Saturday, June 21, 2014

104.) STRV-103 "Stridsvagn" MBT - "S" harckocsi - "Chock" - "Ék - Féktuskó" _ 'Panzer Carrera' - PVB-302, Ikv-91

Swedish STRV-103 "Stridsvagn" MBT - "S" toronynélküli harckocsi - tank "Chock" - "Ék - Féktuskó" 'Panzer Carrera'. Svenska PVB-302, Ikv-91 APCs. Sweden meatballs - svéd húsgolyók. Hasselblad camera (Wikipedia)

Refreshed! to-106%-19.06.2017.-Regulated++++++

Swedish STRV-103 Stridsvagn "Chock" - 'Panzer Carrera'

above: NEW! NoHigher! Tipical #swedish #chock from #IKEA hodor $- Tipikus svéd #ék



Svenska armor badge
above: source: Hungarian "Haditechnikai Szemle" - 'Military Technics Revue'
above: NEW! MedRes! Hu. text: "Haditechnika Fiataloknak" Zrínyi Katonai Kiadó 1970
Stridsvagn 103 „Strv 103”
Előzmények: Hu. text:
Az 1950-es évek közepén Svédország le kívánta váltani öregedő félben lévő brit Centurion páncélosait. Bár a napóleoni háborúk óta nem érte támadás, az északi ország akár erővel is kész volt megvédeni semlegességét. A Svéd harckocsigyártás már az első világháború után, a német Leichter Kampfwagen II másolatával (Stridsvagn m/21) megkezdődött, és három évtizeddel később már jelentősebb tapasztalattal rendelkeztek. Elkészült a Centurionok váltótípusának szánt kísérleti KRV nehéz harckocsi, de a kormány angol, német és amerikai típusokat is vizsgált.
1956-ban Sven Berge (a svéd hadi-adminisztráció tagja) elkészített egy tanulmány, mely a járművet ért találatokat és a harckocsizókat ért sérüléseket taglalta. Az elemzés kimutatta, hogy a legtöbb találat a tornyot érte, melytől a páncélos gyakran harcképtelenné vált és a legényég életét vesztette. Ezzel ellentétben az egy méter alatti becsapódások száma elhanyagolható. Így a probléma praktikus megoldása – a tanulmány szerzője szerint - a torony elhagyása (ez nem teljesen állja meg a helyét, mert pl.: a toronnyal rendelkező T-72-es csupán 8 centiméterrel magasabb). Természetesen az alacsonyabb test – a védelem mellett – több plusz előnyel is jár: az elhagyott torony miatt csökken a jármű tömege és egyszerűsödik a gyártás. Bár a forgatható torony támadáskor nagyon fontos, ám Svédország egy védekező háborúra készült.
A S-harckocsit végül - mint Svédország fő páncélos típusát – megrendelték, sőt sok műszaki újítást is bevezettek. A típus így sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért a 90-es években német Leopard II-es (tornyos) páncélosok váltották fel a hazai harcjárművet. A típus nevében a Stridsvagn harckocsit jelent, míg 103 azt jelzi, hogy ez a gyár harmadik 10 cm-es lövegű harckocsija.
Konstrukció:
Az Strv 103 és a többi páncélos között a legszembetűnőbb különlegesség a torony hiánya (emiatt a legénység minden tagja a testben foglal helyet). A torony hiányának másik következménye a rögzített löveg. A huzagolt csövű 105 mm-es löveg majdnem ugyanaz a Royal Ordnance L7-es változat, amelyet sok korabeli páncélosba, pl.: az argentin TAM-ba építettek. A löveg teljesen automatikus, ezért a legénység létszáma 3 fő. Bár a fix löveg miatt a páncélos menet közben nem tudott tüzelni (valójában tüzelni tudott, csak célozni nem), az automata töltő korában kiváló, 15 lövés/perc tűzgyorsaságot biztosított a páncélosnak. Érdekesség, hogy a löveget a lövész mellett a parancsnok is működtetheti, a járművet pedig a legénység mindhárom tagja vezetheti (a működéshez két fő is elég, szemben a korszakban megszokott négy fővel). Ennél is érdekesebb, hogy a sofőr a menetiránynak háttal ült, így a jármű mögötti teret is figyelhette. Hátul kialakítottak még egy kisebb szobát is, melybe katonákat vagy felszerelést szállíthatott.
