Wednesday, February 5, 2014

9.) Антонов Aн-26 _ An-26 "Curl" ("Shouting Mouse") Pedestal - Throttle Quadrant _ Antonov An-26 "Ancsa - Ordító egér" központi pult _ несущий винт упрт АВИАЦИОННЫЙ ТУРБОВИНТОВОЙ ДВИГАТЕЛЬ - пилотажно-навигационные приборы Указатель

Антонов Aн-26 - Antonov An-26 "Curl" ("Ancsa" & "Shouting Mouse - Ordító egér") Pedestal, Throttle Quadrant - központi pult - несущий винт упрт АВИАЦИОННЫЙ ТУРБОВИНТОВОЙ ДВИГАТЕЛЬ - пилотажно-навигационные приборы Указатель. Airscrew - Propellers - Légcsavarok. Writer: Soós Lajos

Refreshed! to-106%- 18+ 15.06.2017.-Regulated++++++
above: MedRes! Juci'bacsi's Foto; about An-26 prop statue of former HuAF HQ at Veszprém near the Castle

above Three: NEW! NoHigher! Upper: Original Badge & Coin   Lower: HuAF MLE An-26 W.P.
NEW! MedRes! Origy photo from: ret-flt.Lt.Col. Mogyorósi Attila nyá.rep.alez. last cmdr. of MH 93th "Vitéz Háry László" mix. flight. branch - ve.re.o. Tököl LHTL collection FREE!
above: NEW! MedRes! Collection of ret. WO. board Radio op. Horváth "Buci"  István nyá.rep.zls. coll.: An-26 over SW. lake Balaton before Balaton-Máriafürdő.
above: NEW! NoHigher! Meet of An-26's crews at Balatonkenese HDF's Recreation Centre sumer of 2014. Salute demo flight over lake Balaton. facebook Buci'bácsi
above: No Higher! Szabó Ákos modeller's awarded maket M 1:72
above: NEW! NoHigher! HuAF An-26 Photo 2015.: WO Ádám Attila zls. MH.54.VRE facebook
above: NEW! NoHigher! HuAF An-26 pair   www.tacsekfoto.hu  facebook
above: NEW! MedRes! Juci'bacsi's dia/slide repro coll from Flieger Revue early 1980s NVA An-26
above: NoHigher! Scale 1:72  Model Box Cover Pic


 above: GDR (NDK) Modellbaukasten  Mastab M 1:100 (I had this also)

above: NEW! MedRes! Slovak Air Force An-26 Izmir Air Show in Turkey Turkish Air Force 100 Year celebrations! air force

above: NEW+! HiRes! HuAF's An-26 landing to RIAT 2016.07.18-n
Hu. text: Egy kis hétfői érdekesség: A hétvégén Fairfordban lévő 603-as An-26-os volt az amelyik tavaly megnyerte a Royal International Air Tattoo 2012 legszebb repülőgépének járó díjat, és amelyik 10 éve, 2003-ban kísérte azt két MiG-29-est, melyek közül egyikkel (pontosan a 04-essel) Szabó Zoltán Százados megnyerte a legjobbnak járó díjat a RIAT-on....

En. text: Some curiosity: The Hungarian An-26 which is in Fairford in this weekend was the winner of price for the most beautiful aircraft in Royal International Air Tattoo 2012, and the support aircraft in RIAT 2003, when Captain Szabó Zoltán won the price for the best overall display with the MiG-29B Fulcrum....

Fotó/Photo: Andrew Evans     http://www.flickr.com/photos/evansaviography/     facebook: Hűen az eskühöz, hűen a zászlóhoz, hűen a hazához! Horváth "Buci'bácsi" István


above: MedResRight: An-24 cockpit
MH 93. Vitéz Háry László Vegyes Repülő osztály Tököl AFB
HuAF 93th Mixed Aviation Group at Tököl AFB
An-26 AvSim.su Cockpit and Left propeller blades at "Feather" ("Vitorlaállás") position
above: NEW! MedRes! Hungarian HA-??? An-26  www.facebook.com
An-26 pilots dashboard Juci'bacsi fitted line drawing Good Res !
 
above - below: HiRes - Juci'bacsi's scanned own wallpaper collection_ An-24 GDR Interflug 
above: NEW Pics! No Higher! HuAF's An-26 cockpit  source: www.honvedelem.hu
Somkuti őrgy. gépparancsnok

