Tuesday, February 11, 2014

15.) Aviation Artist Painter ret. avn. mast. sgt. mech. Ferenc VINCZE - Vincze Ferenc nyá. rep. ftőrm. Mechanikus aviatikus festőművész munkái - from kecskemét MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis és Harcászati Repülő ezred (HDF - HuAF 59th. Sztgy. D. AFB and TFW and Noémi TURBUK graphiker Lady

Aviation Artist Painter ret. avn. mast. sgt. mech. Ferenc VINCZE - Vincze Ferenc nyá. rep. ftőrm. Mechanikus aviatikus festőművész munkái - from Kecskemét MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis és Harcászati Repülő ezred (HDF - HuAF 59th. Sztgy. D. TFW LHKE HuAFB  & Mrs. Noémi TURBUK pencil graphiker Lady

Refreshed! to-91%-12.04.2017.++++++++

above: NEW! HiRes! Hungarian People Army (HuPA) in Warsaw Pact HuAF Mikoyan at LHPA. Acrylic hand-painted on wood-fibre thin plate 50 x 70 cm. - A Magyar Néphadsereg MN 47. "Stromfeld Aurél" Honi Vadászrepülő Ezredének -Pápa- MiG-21UM gyakorló vadászgépe. Akril festményem farost lemezen 50 x 70 cm.



above: NEW! Left: HiRes! HuAF MiG-29B at Kecskemét (LHKE) HuAFB HuHDF 59th "Szentgyörgyi Dezső" TFW (Tactical Fighter Wing) - a MH 59. Harcászati repülőezrednél.  Right: MedíRes! MiG-19PF WP HuAF - VSz-MLE at Taszár AFB.
above: NEW! HiRes! BAE-SAAB JAS-39C-EBS-Hu HuAF pair over lake-Balaton "Tihany"-peninsula.


above: NEW!  Left: HiRes! soviet Jakovlev Yak-3 & english RAF Supermarine-Vickers "Spitfire" Mk.IV fighters formation flight.   Right: MedRes! You can see: Czechoslovak ('Liberty Army' - it was leader Gen. Ludvik Svoboda) 1st Fighter Wing's was subordinated of Soviet's command Lavochkin La-5FN fighters then attack to Luftwaffe's airfield of Piešťany in Slovak area Messerschmitt Bf.109G6 and Junkers Ju-88A tactical & dive, Ju-87B2 "Stuka" (Sturzkampfflugzeuge) dive - bombers. - az 1. Csehszlovák Vadászrepülő Ezred - szovjet alárendeltségben, La-5FN gépei láthatók, amint a Pöstyéni német repülőteret támadják.


above: NEW! MedRes!  Left: RHAF Messerschmitt Me-210C1 "Hornisse" zerstörer flugzeuge - attack/destroyer (made in Hungary by "Duna" Aircraft Factory Rt,) againts soviet T-34 medium tank platoon.   Right: Czechmade Czechoslovakien AF Avia B-35.



above: NEW! HiRes! Hungarian Airlines - MALÉV (Magyar giközlekedési Vállalat): Left: Ilyushin IL-14   Right: Lisunov Li-2 "Teve" - "Camel" (Licenced of american Douglas DC-3 "Dakota" - C-47 "Skytrain")  below too: MedRes!

above: NEW! HiRes! Tupolev Tu-134 at MALÉV Airliner Jet over clouds in 1970's
above: NEW! HiRes! WW-One: You can see then; "The big war": KUK Kaiserische Hansa "Brandenburg" D.I (K.D.) with ace Ittebei Kiss József escort nd forces to land the Italian Savoia "Pomillo" (below!) bomber. - Ittebei Kiss Józsefet láthatjuk, amint a földre kényszerít egy olasz Savoia Pomilliót.
USAAF Republic P-47D "Thunderbolt - Iron Horse" and HRAF Messerschmitt Bf.109G6 "Gustav"
P-47D-15-RE: The aircraft of Lt. Richard K. Malloy went missing over Hungary on 13 April 1944. Malloy, who belonged to the 325th Fighter Group’s 318th Fighter Squadron, escorted bombers with his unit. They were on their way back to Italy, when they saw Bf 109s. Lt. Malloy left the formation and began to chase one of the escaping Bf 109s. As the heaviest fighter aircraft of World War II powered by a single piston engine, the P-47 was prone to overaccelerate when falling. The same happened probably in this case, the aircraft went down with a speed of 800km/h and crashed to the ground near Szabadegyháza. Lt. Malloy did not survive the crash. A Hungarian team of aviation archaeology led by Károly Magó excavated the wreckage between 18 August and 7 September 2005.