A fegyver irányzása nem egyszerű feladat, ráadásul a torony hiánya ezt még jobban nehezíti. Ezért az alvázba épített löveg mozgatását nem csak vízszintes, de függőleges irányban is a harckocsi döntésével végezték (míg az előbbi megoldást sok második világháborús német páncélvadász alkalmazta, utóbbi kuriózumnak számít). A magassági irányzáshoz a harckocsi képes változtatni visszafutó-görgőinek magasságát. A főfegyverzet mellett három géppuska védi a járművet a gyalogságtól.
A típus – harckocsik között - ritka megoldása a kettős hajtás. A fő Rolls-Royce motort egy Boeing gázturbina egészítette ki. A másodlagos erőforrás többletenergiát szolgáltathatott harc közben, de jó hasznát vették a hidegindításokkor is (amire a fagyos északi telek miatt szükség is volt). Ezzel a megoldással a Stridsvagen 103 lett a világ első gázturbinás harckocsija. Az S-harckocsi hátrafelé is nagy sebességre volt képes – ez azért volt fontos, mivel így visszavonulás közben is használhatta a lövegét.
Az Strv 103B-től kezdve a harcjárművet felszerelték tolólappal és úszóköpennyel is (ami elkélt a Svédországban található számos tó és folyó miatt). A vízbe hajtás előtt a hidropneumatikus felfüggesztés ideáli alakot vett fel (hogy csökkentse a jármű ellenállását a vízben) és előre hajtották a tolólapot. A vízben a vezető a jármű farrészére áll és egy, a kormányhoz rögzített kantár segítségével irányított. Az úszóköpeny 15-20 percig volt képes fenntartani a járművet, mely így a lánctalpai segítségével 6 km/h-s sebességre képes.
Fejlesztések:
A Stridsvagn 103 alkotta a Svéd szárazföldi erők gerincét, ezért a harckocsi több fejlesztési időszakon esett át. Az eredeti változat neve Stridsvagn 103A volt, melyből száznál kevesebb (70 vagy 80 db) készült, mielőtt áttértek volna a 2. típusra. Utódja, a Stridsvagn 103B, melynél a kissé erőtlen Boeing gázturbinát egy Catepillar 553-assal váltották fel. Idővel minden A-modellt erre a szintre hoztak fel.
Hogy lépést tartsanak a fejlődéssel, 1986-ban egy összetett program indult el, melyben korszerűsítették a harckocsi mindhárom összetevőjét (támadás, védelem, mozgékonyság). Modern tűzvezető rendszerrel és lézertávmérővel szerelték fel a lövegeket, sok páncélost felszereltek ERA-val (reaktív páncélzat; a kumulatív lőszerek ellen). A Rolls-Royce motort egy új Detroit dízelmotorra cserélték és minden páncélost elláttak tolólappal (korábban minden szakaszban csak egy harcjárművet láttak el ilyen segédeszközzel). Az új motorhoz kiegészítő üzemanyag-tartályokat is felszereltek. A feljavított változat neve Stridsvagn 103C. A 90-es években Svédország le kívánta váltani három évtizedes páncélosait. Az S-harckocsi hívei ezért egy 103C-t Stridsvagn 103D-vé építettek át új tűzvezető számítógéppel, hőkamerával és éjjellátókkal. Néhány kisebb változtatás történt a motorok és a felfüggesztés terén is, ám ennél sokkal fontosabb volt, hogy a ”D” variáns éjjel és rossz látási viszonyok között is képes volt harcolni. Mivel a hadsereg végül a Leopard II-es MBT-t rendszeresítette, több példány már nem épült (az egyetlen 103D jelenleg is megtekinthető az Anxvall-i Páncélos Múzeumban).
aboveNew PicsMedRes! Juci'bacsi's repro slide/diafilms 24 x 36 ORWO /FORTE framed (Sorry! little bit dusty!) collection from late 1970s repro digi photos about Ikv-91 from 'Truppendienst' Österreiche/ Austrian Army Magazin. (also Free!!)