HuAF's An-26 crews and cockpits
Juci'bácsi's scanned collection
above: NEW+! NoHigher! An-26 equipage/crew - ekipázs - személyzet:  commander Lt.Col. Tóth Károly nyá.rep. alez. gépparancsnok szd.pk. MN 1936. Two photo from "Buci'bácsi's collection

above: NEW+ MedRes! Funny graphics artwork A4 by Photoshop about ret. Lt.Col Tóth Károly former cargo squadron commander as cowboy. Horváth "Buci'bácsi" István ordered 2015. from Air Art Graphic. 

above: NEW! MedRes! Cockpit Emergency Exit hatch on the ceiling - Vészkijárat a plafonon.


An-24 simulator cockpit



above : HuAF An cockpits and captain.  Anno HuAF MN-1936 MH-89. száll. rep. szd. (Air Transport  sqn.)  source: photo: Surg.-Avn Dr. Lt. Col. Toperczer István orv. rep. alez. www.topidoc.hu
above: MedRes! An-26 drawings
above: NEW pic! 
above: New pic! NormRes! An-24

NEW Pics ! HiRes:  Juci'bacsi1s scanned collection from 'Skrizidlata Polska'
above: NEW! MedRes!  An-26 Mid: capt. Pintér Timea szds. megfigyelő - Navigator: The first Hu. An-26 crewmember.  Leftside: Sqn. cmdr. Popelyák Péter őrgy. szd-gpk.  source: facebook
above: NEW! MedRes! An-32 saloon samoleta

UPRT-2 Gázkarállás (HVK állás) kijelző műszer mindkét hajtóműhöz
above: NEW! NoHigher! The engines starter panel - A hajtóművek indítópanelje
above: NEW! HiRes! An-26 Pilot-cmdr.'s Left hand side panel's Engine starter control panel. photo: facebook ret. NCO Horváth "Buci'bacsi" István nyá.zls. former An-26 Radio Operator
Following here deterrent pics! - Elrettentő ábrák következnek !
above: New pic! Repeat from upper mixture pic. MedRes! An-26 pedestal from AvSym. - Gázkarpult