Automat translated to Hu. text:  P-47 d-15-re A légi jármű hadnagy. Richard k. Malloy tűnt el magyarország 13 április 1944.-án malloy, a 325 th fighter csoport 318 th fighter squadron, kísérték bombázók az egységével. Voltak már úton van vissza olaszországba, mikor meglátták a bf 109-as években. Lt. Malloy elhagyta a formáció és kezdett chase az egyik megszökött bf 109-as években. A legintenzívebb harci gép a ii. világháború powered by egyetlen dugattyús motor, a p-47-hajlamos lenne overaccelerate, amikor esik. Ugyanez történt valószínűleg ebben az esetben a légi jármű lement a sebessége 800 km / h és lezuhant a földre szabadegyháza közelében. Lt. Malloy nem élte túl a balesetet. Egy magyar csapat aviation régészet által vezetett károly magó kiásták a roncsok között az augusztus 18-i és 7 szeptember 2005.
SAAB-BAE JAS-39EBSHu "Gripen" HuAF
Aero Vozdohody L-39ZO "Albatros"
Polikarpov Po-2 "Podva"
RAF Polish Detachment's  cargo Handley Page "Halifax" and Messerschmitt Bf.110 Night Figter over Hu
MLE Mikoyan - Gurevich MiG-21MF
Very New Painting from nowadays ! ILyushin IL-2M "Sturmovik"
Hu. text: A képen a 306.ShAD/951ShAP IL-2m-3 gépei láthatók,amint Bakonyoszlop felé igyekeznek La-5 vadászok kíséretében. A kép előterében lévő gépet Kartshakov alhadnagy vezette. A céltól mintegy 3 km-re légvédelmi találat érte a repülőt,balra kivált a kötelékből. A kísérők egy ernyőt láttak lobbanni. A személyzet további sorsa ismeretlen.Ennek a gépnek a roncsait találták meg a magyar roncskutatók Magó Károly rep.  zls. vezetésével Dudarnál.A gép motorján ls hűtőrendszerén nem látszott találat nyoma,ezért nem füstöl a képen.azt nem tudni melyik részén találták el a masinát.




Juci'bácsi képei a 2012-es Pápai LHPA nyílt Napon - LHPA Open Aviation Day Exchibition
MKHL Messerschmitt Bf.109G6 "Gustav"



above: MKHL  FIAT CR.42bis "Falco"


HuAF's MiG-29Bs "Fulcrum" 

Contact to VINCZE Ferencferencne33@freemail.hu



Vincze Ferenc, önéletrajz - CV
Hu. text: 1970-ben születtem Kunhegyesen. Abádszalókon nőttem fel a kunmadarasi volt szovjet reptér szomszédságában. Gyerekként is lenyűgöztek a repülőgépek,modelleztem édesapám volt a helyi MHSz modellező klub vezetője-és maketteket is készítettem. Minden számomra elérhető irodalmat elolvastam a repüléssel kapcsolatban.A pályaválasztásban is ez az érdeklődés volt a meghatározó:
1985 augusztusában-15 évesen- vonultam be a Kilián György Repülő Műszaki Főiskola. akkor induló szakközépiskolájába repülőgépgép fedélzeti fegyver berendezés műszerész szakra. 1989-ben fejeztem be tanulmányaimat. Első beosztásomba Taszárra kerültem az MN1929 (101-es Felderítő Század.) állományába. A Javítóosztály fegyver mechanikusa lettem Szu-22 –es típuson. 1992-ben szereztem meg az első osztályú minősítést.
Amikor a Szuhoj századból és a két vadászszázadból 1991-ben megalakult a Kapos Harcászati Repülőezred, maradtam a Javító Osztályon és megszereztem a típusvizsgát a Mig-21 típusra is. Sajnos 1996-ban az Ezredet egy tollvonással megszüntették- ezzel a világ legjobb munkahelyét zárták be. 1997 januárjában kerültem Kecskemétre az I. Üzembentartó Századhoz (Puma szd.) fegyver mechanikusként. A Mig-29 típusra szereztem meg a típus vizsgát.  1998-ban ezen a típuson védtem az első osztályos fokozatom, majd 1999-ben visszaellenőrző jogosítást szereztem.
2003-ban megszereztem a szakszolgálati engedélyt az L-39-es kiképző repülőgépekre is. Miután 2006-ban megérkeztek Kecskemétre a Gripenek, A típusos vizsgával ezt a típust is üzemeltettem ,mint segéd mechanikus. Volt nem egy olyan hét, hogy L-39-est, Mig-29-est, visszaellenőrzőként JAS 39 Gripent segédmechanikusként üzemeltettem . Nagyon szerettem a munkám. Pályám során 5 díszfestésű repülőgép különleges festésének megtervezésében és a kivitelezésben vettem részt. Ezek időrendben:1992, Cápeti (Mig-21 Bis, oldalszáma 1904) 2005, Zümi (L-39ZO, oldalszáma 119), 2007, Cápeti II.(L-39ZO, oldalszáma 119) Cápali (L-39ZO, oldalszáma 135) 2008, Gracy (Mig-29B, oldalszáma 11)
2009-ben nyugállományba helyeztek, utána 2011 februártól 2012 decemberig MH.LÉJÜ-nél mint közalkalmazott dolgozom.
Gyermekkorom óta rajzolok amatőr szinten, főleg repülőgépeket. Sokat köszönhetek feleségemnek Katának,akivel 1991 óta vagyunk együtt, Ő képzett grafikusként nagyon sok új technikát megmutatott nekem,sokat segített és segít most is.2003 óta készítek pasztell képeket és 2010 óta próbálkozom az akril festéssel is. Kacérkodom az akvarell technikával,de legtöbb képemet pasztell krétával készítem.
above: NEW! HiRes! MiG-29 20 éves találkozón a 'Jet-Fly' szervezésében 2015. Júli Kecskemét