The Infanterikanonvagn 91  Ikv 91, was a high mobility tank destroyer that was developed to meet the operational requirements of the Swedish Army. It was designed and manufactured by Hägglund and Söner and used many components of the Pbv 302 armoured personnel carrier series. The first prototypes of the Ikv 91 were completed in 1969 with production running from 1975 until 1978. The total numbers manufactured were 212.

STRV-103 armor platoon in line attack. Backround PVBs are supporting zhe MBTs
above: PVB-302
http://szextant.blogspot.hu/2014/04/71-nohab-di3-sweden-diesel-electro.html
Név: Stridsvagn 103A (MBT - Main Battle Tank / fő csataharckocsi)  Hu. text: 
Fizikai jellemzők:
Tömeg: 39,7 t
Hossz: 9 m
Szélesség: 3,6 m
Magasság: 2,14 m
Motor: kettős 240 Le-s (Rolls-Royce K60 dízelüzemű) és 300 Le-s (Boeing GT502 házturbina – 223 kW)
Legénység: 3 fő
Támadás és védelem:
Elsődleges fegyverzet: 105 mm-es löveg (Bofors (L/62), - lőszere megegyezik a Royal Ordnanc L-7esével - huzagolt csövű-)
Kiegészítő fegyverzet: 3db 7,62 mm-es (KSP 58 – azonos az FN MAG-al - kettő fix-, egy légvédelmi-)
Páncélzat: titkos mm
Teljesítmény:
Végsebesség: 50 km/h (úton), ismeretlen km/h (terepen)
Hatótávolság: 390 km
above two: Hydropneumatic suspension's elevetion action for dun vertical aiming
Bevetésen:   Hu. text:
Az Strv 103-at (a Svédek szerencséjére) soha nem kellett hadi körülmények között bevetni (mivel az országot nem érte támadás). A 300 Centuriont fokozatosan cserélték le a hazai típusra. A páncélos gyártását 1971-ben fejezték be, addigra 290 Strv 103 gurult ki a gyárból. Utóda, a Leopard II 1997-ben lépett szolgálatba – ez volt az utolsó év, melyben S-harckocsikat kiképzésre használtak.
Igaz, hogy éles helyzetben nem bizonyíthatott, ám a tesztek többször igazolták a típus életképességét. Bár a svédeken kívül más haderő nem rendszeresítette, a páncélost több ország is kipróbálta. 1967-ben Strv 103-ak két hétre Norvégiába utaztak, hogy összevethessék őket a német Leopard I-el (a kiértékelések kimutatták, hogy a német harckocsi kevesebb célt talált meg és lassabban tüzelt).
Egy évvel később az Egyesült Királyság-beli Bovingtonban (a brit páncélos iskola ”otthonában”) tartott kísérletek a torony nélküli konstrukció előnyét mutatták a toronnyal rendelkező harckocsikkal szemben. Angliában ennek hatására született meg az FV4401 „Contentious” harcjármű.
1973-ban – a British Army of the Rhine (BAOR) égisze alatt - újabb összehasonlításra került sor – ezúttal az FV 4201 „Chieftain” harckocsi volt az ellenfél. Az S-páncélos ekkor is kiemelkedően teljesített és bebizonyosodott, hogy a mozgás közbeni lövés hiánya nem okoz hátrányt a harckocsinak (legalábbis a többi képessége kompenzálja ezt).
Típus-összehasonlításon a páncélos utoljára 1975-ben vett részt. Ekkor két S-harckocsi járt az USA-ban található Fort Knox bázison. A kiértékelés szerint az amerikai M60A1E3 ugyan átlagosan fél másodperccel gyorsabban lőtt, ám pontosságban a svéd modell maga mögé utasította jenki riválisát.
A harcjárműveket kivonásuk után nagyrészt szétbontották, ám mintegy negyven darab megtalálható a világ különböző országaiban.