above: New Pics! HiRes-Big! An-26 pedestal; Left: Autopilot consol, Right; Throttle levers
above: NEW! MedRes! Russia Omszk School garden An-24V
Sós "Lala'bá" Lajos nyá. mk. rep. alez. volt An-26 fedélzeti mérnök és "Open Sky" szakértő, valamint MVRSz - VREVE tag és XF oktató írása és ábrái következnek;
Soós Lajos nyá. mk. rep. alez. által összeállított oktató ábra a középső pultról Hu. text:
An-26 Gázkarpult - Középső pult
A HVK (Hajtómű VezérlőKar="Gázkar") légi alap ütköző a leszállás előtti meteo info alapján a reptéri hőmérsékletnek megfelelően be kell állítani. Nyilván mennél magasabb a külső levegő hőmérséklete annál előrébb. Ott a Cº -fok skálán  a megfelelő helyzetbe. Mivel ezek a hajtóművek hőerőgépek és a termikus hatásfokuk függ attól hogy milyen hőmérsékletű levegőt szívnak be és komprimálnak. Ez a termikus hatásfok annál jobb, mennél hidegebb a levegő.
упрт = HVK állását jelző műszer
φ º = légcsavar állásszöge
h.mű üzemmód : földi alap = HVK упрт szerint=0 . A φ º = 7 fok?
h.mű üzemmód : légi alap = HVK =  упрт szerint = annyi amit a műszer mutat, ez változik kar helyzetétől. A φ º =19 º , ha a kar alapon maradt. Egy egységet előre, az  упрт 4 fokot nő.
Ha  a hajtómű üzemmód: légi alap –ra kerül földi alap –ról az észre vehető anélkül, hogy bármit is néznél, mert a HVK-n lévő ütköző egy ékpályán eléri a maximumot és „leesik”. Visszafelé pedig ennek az éknek húzod neki és már lejjebb csak akkor tudod húzni, ha „átemeled” a kart. A HVK-t levegőben tilos ez alá a légi alap alá „emelni”, ezzel csökkentve a h.mű üzemmódját. De erre nem ritkán volt példa. Viszont, ha a légcsavart leveszed „támaszról” és h.mű üzemmód: földi alapra kerül, fejre állsz! Bár ezt még senki ki nem próbálta.
Tehát növelve a hajtómű üzemmódját eléred a felszálló üzemmódot. Ez a hmű. max. üzemmódja. упрт=100 % Ezen max 5 percig üzemelhet a h.mű. Vész esetén 30 percig, de utána hmű csere.
Itt a légcsavar állásszöge maximális. A "vitorla-állás" esetén a légcsavar állásszöge (húrja, bár ez a lcs. terjedtsége mentén változik na meg az íveltség is beépítési szöge is )  nagyjából egyezik a megfúvás irányával, ezáltal biztosítja a legkisebb légellenállást. A működő h.mű. meg valamilyen névleges üzemmódban meg elviszi a gépet a legközelebbi reptérre.
A skála itt a leszálló reptéren mért külső hőmérsékletére vonatkozik Celsius fokban. Tehát, ha pl a külső hő -31 celsius és az ütközőt nem állítod oda, ahová kell "leesik" a gép 1-2 méter magasságról a kar a „légialapot” van hivatva módosítani. Bizonyos tengerszint feletti magasságú reptéren leszálláskor meg még egy néhány esetben amikor a hajtóművek teljesítményét nem lehetett kilebegtetéskor az eredeti légialapra csökkenteni akkor az üzemeltetési utasításban leírtak szerint előre kellett a megfelelő állásba helyezni. Az előtte lévő kar rögzítette a HVK -kat!
An-26's Pilots and Flight Engineer - Instrument Panel
A HVK  a földi alap és az felett a h.mű teljesítményét változtatja a légcsavar állásszög változtatásával.  A h.mű légi alap és az feletti üzemmódjaiban - a lcs. állandó 103-105 % közötti  fordulata 15800. A földi alapon a lcs fordulata 91-94 %. De, ha a légcsavar állásszögét φº -tól a max állásszögig változtatni kívánom, akkor a HVK – t  упрт szerint 0-100 -ig terjedő tartományban növekvően megtehető. 
Viszont az állásszög csökkentése φº-ig csak akkor valósulhat meg, ha a légcsavar támaszkapcsoló nem lett bekapcsolva. Ezt minden felszállás előtt be kell kapcsolni, (más néven „támaszra” kell tenni) mert ha a HVK-t упрт szerint 0 -ra húzod akkor a támasz helyzet miatt a légcsavar nem áll φº-ra, hanem 19º -on „támaszon” marad. A leszálláskor a rg 3 pont helyzete esetén (mindkét főfutó is és az orrfutó is stabilan a betonon ill. földön van) a légcsavar támasz kapcsolót "támaszról" helyzetbe kell kapcsolni és ez un. légcsavarféket - negatív vonóerőt - eredményez. A támaszkapcsoló jobb oldali fehér fedél alatt van.
Megjegyzés: A fehér légcsavar támasz fehér fedelétől feléd (lefelé a képen) piros fedél alatt a fékszárny vészkiengedés kapcsolója van.
above: Under the Construction! Central dashboard of An-30's: Fuel Managament Control Panel
New Pics ! NoHigher! An-26 pedestal
above: HiRes! Undercarriage student poster
above: HiRes! An-26's Fuel Management Control panel
Az AN-26 repülőgép üzemanyag rendszere: (teljes töltés: 6100 liter ami kb. 5500 kg)
felépítése: - 6 szárnytartály ( 3 a bal , 3 pedig a jobb szárnyban került elhelyezésre)
Számozásuk: I –es a rg hossztengelyétől számítva a legtávolabbi , II-es hossztengelyétől számítva a legközelebbi és a III-as. Az I –es és a III –as között került elhelyezésre.
- az I-es és a II-es szárnytartályokban 1-1 átszállító szivattyú a III –as tartályokba „átszállítja” a kerozint. A III-as un kifogyasztó tartályból pedig 2-2-beszállító szivattyú annak bekapcsolása és az üzemanyag csapok nyitása után az üzemanyag szűrőn át eljuttatja kerozint a hajtómű magasnyomású rendszeréhez. Létezik, egy un. áteresztő csap, ami arra szolgál, ha az üzemanyag szűrő eltömődik, akkor ezt a csapot nyitni kell s az üzemanyag szűretlenül kerül a hajtóműhöz. A beszállító szivattyúk csak „kézi” míg az átszállítók akár kézi, akár automatikus módon vezérelhetők. Tekintettel arra, hogy a RU-19 hajtómű a jobb gondolában van elhelyezve s annak működését a jobb szárnytartályokban lévő üzemanyaggal látják el így onnan több üzemanyag fogy el. Azért, hogy a rg a hossztengelye körül feleslegesen ne kelljen az egyensúly megtartása miatt állandóan balra csűrt helyzetbe állítva repülni a különböző mennyiségű üzemanyagot ki kell egyenlíteni.
- A jobb és a balszárny el lett választva, de a kettő között egy összekötő üzemanyag cső létezik, amin egy un összekötő üzemanyag csap lett elhelyezve. Tehát az üzemanyag mennyiség kiegyenlítése. Ennek a csapnak a nyitása után a jobb oldali mindhárom üzemanyag szivattyú kapcsolót be kell kapcsolni kézi helyzetbe, a baloldalon a beszállító eredetileg bekapcsolt helyzetben van és a „kézi” – „automata” kiválasztó kapcsolót kézi helyzetbe átkapcsolva csak a jobb szárnyban lévő tartályokból lesz ellátva mindkét hajtómű. Az üzemanyag mennyiség mérőn folyamatosan ellenőrizni kell a két szárnyban lévő üzemanyag mennyiségét tartályonként is, és amikor kiegyenlítődött vissza kell kapcsolni az eredeti, az automatikus kifogyasztásnak megfelelő helyzetet.

