Google G+ Collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
NEW! above: MedRes! American USA MX Convair - General-Dynamics Plant and Personnel-Peacekeeper Rail Garrison - Művek és személyek Guruló békefenntartó laktanya/bázis
NEW! above & below: NoHigher! MX rail 1980's
NEW! above: MedRes! Model     below: NoHigher! On layout - Terepasztalon
above: NEW! MedRes! BGRK model with "Ludmnilla" diesel-electric Loco  photo: A. V. Karpenko

above: NEW! MedRes! Model
 NEW! above: NoHigher!   below: MedRes! Real
above: NEW! MedRes! RT-23 in HuMoD MoMH Military technic Park in Kecel - HM-HIM HTP
above: NEW! NoHigherBZsRK: Ivana Blastoff
above: NEW! MedRes! Hu. Text: Ebből a TM-3-12 típusjelzésű vasúti ágyúból mindössze három darab készült, és valójában egy csatahajó 305 mm-es fedélzeti ágyúit felhasználva alakították ki ezeket a 340 tonnás szerkezeteket. Az ágyúk a szovjet-finn háborúban játszottak szerepet, a Finn-öböl bejáratánál levő Hanko félszigeten telepítették őket, a szovjet haditengerészeti bázist védendő. A szerelvénynek saját motorja volt, így mozdony híján, ha szükséges volt, önállóan is képes volt mozogni - igaz, meglehetősen lassan. Percenként 2-3? lövést tudott leadni, a nagyobb, 470 kg-os lövedékkel kb 30 km-re tüzelhetett.  Photo & text: Mr. Kizmus Szabolcs hadszt. source: facebook

above: NEW! MedRes! Szentpétervár - Oktyabrszkaja vasúti múzeum  photo: Kizmus Sz.

above: NEW! MedRes! Lisa as watcwomen  by: Ricchy CH  source: mellbimbo.eu  via: http://www.ricchy.ch/
above: NEW pic! NoHigher!... and connection military member - ... és az összekötő katonai személy
above: NEW! MedRes! Imperial russian dining - étkezőkocsi
above: NEW!  NoHigher! and the amazon commander of train in make decision  below: Right: Dining car.

above: new! MedRes! "The COS (amazon Chief of Staff) of train is reading the ING-NN (National Neederlande) thick war insurance policy in her coach." (Amy Adams Oscar awarded actress Hollywood 2015. for movie "American shuttle" . (photographed by Jean Roy for Allure USA, July 2013) - "A szerelvény törzsfőnöke (Töf.) a Háborús Biztosítási kötvényt olvassa."


above & below: NEW! MedRes! Breakfast in the vintage Restaurant Car "Orient-Express" to Siberia.

NEW! NoHigher! Logo of MÁV's Food Supply Service of Passenger at Terminals Stations & On board

above: New! MedRes! One protest member who does sit on the rail against the running out of M62 Missile Launcher Train - Egy tüntető a sínekre ült tiltakozásul az M62 Rakétakilövő Szerelvény kifutása ellen.

above: NEW! NoHigher! 'Mad-Max' epic road war at the heart of Fury-road - Monster-truck?

above: NoHigher! Sergei's wife Mashenhka - Másenyka

above: HiRes! The M62 "Monster"    below: NEW! MedRes! NoHigher!

below: NEW! Similar beautiful Army design Swiss Railways Electric Loco.

above: NEW! HiRes! The Energy Drink "Monster"s girls under large umbrellas    below: NEW! NoHigher! The "Monster" bikini bra. by: pinterest


above: NEW! HiRes! 3D Graphics about "Monster" spin tires
above Two: NEW! Manual of M62 Teplovoz - Belarus M62 -  A mozdony Kézikönyve
Lokomotívov csertezhsi and komponovka drawings - rajzok
above & below: NEW! MedRes! Three view - Jellegrajz & Longitudinal cross section - Hosszmetszet 
aboveNoHigher! Profile linedrawing

above & below: NEW MedRes! M62 "Sergei" - "Szergej" 3 three view drawing - Jellegrajz

above: NEW! NoHigher!  M62 The chassis & hull - A kaszni és alváz

above: NEW! Hu. text: a MÁV M62 sorozatú dízelelektromos mozdony metszetrajz magyarázata

below: NEW! MedRes! cyrillic text: Cross section of M62


NoHigher! above: NEW! Diesel engine 5D49 -  az M62 kétütemű Dízelmotorja   below: NEW+!

above: NEW! NoHigher! Hu. text: traverse Cross-section   below Right: NEW! 1D40  MedRes!