Utóélet:  Hu. text.
A Stridsvagn 103 kétségtelenül egyedi és meghökkentő tervezet volt, de végülis csak egy vadhajtásnak bizonyult az MBT-k fejlődésében. Több részletet (mint pl.: a gázturbinát) később nagy országok (nevezetesen az USA) is lemásolta, míg mások feledésbe merültek (pl.: a svéd páncélos személyzetének egy tagja menetiránnyal hátrafelé ült, így folyamatosan figyelhette a jármű mögötti területet. Az ilyesfajta torony nélküli konstrukciónak csak egyetlen követője akadt:
FV4401 „Contentious” (önjáró löveg):
Ez az angol kísérleti azután jött létre, hogy az Egyesült Királyság tesztelte a Stridsvagen 103-at. Bár a négy futógörgő, a jármű függőleges dönthetősége és a torony hiánya nagyon hasonlatossá tette a svéd harceszközhöz, az FV4401-es lövegét az orr részen egy forgózsámolyra helyezték.
Merkava (MBT):
Bár nem sok köze van az Strv 103-hoz, a legendás Izrael Tal (az izraeli páncélos erők aluf-ja - főtábornoka) által szorgalmazott páncélos a svédek több ötletét felhasználja. Ennél a típusnál is az elsődleges szempont a legénység túlélési esélyének növelése volt. A motor itt is elöl helyezkedik el és hátul egy kisebb helységben katonák szállíthatóak (maximum 9 fő, egy fél raj). Bár nem tekinthető az S-harckocsi közvetlen leszármazottjának, a Merkava a Stridsvagn 103-hoz hasonlóan (bár nem olyan mértékben) különbözik a mai páncélosoktól, ám a gyakorlat bizonyította az építési elv helyességét.
forrás: http://elfnet.hu/elfnet/index.php?option=com_content&view=article&id=71%3Aharckocsistrv103&catid=3&Itemid=31