Author: Ret. Eng. Flight Lt. Col. SOÓS "Luigi" Lajos former An-26 Crew's Flight Engineer and "Open Sky" Aerial Photo expert however members of Hungarian Veterany Aviator's Association (MVRSz) - (VREVE) Magyar Veterán Repülők Szövetsége - Veterán Repülők és Ejtőernyősök Veszprémi Egyesülete 
Aviators & Parashut Organization in Veszprém of Hungarian Veterany Aviators Association -X-factorialis's expert Tutor. 

Author: ret. gn. wng. avn. eng. Lt.Col. SOÓS Lajos AK. nyá. rep. mk. alez.(Salt Luigi) XF tutor
MVRSz - VREVE (Magyar Veterán Repülők Szövetsége - Veterán Repülők és Ejtőernyősök Veszprémi Egyesülete) 2014.02.26-n megválasztott új elnöke miután a régi elnök Gödri Dezső nyá. rep. alez. 2 x 4 éves mandátuma lejárt.
President of Veterany Aviators and Parashutist Veszpremer Association (VREVE)
Soós Lajos was born at ..... in 1950's. He was graduated the name of Kilián György Repülőműszaki Főiskola (Aviation technician Higher School) at Szolnok in 1970 as a Airframe and Engine enginier. After he begin served at ....

Запуск двигателей - dzies start engine An-26   

above: Ukrainan and Hungarian "Open Sky" Aerial Photo Experts on the board of An-26
Omera 33. Kamera bottom An-26  eredetileg a Mirage-5 -ös gépen alkalmaztak
(photo: SOÓS Lajos Open Sky expert & aerial photo operator)  below: new! HiRes!
 above: NEW! MedRes! An-26 load cabin in KRÜ Military Aircraft Preparation Pool at LHKE
above: NEW! NoHigher! Hu. Go to Iraq
NEW! NoHigher!  above: Szolnok, 2001 Junius & below: Navigator site   source: facebook
above: NEW! NoHigher! HuAF An-26  Photo artist: DR. Lt.Col. Toperczer "Topi" István o.alez.