below: Exhibition by; Vincze Ferenc & Ms. Turbuk Noémi with ret. flt. Maj. Vári "Coca" Gyula nyá.rep.őrgy. Champion of RIAT MiG-29 "Fulcrum"-Pilot now Yak-52 owner-pilot.



above: Turbuk Noémi Úrhölgy - Művésznőnek a képei ak isteni szorgalommal,nagy odaadással készíti egyre jobb képeit.
Hu. text: Szóval ez utóbbi képek egy repüléstörténeti kiállítás volt.
A helyi erők hoztak néhány repülő modellt,számos fotót tablókon és egy motoros sárkányt.Mi vittük Vári Gyula relikviáit,sisak,ruha dísztőr stb.Topi hozta azt a mentőernyőt ami annak idején megmentette az életét.
Mi Noémivel közel ötven képet vittünk.Szerdán szépen fölraktuk a képeket a falra és a helyieknek is elég sokat segítettünk a cuccaik felrakásában,reggeltől estig dolgoztunk.
Pénteken volt a megnyitó.Sajnos a három megnyitó beszéd egyikében sem említették meg a nevünket.Reklamáltam: a galéria vezető nem is tudta,hogy mi is vittünk valamit -a kiállító terem
több mint felét a mi képeink uralták.A repülő klubbos csávó meg azt mondta,hogy örüljek,hogy ott lehetek,hiszen ez mekkora jó reklám nekünk.Na ekkor arra gondoltam,hogy most a megnyitó után le is aggatom a képeket a falról....ezt persze nem tettem meg.Később ugyan elnézést kértek,de
ez akkor is elég ciki volt.
HuAF Mi-8T with para master jumper 
couple of HuAF Sukhui Su-22M3
above: Newest paint MALÉV Tu-154B2  over clouds
above: NEW! HiRes! Turbuk Noémi & Her artisty maestro: Vincze Ferenc his He-111 paint 2016.junius 09. Szombat, Dunaújváros 'Apostagi' reptér - civilian Aero-Club's airfield Airday  source: facebook
Coming Now Below!
Ms. TURBUK Noémi Aviatikus Graphiker's pencil drawings
above: NEW! MedRes! Hu. aviation artist pencil graphiker; Ms. Turbuk Noémi at An-2  source: faceb
Zlin Z-37 "Cmelak" Hungarian agriculture aircraft
PZL-101 "Gavron" Hungarian agriculture aircraft

above: NEW! Left: HiRes! Lada-1300 CUC-286  Right: MedRes! Soviet made in Togliatti: VAZ-2105 "Lada" VFTS 1600R ccm Hungarian Rallye topgear cars.

Antonov An-2 Military and MHSz aircraft
above: NEW! MedRes! Hu. MÉM-RSz agriculture An-2s
Antonov An-2 biplan cargo aircraft
aboveNEWNoHigher! Hungarian Mrs. Turbuk Noémi aviation graphics artist - aviatikus grafikus művésznő
above: NEW! HiRes! Hu. Mrs. Turbuk Noémi: Hungarian Kamov Ka-26 80 x 60 cm 2017. spring
Kamov Ka-26 Hungarian agriculture (MÉM-RSz) coaxial rotorwing
below: NEW! MedRes! Left: CCCP-19319  Right: HA-HSF 
 
NEW! above: MedRes!   below: HiRes! Az alkotó - The Graphiker
 belowNEWMedRes! Hu. avn. pencil graphic artist, Ms Turbuk Noémi at Ka-26 
Sukhoi Su-27 'Flanker' - "Russkye Vithazy" air display team   below Two: NEW! MedRes!