above: NEW+! NoHigher! Swedish Amazon STRV company commander at the Motorpool - Depo
above: NEW! NoHigher! Swedish Strv 103 at the Swedish Army Museum in a special Swedish state colors camouflage.   source: Reddit.com
L62 105 mm main gun
The Swedish strv 103 (tank 103) or "S"-tank
Sigurd Helge's info.
Here is some info which you may use as you see fit, none of the info is classified and it is all 100% true. My reference material is the original instruction book for troops (how to use and maintenance), and two books from our national armour club "SPHF": Svensk Pansar Historisk Förening (the Swedish Armour Society) and of course I have added some personal but nonetheless genuine thoughts and experiences.
The Swedish strv 103 (tank 103) or "S"-tank.
In the beginning of the 1950's Sweden carried out some extensive AFV trials and developments. In 1953 Sweden was able to purchase 80 Centurions (strv 81 or "tank 81") from Great Britain and therefore the development work temporarily stopped, at least concerning the tank trials. Later on Sweden purchased additional Centurions to form the entire national tank fleet. However during the late 50's Sweden decided to pick up the trials where they had left them. Due to very thorough investigations and reports about recent conflicts (the main source of course being WW2) Sweden drew its own conclusions about how a future tank concept would look like. The main idea was to reduce the tanks frontal silhouette to a minimum and to give the crew maximum protection. According to hit probability analysis that Swedish engineers did, the hit probability increased with increased height of the vehicle and that it was 100% higher/ square inch in the turret than in the hull. So the solution was get rid of the turret! Several initial trial vehicles were built, amongst others a WW2 Sherman (bought from France after the war) which featured a fixed gun and a rebuilt running gear, this prototype was used to test aiming and gun traversing using only the tracks.
The result of these trials resulted in a very complicated hydraulic suspension system wich also incorporated the elevation and traverse of the main gun.
In 1959 "Bofors" (the well known Swedish ordnance manufacturer) got the order to build two main prototypes (S1 and S2) to "stridsvagn S" as it was called, S standing for Swedish. The prototypes were delivered in 1961 and later on 10 additional test vehicles (the "0" series) were delivered. In 1964 the Swedish government decided to purchase 290 tanks, the first in the series were delivered in 1967 and the last were delivered in 1971. The tank underwent two major rebuilds, the first in the middle of the seventies (strv 103B) and the second in the middle of the eighties (strv 103C). The "C" conversion added german Diehl tracks, laser range detector, new engines and additional protection, the most visible change being the "jerry can" rack on the sides.
Its main advantage was always the excellent 105 mm (though rifled) gun. The latest ammunition to be used had penetration nearly as good as contemporary 120 mm smoothbore guns. Another good feature was that both driver/gunner and the commander could both fire and drive the tank. In effect, if the reverse driver and the gunner/driver were put out of action the commander could still both "shoot´n scoot"!
The bad features was that it was supposed to have good protection. And with the engines and transmission in front of the crew thus serving as additional armour it also had, at least in the 60's when it came. But when the T-72 arrived it became apparent that the protection needed to be improved. A steel "fence" was added to the front armour wich had some effect but when the T-80 appeared it was apparent that the protection was inadequate, to say the least!
In fact during the beginning of the 90's Sweden managed to get hold of some T-72's. The armour development section made some live firing tests against the "S" with them and the results were horrifying. Most of the rounds penetrated the frontal armour (through the steel "fence") smashed their way through the engines and crew compartement and ended their days in the ammunition stowage compartment, in the rear of the tank. NOT a very comforting surprise.
Another main disadvantage was that you couldn´t fire with any precision on the move! And with a fixed gun you couldn´t aim your gun at the most dangerous direction while on the move. Crucial, basic needs for any modern tank.
To add on the list of disadvantages the giant hydraulic system was both hazardous and posed a very serious firethreat. It was also prone to breaking down. The MTBF was appallingly short... (Mean Time Between Failures).
Today the "S" tank is no longer in service, the last conscripts to get training did so in 1996. It was decided to scrap the tanks but only when Sweden had aquired enough new tanks.This happened in the end of the 90's when Sweden purchased Leopard 2 A4 and A5 (the "Improved"). Recently the scrapping began and now (Jan 2000) the trains, loaded with tanks, are steadily rolling to the blast-furnaces.
Data:
Combat weight: 42,5 metric tons
Length: 8.99 metres
Width: 3,63 metres
Height: 2,14 metres ( turret roof)
Crew: 3 , one commander, one driver/gunner and one "reverse driver" facing backwards, behind the driver/gunner.
Ground preassure: 104 kPa
Power/ weight ratio:18,4 hp/ ton
Max speed: 50 km/ hour
Engines:
1 x Detroit diesel (6V-53T) mainly used to produce power for the hydraulic system.
1 x Caterpillar diesel gas turbine engine for the propulsion of the tank.
Total hp: 780 (the piston diesel: 290 hp and the gas turbine 490 hp)
Transmission: Volvo and Bofors, 3 automatic gears. The reverse utilizes the forward gears also so it as fast in reverse as in forward gear.
Hydraulics: contains 140 litres of HIGHLY flammable and VERY toxic hydraulic oil........
Armament:
1 x 105 mm main gun (the license built British L7 gun)
2 x fixed ksp 58 (the swedish licensebuilt MAG) in the hull.
1 x ksp 58 by the commander (wich he can aim and fire independently from his seat)
2 x 71 mm flaremortars ("lyran"), the "S" had no thermal imaging sights or other modern observation devices.
8 x close proximity smoke dischargers fixed on the commanders cupola.
(The commanders observation cupola was hydraulically powered and he could elevate and traverse it and fire the smoke and machinegun in any direction he saw fit.)
Ammunition:
105 mm APFSDS
105 mm HE
105 mm smokerounds for the main gun (a separate magazine manhandled by the reverse driver containing 5 rounds)
The main gun used an autoloader (located in the rear) containing up to 50 rounds . This worked very well and had loading times of about 3 seconds. To change ammunition you simply pressed a button. You could also fire in "automatic" mode (when for example you wanted to fire for effect with HE rounds). Thereby the system "locked" the elevation system giving it quite good precision. 1500 7,62 rounds for the machineguns (500 in each magazine).
"Trial S1 or S2":This is one of the two trial vehichles (S1 or S2) built in 1961. It has a lot of features wich are found on the final design, though it has several features that doesn´t. For example no floating bellows and it lacks return rollers. This prototype weighed 34 metric tons. This actual vehicle now resides as a monument outside the Southern Skĺne brigade training grounds in the southern part of Sweden. 

above: NEW+! NoHigher! New #Swedish Army's #STRV-103 '#Pokémon' style driver



above: NEW! NoHigher! STRV-103's Gearbox Kinematics sketch - Erőátviteli vázlat
above: NEW! HiRes! Special Oil-proof  mechaniker suit - Olajálló szerelőruha  photo: Bianca Beuchamp   source: www.latexlair.com
above: STRV-103, English Centurion Mk.IV, T-72

aboveNEWHiResMod-1. Created by Juci'bácsi's. The Divide Diagram of Combat Armors - "Panzers" - Harci Páncélosok, Harcjárművek felosztása harc.-tech. rendszer-blokkséma   also Courtesy FREE!