above: NEW! MedRes! The fuel system - shema toplivnoy sistemy teplovoza M62
aboveNEWNoHigher! The Injector - Az Adagoló / Befecskendező szivattyú
above: NEW! NoHigher! The Two-Stroke system - A Kétütemű rendszer
above: NEW! HiRes! Maslo sistema teplovoza - Lubricant system of Loco - Olaj-Kenési rendszer
NEW! MedRes! above: Lubricant system    below: Water cooler system of M62
NEWaboveNoHigher! Schematic  of  Princip about Diesel-Electro drive system
belowNEWMedRes! Electrical traction systems.


above: NEW! MedRes! Electric Drive wiring net - Elektromos meghajtás kapcsolási rajz
aboveNEWHiRes! The electric circuit diagram - kapcsolási vázlat of M62    below: 4 tact


above Three: NEWTop two: MedRes! Electric drive gearbox -Bogie - Forgózsámoly/Forgóváz

above Two: NEWNoHigher! M62 "Szergej" Bogie - Forgóváz

 NoHigher! above: NEW! profile of pair of wheel   below: NEW! NoHigher! Rail profile - Vágány pr.
above: NEW! NoHigher! The track and suspension - A nyomtáv és futómű / felfüggesztés
above: NEW+! MedRes! der zwoelf zylinder V-motor 14-D-40
 NEW! NoHigher! Engine room - Machine raum - Géptér

below: NEWTurbo-charger - Turbófeltöltő

 above: NoHigher! below: HiRes! EMD Turbobooster - AGL Manufacturing LTD.Turbocharger 

below: NoHigher! RHE series turbocharger

above: NoHigher! Hu. text: Turbófeltöltő röntgen darab - Real Cutaway of Turbocharger


above Three: NoHigher! Princip of Turbocharger


above: Left: MedRes! Intercooler system   Right: HiRes! US patent turbocharger

above: NEW! MedRes! Ron Perlman: 'Sons of Anarchy' "Sergei" Exhauts his with turbocharger

below: Roots-blower - Rúcsz-fúvó

 NEWabove Two: NoHigher! Hu. Text and Roots-blower cutaway   below: NoHigher! Snail - Csiga
above: NEW! NoHigher! Cutaway of 1D40 12 cylinders 'V' Diesel with "Roots"-sort Blower (Left).

NEW! above: NoHigher! Direct drive Roots-blower "Longtech"   below: MedRes! 'Veiand'

below: NEWs!NoHighs! "Roots"-short blower - supercharger - "Rútsz" fúvó - csavaros feltöltő-kompresszor (same task an turbocharger - ugyanazzal a feladattal mint a turbófeltöltő)



 

above: NEW! Left: MedRes!  Right: NoHigher! The Roots-blower in diesel engine/motor

 
NEW! above: NoHigher!   below: Upper: MedRes! Cutaway of Blower  Lower: HiRes! parts of blower
 
above: NEW+! HiRes! U.S. Patent - Szabadalom

above: NEW! NoHigher! The System of Piston cross-section - a Dugattyúrendszer keresztmetszete

belowNEW pic: NoHigher! AAG recolored the Red Star: Pin-Up Girl, At least this size piston is in it. - Legalább ekkora dugattyú van benne. (Star Recolored)
above: HiRes! cross section    below: NEW+! NoHigher! Piston cross section photo
above: NoHigher!   below Two: NEW! MedRes! Electric DC motor

above: NEW+! MedRes! T-42  source: FCAB Antofagasta 2012.03.09. CopyFree!
aboveNEW+MedResM62 Luhanszk - Zavod: wheel assembly - kerékgyártás/összeszerelés

above: NEW! 'Diesel' wristwatches: Well it looks like someone got a degree in industrial design

MÁV - ELVIRA Schedule - Menetrendhttp://elvira.mavinformatika.hu/
above: NEW! HiRes! Hungarian Railway Map - Magyarország vasúti térképe

above Two: NEW! Left: MedRes  Right: MedRes!

above: NEW! Left: HiRes!    below: NEW! MedRes! 3D Railsim. M62 cabin

MS M62 Railsim


above: NEW! MedRes! The new comfortable M62's driver-seat during the test by master Red Sonya.
above: NEW! HiRes! The original driver station with 'Moskwitch-403' car's steering wheel & changed seat - Eredeti originál 'Vezérállás' Moszkvics-kormánnyal de cserélt üléssel.

above: NEW NoHigher!  Spedometer & Data register & Clock by swiss 'Hasler' - Bern in Technical Exhibition Centre by Gyöngyösi Car & Aviation Service Rácalmás' city (close over Dunaújváros) also Courtesy FREE! photo by Juci'bácsi: Sony Ericsson "Yari" halfsmart handy

above: NEW! MedRes! Developed Remotorizatinoned M62 - 'ReMot' M62 "Szergej"

above: NEW! MedRes! The brake - bremse valve mast and two levers: Loco & Train: a Fékszelep
below: NEW! MedRes! Hu. text-labels: The schematics of brake mounted handling control valve.