above: Su-27 Russian VVSZ (Vozdusnie Szili) Légierő   below: NEW! MedRes!
Hu. text: Ms. Turbuk Noémi; 1977-ben születtem Bonyhádon és ma is itt élek, alkotok. Élvezettel figyeltem, mikor a taszári reptérről kiindulva gyakran erre gyakorlatoztak a pilóták. Meghatározó volt gyerekként látni ezeket a gyönyörű repülőket, hallani dübörgésüket, ahogy eltávolodtak.
Későbbi élményeim során lettem szinte rabja a mezőgazdasági repülésnek, ezen belül is kiemelten nagy figyelmet szenteltem és szentelek ma is a Kamov típusú helikopternek. Életem legnagyobb repülős élménye volt, mikor először emelkedhettem a napraforgótáblák fölé  Ka-26-tal. Követhettem a felszállás előtti ellenőrzést, a motorok indítását, a vegyszer töltésének folyamatát. Nagyon nagy élmény volt és azóta is ha tehetem, a jó idő beálltával, mikor megkezdődnek a mezőgazdasági munkák, keresem a határban felszálló helikoptercsodát!
Gyerekként is szerettem rajzolni, de ennek a repülős élménynek a hatására kezdtem el először Kamovokat rajzolgatni, a magam szórakoztatására, majd mikor már egyre jobban ráéreztem a rajzolás "ízére", akkor mondta egyik barátom, hogy ezt komolyabban is csinálhatnám. Eszembe jutottak a régi szép emlékek, a gyerekkoromban oly gyakran látott típusok és ezek után kezdtem el más típusokat is rajzolni. Miután összeismerkedtem kedves repülős művésztársammal, Vincze Ferenccel jó barátságba kerültünk. Nagyon sokat segített a kezdeti nehézségeknél és még most is sokszor hagyatkozom rá, tanácsai és kritikái egyaránt segítik művészi fejlődésemet. Jelenleg a helyi művészkör aktív tagja lehetek, melyet mélyen tisztelt Kovács Ferenc nyugdíjas tanár úr vezet.
 NEW! HiRes! above: HuAF - MLE MiG-21F-13    below: Soviet MiG-15bis
MiG-21: http://szextant.blogspot.hu/2014/04/76-mig-21-fishbed-mikoyan-gurevich.html

above: NEW! HiRes! MALÉV 'Foundation of 'Gold Timer's Lisunov Li-2 HA-LIX nowadays

aboveNEWHiRes! Hu. text: Ms. Turbuk Noémi aviatikgrafikus: Lisunov Li-2 HA-LIX MALÉV "Kármán Tódor" (Magyar aviatikus az Aerodinamika világ-atyja, innovátor 1910's) 65 éves a Társaság  Tódor névnap alkalmából február 7.- 'Gold Timer' Alapítvány - Buadőrs LHBS. Pasztell-kréta.


aboveNEWNoHigher! Pencil Graphic Artist 2016.: Miss Turbuk Noémi; Hu. MALÉV Li-2 in Night IFR  (Instrument Flight Rules) landing ÉBIV (Éjszaka Bonyolult Időjárási Viszonyok között) műszeres leszállásban.

above: NEW! MedRes! Őcsény (near Szekszárd) Aero Club airfield - Exhibition of Noémi
Below continuing: Vincze Ferenc:
above: NEW! 2016. december HiRes! MALÉV B-737-800    NEW Painting ! 2013.june 24
above & below: NEW! HiRes!  Innsbruck IA landing MALÉV B-737 & Hu. MiG-21-F13
     A képen Kishady Richárd Gábor hdgy. urat látható ,amint Lévay Győző szds.kísérőjeként repül Lovasberény térségében. Ezen a bevetésen Hans Ulrich Rudeléknak adtak vadászfedezetet.
A képen két amerikai ászt látható egy magyarországi bevetésen./P-51D/
above: A képen Lőrincz Mátyás utolsó légi győzelmét látható.1944 október 12-én Lőrincz a Balatontól dél-keletre egy P-51B Mustangot lőtt le,a színes bőrű pilótának sikerült ejtőernyővel elhagyni sérült gépét és egy község határában földet érni,a helyi lakosok kis híján meglincselték,azt gondolták róla,hogy maga az ördög,hiszen nem találkoztak még színes bőrű emberrel azelőtt. A helyzetet és a pilóta életét egy arra járó SS alakulat mentette meg,hadifogoly táborba vitték és ott túl is élte a háborút.
above: A képen Bejczy József szds.raját látható, amint Abony térségében megkezdik végzetes fordulójukat 1944 november 4-én. Bejczyt ezen a bevetésen a szovjet légvédelem lelőtte,hősi halált halt./Bf-109G/
above: New pic! HiRes! Ilyushin IL-18 'Moskva' In MALÉV 1960's pattern design

No comments:

Post a Comment