Vikt: 
42,3 ton    Data: Strv 103 C
Besättning:
3 man
Motorer:
Detroit diesel 290 hk, Boeing turbin 490 hk
Maxfart:
55 km/h
Beväpning:
10,5 cm kanon,
3 st 7,62 mm ksp 58 B strv, lyskastare, rökkastare,
Byggĺr:
1967-71 (A och B vagnar)
Antal i tjänst
290 st

STRV-103 Data

Strv 103A (1968)
Strv 103B (1972)
Strv 103C (1986)
Besättning
3 man
3 man
3 man
Vikt
37,7 ton
39,7 ton
42,3 ton
Längd
9 000 mm
8 990 mm
8 990 mm
Bredd (med flytutr)
3 320 mm
3 420 (3 630) mm
3 420 (3 630) mm
Höjd (med ksp)
2 140 mm (2 500)
2 140 (2 430) mm
2 140 (2 430) mm
Kolvmotor
Rolls-Royce K60 diesel 240 hk
Rolls-Royce K60 diesel 240 hk
Detroit Diesel 6V-53T     290 hk
Gasturbin
Boeing 502 10MA     300 hk
Caterpillar 553     490 hk
Boeing 553                   490 hk (modifierad)   
Växellĺda
Volvo DRH-1M          3-stegs automat
Volvo DRH-1M          3-stegs automat
Volvo DRH-1M          3-stegs automat
Hastighet
50 km/h
50 km/h
55 km/h
Aktionsradie
240 km
240 km
240 km
Beväpning
10,5 cm kanon L/62   3 x 7,62 ksp 58 strv
10,5 cm kanon L/62   3 x 7,62 ksp 58 strv
2x4 Rökkastare
10,5 cm kanon L/62   3 x 7,62 ksp 58 strv
2x4 Rökkastare Lyskastare
I tjänst
1967-1971
1970-1988
1986-2001
Antal
70 st (senare B)
220 st
290 st
above: NEW! NoHigher! STRV Female Driver's future wear - Vezetőnő jövőbeni szerkója

above: NEW! Styrdon principkiss- Steering Wheel - Yoke

above: HiRes! Interior mix   www.kotsch.org
above: No Higher!a Service work

above: during the motorpool preparation work the STRV's Swedish blondy commanderix is resting at his home in the new experimental battle suit.


above: NEW! MedRes!  Penthouse style inner color "Alizarin" green duty bikini lingerie

above: Swedish tank future crew member's overall suit. right: maintenance expert


sweden military rank badges

aboveNEW++HiResSvenska - Sweden Girl in popular suit in Sverige, Stockholm shore   source: www.mellbimbo.eu

 chain-track chock

Övrigt  (Blue-yellow)Lite hjälp med mĺlningen av den berömda blĺgula strv 103 pĺ P2 Vagnen mĺlades helt blĺ med gult kors, utom bandaggregatet och framsidan pĺ schaktbladet.

below: NEW! The Swedish Cube/Brick - A Svédkocka/tégla:

 above: NoHigher! Swedish made 'Hasselblad' "Lunar" photobox for NASA 'Apollo' missions




This article is about the company. For the founder of the company, see Victor Hasselblad. For the Hasselblad Foundation, see Hasselblad Foundation. For Hasselblad Masters, see Hasselblad Masters Award. For the Hasselblad Award, see Hasselblad Award.

"Imacon" redirects here. For the similar sounding term, see Imagon (disambiguation).