above: NEW! MedRes! Ru. text-labels: The brake steering-control valve - Fék "kormány"-szelep
above: NEW! NoHigher! Diagram of the Brake system   below: NEW! Bogie brake system

 above & below: NEW! NoHigher! Bogie Brake systems - Forgóváz Fékrendszerek


above Two - below Right: NEW! MedRes! Brake-shoes - Tormoza - Fékpofák


aboveNEW!  NoHigher"Egy Szergejes Fékkezelő-kenygyel-szerszám a vízvezetékszerelőktől - Brake-manager": Alberto Vargas 'Ridgid' plumber tools Pin-Up girl from early 1950s.

above: NEW+++! HiRes! Hu. text: Photo: Seregélyes "Vezér'Úr" András mozdonyvezető: Székesfehérvár - rendező  2014. az átalakítás folyamán H-Start M62 628 271

above: MedRes! MÁV Remot "Szergej"

NEW! MÁV M62-300 Remot 'Szergej' Útmutató - Manual Pdf. Diagram, Schema & Diagram:  http://szextant.blogspot.hu/2017/04/195-m62-300-as-remot-szergej-mav-zrt.html

above: NEW! NoHigher! M62-300 remot's american made 'Caterpillar' CAT 3512B  for M41 "Csörgő"

above: NEW! MedRes! 'Caterpillar' CAT 3512B DITA SC for M41 "Csörgő"
Remotorizált M62-esek:
Hu. text:
1997-ben megkezdődött a motorcserés felújítás az M62-esek körében. A nagymértékben korszerűsített mozdonyok a 300-as pályaszámcsoportba kerültek át. Az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Az M62 301, M62 303 és M62 304 pályaszámú gépek MTU-motort, a többi Caterpillar motort kapott. 34 gépet remotorizáltak 2007-ig (M62 301-től M62 334-ig). A munkát a budapesti Északi Járműjavító és a Szolnoki Járműjavító felváltva végezte.

above: NEW! Left: MedRes! CAT 3512B    Right: MedRes! CAT 3516

NEW! above: Left: MedRes!  Right: MedRes! CAT 3512B    below: NoHigher
above: NEW! NoHigher! M62-300-as Remot vonalmenetben
above: NEW! HiRes! M62's 200, & 300 serie  photo: K Attila
The bogie. Below: NEW! HiRes! original Soviet Zavod's drawing http://deletant.livejournal.com/
aboveMedRes! M62 bogie - telezhka ot teplovoza TE elektricheskaya shema
NEWabove:  MedRes! M62's bogie - forgóváz (forgó-zsámoly)  below: NoHigher! General
above: NEW! NoHigher! Wrecked MÁV M62's bogie   below: too: MedRes!

above: NEW! MedRes! Suspension system - Felfüggesztés - Rugózás  sourcealtepenza.ru.
above: NEW! HiRes! Drawing of similar 'Bo-Bo' bogie - Hasonló kettes forgóváz
above: NEW! NoHigher! The bogie - a forgóváz/zsámoly
above: NEW! HiRes! Ra. text: Diesel-Electro bogie (General) ZP2K.31.00.000 3D CAD plan
above: NEW! NoHigher! Szergejnyicza Krampács Young-sports woman with barbel
 above & below: NEW! NoHigher! The wheel & rail


above: NEW! MedRes!  bottom Right: MedRes!
az M62 "Szergej" valós nyomtávszélességének mérésére szolgáló szerkezet - Track meassuring
above: NEW! MedRes! Original MÁV M62 initial camo
 

above: NEW! In My workpool as a Freelancer airbrush painting artist beside Military Assignment avn. LtCol. - Mint katona de szabad szellemi szórópisztolyos festőművész a műhelyemben 2000.
above: NEW! MedRes! My son Andrew "Bubu" as M62's real "Kedet" on Loco-practice exercise driver 13-14 years old. - A fiam Andor "Bubu-Vezérúr" mozdonyozási gyakorlaton mint M62 vezető.
above: Juci'bacsi's Olympus "Camedia" photo: NEW! HiRes! Hu. text: H0 terepasztalon futó Szergej szerelvény
above: NEW+! NoHigher! Red Flag by Isabeli Bergossi Fontana (born 4 July 1983) is a Brazilian supermodel. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Isabeli_Fontana
aboveNEW pic!: Juci'bacsi's scanned My photocard collection; my Father FED-2 "Industar": about BNV (Budapesti Nemzetközi Vásár) - Budapester Messe - Trade-Market Exhibition in early 1970's M62 model
 NEWaboveMedRes!    below: NEW! MedRes! profile  of M62-1003
below: NoHigher! blasted model
aboveNEW! Juci'bacsi' mind 'Know-How' cocnception "Mule"-"Öszvér" vehicle by T-55A & M62 "Szergej - Seirgey" bogie - forgózsámoly instead Hu. Army WW-I, II. Panzertrain as Pzbkfw. also Courtesy FREE! by Air Art Graphics http://airartgrafika.blogspot.hu
aboveNEWHiRes! T-55A profile artwork by Russian Artist
 aboveNEWMedRes! 'Roco' H0 model  by: www.modellvasut-center.hu
NEWaboveMedRes!  Main sizes - Razmery    belowMedRes! Tun-62
above: NEW+! MedRes! M62 Bogie + T-55 cutaway size mix
above: NEWMedRes! Profile linedrawing
NEW! above: NoHigher! & below: Left: MedRes!  Right: HiRes! Broken plastic cogwheel in bogie's gearbox