Other propellant gauges

above: NEW! NoHigher! Breitling aviator watch in canadian DHC-2 "Beaver"  www.breitling.com

above: NEW! MedRes! HuAF An-26 in MH KRÜ - Kecskeméti Repülőgépjavító Üzem

above: New pic! wrecked An-26

above: new pic!! HiRes! An-32 (High Altitude engines) in Afghan Air Force

above: Juci'bacsi's Artwork from 2003.Original handpainted Airbrush artwork on plastic board, width: 90-cm. Afeter scanned in two section at Printing company after text and printing serie issue. FREE!
above: 18+ Special datum's roved AAG calendar HiRes! also FREE!
Below: Deterrent Pics ! Airscrew - Propellers - Légcsavarok
above: New pic! MedRes! Leonardo Da Vinchi world - history best famous artist's first design of airscrew.
below: Juci'bacsi's scanned collection from "Technika és Honvédelem-I." Hungarian issue
"A REPÜLŐGÉP" from 1956.

 
above: three NEW Pics! lower; airscrew logarythm calculator disc

above: NEW pic! The slim shapes airsrew's blade.  Right: NEW! HiRes! WW-one: Sopwith propeller

above: NEW! Left: MedRes!  Right: MedRes!
Will be next going the Deterrent pics & schematics... !
above: NEW! HiRes! Photo: AVIATOR's Leslie Angyal László; Luftfahrt und Technik Museumspark Merseburg: Zlin Z-326 selfcontrol propeller cone.
above: new! Cessna   below: new! HiRes! NA P-51D propeller diagram

above: NEW! HiRes! Lockheed SP2/P2V7 "Neptune" Patrol/ASW Wright "Cyclone" 18 cylinders (2 x9) radial piston engine with wide chord prop blade 1950s.


above: Juci'bacsi Fotos at LHPA AFB http://airartgrafika.blogspot.hu


above: New pic! Right: MedRes!
Curtiss electric propeller governor

NEW! Tu-95 / 142 coaxial prop

above: HiRes! Hamilton Standart 

above: NEW! NoHigher! Bombardier Aerospace Canada: Q400 Pratt & Whitney PW150A Powerplant Turboprop Engine: James Provost - Technical Illustrator  www.jamesprovost.com


above: new!! Vickers 'Viscount'-794 airliner  Right: HiRes!
above: NEW! NoHigher! Propeller cone with adjusment electro-mechanics

above: new! HiRes! Vickers 'Viscount' airliner propeller adjustment system. Right: HiRes!


above: Manual propeller adjusment handle

above: new! NoHigher! american piston radial Wright-Cyclone & Hamilton Standart airscrew    below: NEW! NoHigher! World War-II women at work in color


above: LeftNEW pics! right; HiRes! Airscrew technicians-'Fresh Look' "Spitfire" engineers girls boss

above: NEW! and Her employee pilot with the best RAF Vickers "Spitfire" MKIV

above: NEW! NoHigher! I'm loving to My propeller's cone

above: NEW! NoHigher! Beauty Audrey Hepburn Hollywood actress front Lockheed "Connie" prop

above: NEW! HiRes! Swiss "Breitlin"-Watches Team's Lockheed L-1047 'Constellation' "Connie" pedestal with throttle levers. photo: 'Saudi Cargo' B-747 capt. Hu. Szüle Zsolt.  source: facebook Szüle Zsolt

above: NEW! Movie: 007 James Bond: "Golden Eyes" Propeller-Pussy Galore's Pilots Promotional Still2

above: new! Retro advert photo Hungarian made Pannonia P10-250 De Luxe in front of  English Vickers "Viscount" airliner.

above: NEW! NoHigher! The English Fairey "Gannet" onboard " ASW acf. co-axial propellers.

above: new! Juci'bacsi kirakat photo 2014.08.26.: HiRes! Retró fém-Propeller dísz: Budapest I. ker. "Viziváros" Fő-u. - Ponty-u. sarok Retró játék és kütyü bolt.

above: NEW! MedRes! Swiss-Made BREITLING "Navitimer" pilot watch - chronograph

above: windmill propeller and gearbox 3D
similar: http://andrewworks.blogspot.hu/  gift for your achieve

MidAmerican Energy Company - From the Ground Up: Building our energy future, one turbine at a time   

Juci'bácsi's photo: My daughter Dorka-baba in HuAF's An-26 cockpit at Taszár 1992 Airshow
photo: Ürmös István www.globalvision.hu My Son Andrew in An-26 cockpit at LHPA Open-day summer of  2012.
above: NEW! NoHigher! Juci'bacsi's painting 1999: "Spirit of Tante-Ju" - "Tante-Ju szelleme"
ret. avn. Lt.Col. JUHÁSz "Juci'bácsi" János standing in front of An-26 propeller statue at Veszprém, former HuAF HQ's garden.
FIN!

No comments:

Post a Comment