Victor Hasselblad AB is a Swedish manufacturer of medium-format cameras and photographic equipment based inGothenburg, Sweden. The company is best known for the medium-format cameras it has produced since World War II. Perhaps the most famous use of the Hasselblad camera was during the Apollo program missions when humans firstlanded on the Moon. Almost all of the still photographs taken during these missions used modified Hasselblad cameras. Hasselblad's traditional V-System cameras remain widely used by professional and serious amateur photographers. One reason is a reputation for long service life and quality of available lenses. Their newer H-System cameras are market leaders, competing with Sinar, Mamiya and others in the medium-format digital camera market.

 above: NoHigher! Demonstration box.   below: MedRes! NASA Apollo-11 Lunar box

above: NEW! HiRes! Hasselblad set

above: STRV-103 "Chock" profile camo artwork

above: NEW! NoHigher! www.mojehobby.pl    www.model-making.eu
 above & below: NEW! Modern tanks MBTs Comparison MedRes!
.


above: HiRes Big! STRV-103C "Stridsvagn" 3view line drawing  below: NEW! MedRes! Armor thick.

above: swimming accesories

above: for Sweden blondy crew (cmdr, driver) swimming suit with interior color - Svéd szőke viselet  below: NEW! This STRV style Suisse watch OMEGA "Speedmaster - Professional" absent be from left-girl's left-wrist! - Ez az Óra hiányzik a bal csuklójáról!   https://www.omegawatches.com/

above: NEW! MedRes! The "Chock's" crew in Swedish Army & Redlamp pattern waterprotect nylon suit.
above: STRV-103A cross section 
above: The initial design plan. The know-how plan!
above & below: MedRes! Strv-103  by: istoriaj_vot-info.ru


above: HiRes! Cutaway Linedrawing

above: gun ammo loading system   below: NEW! The Body/Chassis suspension and maintain  leveling

above: HiRes Big! Hydraulic System wiring diagram

aboveNEW! MedResHu. text: Haditechnika Fiataloknak Zrínyi Katonai Kiadó 1970 - Hydropneumatic suspens.

belowNEW! Citroën hidraulik gerate    below: Citroen DS-19/21 the French "Shark"


above: NEW! HiRes! Juci'bacsi's collection: Liener György: Autótipusok. 1964. Műszaki Könyvkiadó.

above: NEW! NoHigher! Schéma de la suspension hidropneumatique Citroën DS-21

above: new! The French construction, charming design Citroën DS 19 "Shark" first hydropneumatic suspension serial car; Schema över det hydrauliska servo-bromssystemet.

Citroën DS 19: http://szextant.blogspot.hu/2016/12/190-citroen-ds-19-21-pallas-capa.html

above & below: NEW!  MedRes!: Juci'bacsi's scanned collection; My design of >Hungarian made< 'Super-FlatTank' cocncept 1973-74'. Main Know-How the head turret but not all circle rotating only 220 degree.
above & below: NEW! NoHigher! above: MBT-Boxart Airbrush Camo-Mask for scale 1:35 Sweden by: pristine_scalemates    below: STRV-103 KG_paint scheme  by: network54 
 NEW! NoHigher! above: STRV103C Stridvagn China 'Trumpeter' scale 1:35 build and painting to finish   by: miniature-arcadia     below: Easy Model 1:72 Stridsvagn Swedish Armya  by: aerodrome24.de
NEW! NoHigher! above: Strv-103 Swedish tanks during winter maneuvers 1979.    below: Strv-103 on a train in Sweden
above: NEW! NoHigher! Crew's Summer condition Larynges Microphone - Gégemikrofonja
Below: The all-metal 1:6 scale S-tank being constructed by Peter in Boden, Sweden
have been around for some years now. But what about Swedish heavy metal and more specifically the tank yours truly once commanded, the much hyped/hated S-tank?
Well, there are no giant S-models for sale but I have met Peter E., a gentleman in Boden who is making his own all-metal S-tank in 1:6. Thanks to Peter I could attach the above photo of his amazing work so far
above: metal model
It was King! - Ez Király volt !  Eleonor agre with it.
above: NEW pics! HiRes Big! The best military medal of the world in similary the STRV-104 from Sweden

http://www.yandy.com/

below: NEW! The Swedish Ball - A Svédgolyó:

Swedish meatballs Truly the BEST ! Főleg IKEA módra! Recept:

http://recipes.wikia.com/wiki/Swedish_Meatballs_with_Gravy
Vikinges egy szerkezet mi? Kellemes lánctalpszem cserét kívánok!
FIN!

1 comment:

  1. Hello, I'm really interested about the STRV 103. And I would like to know if you have the legendary of the big hydraulic schema which is in your article. I really need it for a test (11 January 2017) Please contact me at laguardia.amelie@hotmail.com, Best regards.

    ReplyDelete