NEW! above: NoHigher! ROCO H0 bogie   below bottom: MedRes!  mastertape.freeweb.hu
NEW! above: NoHigher! Modelrama
above: NEW+! HiRes! Hu. 'Miniversum' at Hu. Budapest, Andrássy-út-alley near to state Opera-house
 NEWNoHigheraboveafter 20 pcs MÁV M61 NoHAB Di3. was solution the soviet  Lugansky M62s   below: at Székesfehérvár Railway Station toward Budapest Déli-pu.-Southern Ry-Tl.
above: NEW+! MedRes! Székesfehérvár Hbf. - Állomás H0 Layout - Terepasztal
above: NEW! NoHigher! MÁV M62-300 Remot "Szergej"
above: NEW! NoHigher! MÁV's Diesel Locomotives - Dízelmozdonyai
above: NEW+! NoHigher!  MÁV Models: M62, "Taurus"
Krauss-Maffei V 200 BR. 220 diesel-hydralulic loco: http://szextant.blogspot.hu/2017/06/200-v-200-krauss-maffei-munchen-diesel.html

above: NEW! Soyuz-rocket is rolled out to the launch pad by trainee at Baykonur.   below: NEW!

above: NEW! MedRes! Monster Railway Nuclear Powerplant or drive system - Vasúti Atomerőmű?


above: Juci'bacsi NIKON "Coolpix" photo: NEW! HiRes! "The Hungarian strategic loco -Yellow Submarine"; Workstation for over electricity wire laying. At Veszprém MÁV station 2012. FREE!

below: NEW! "The crew going to freetime. - A személyzet kimaradásra megy." Left: MedRes! Brigitte Bardot the godess "BB"  Right: MedRes! Taylor Swift 'Grammy' avarded singer




above: Left: MedRes! "Other crew-women going to short." - "Eltávra megy az egyik kezelő." Right: NEW! Model Jessica Hart is Boss of Station or track-watchman? - Az állomásfőnök vagy a Bakter?   Below: NEW! While coming the new Diesel-Locomotive by test-pilot. - Mialatt jön az új mozdony.


above: NEW! Official Swiss Railways' wrist watch from 'Mondaine Right: MedRes! on male wrist

above: NoHigher! "Szergejnyica" at the controller steering in the new russian locomotive.

above & below: NEW! MedRes! Driver stand of Modernised MÁV ReMot M62-300 "Szergej"   below: before - előtte

above: NEW+! HiRes! Female "Seirgeinhicza" 'Leader Lady' On time of melting of the snow after sweltering long trip - Nöi "Szergejnyica" mozdonyvezető  'Vezérhölgy' hóolvadáskor egy hosszú izzasztó út után.
above: NEW! Nohigher! GDR: DDR's DR - Deutsche Reichban - Német Birodalmi Vasút NDK
above: NEW! MedRes! MÁV M62
MÁV M62-300 Remot 'Szergej' Útmutató - Manual Pdf. Diagram, Schema & Diagram:  http://szextant.blogspot.hu/2017/04/195-m62-300-as-remot-szergej-mav-zrt.html
above: NEW! NoHigher! MÁV plakát - poster content Bruxelles EU. No - Nem Photoshop!

above: MedRes! Juci'bácsi's (63.yo.) Blogger in old timer early 1970's Hungarian Ganz-MÁVAG M40 "Púpos" - "Humped" MÁV Diesel Electric pusher mai liner loco at Rácalmás city railway station's exhibition area (close near to Dunaújváros) by Gyöngyösi Car Preparator - Autószerelő & Aviation Service & Foundation of Rácalmás' Historic. also Courtesy FREE! photo by My son Andrew: Sony Ericsson "Yari" halfsmart handy

above: NEW+! NoHigher! Paint by Valery Barikyn russian Pin-Up Painter artist
above: NEW+! NoHigher! 'Wonder Women' close up the post - bezárja a bejegyzést
The tour of M62 "Sergei"  FIN! a Szergejes utazásnak vége

No comments:

Post a Comment