#Volvo B7LA-52 #Säffle-7500 #Saddlebus - #Sweden #Ledbuss - #Autóbusz, #Alacsonypadlós-#Csuklósbusz, #Volánbusz - #Veszprém- #Balaton-Volán in #Hungary (#Wikipedia)
Uploaded: to-111%-26.06.2022.-Regulated:++++:++:+++:+:+
above: NEW! MedRes! Hu. text: Veszprém fővonali 4-es busz a még a körforgalom előtti időkben a Budapest út és Jutasi "T" kereszteződésében a volt Pártház most "Zöldház" előtt kanyarodik a Piac felé Rózsás Pisti szupersofőrrel. photo: Tolnai Tamás source: http://busport-online.hu/gal_hangulat.html
above: scan by Szextant: NEW! MedRes! Volvo Saddlebus from 'Party House'/"Green Officehouse" - 'Pártházból' /"Zöld irodaház"-ból in downtown. source: V7N Veszprémi 7 Nap photo: Melczer Zsolt 2000's below: NEW! NoHigher! Pártház early 1970's on Postcard.
below: NEW! HiRes! Innen jött a 4-es busz is. Jól látszik a "Zöldház". photo: "Kokó"
above & below: NEW! MedRes! photo:Mr. Kizmus Szabolcs had; from 20 stage - emeletes scycaper - toronyházból Kossuth u. Hotel & "Green-house - Zöldház" and "house of Lords - Lordok-háza" may 2016. Up: NE Down: NNE view directions
Kizmus' photos; May-9th Victory-Day - a Győzelem-Napja: 1st chapter: 2018. május 06. főpróba - Military dress rehearsal for Parade in Tverskaya street of Moscow. T-14 'Armata' - День Побе́ды военные парады 2018. 9 мая на Красной-площади в Москве: https://szextant.blogspot.com/2019/01/215-may-9th-victory-day-gyozelem-napja.html
below: NEW! HiRes! Innen jött a 4-es busz is. Jól látszik a "Zöldház". photo: "Kokó"
above & below: NEW! MedRes! photo:Mr. Kizmus Szabolcs had; from 20 stage - emeletes scycaper - toronyházból Kossuth u. Hotel & "Green-house - Zöldház" and "house of Lords - Lordok-háza" may 2016. Up: NE Down: NNE view directions
Kizmus' photos; May-9th Victory-Day - a Győzelem-Napja: 1st chapter: 2018. május 06. főpróba - Military dress rehearsal for Parade in Tverskaya street of Moscow. T-14 'Armata' - День Побе́ды военные парады 2018. 9 мая на Красной-площади в Москве: https://szextant.blogspot.com/2019/01/215-may-9th-victory-day-gyozelem-napja.html
above: NEW! HiRes! The Brusznyai street and 4th bus traffic line toward "Green-house" foto from 20 stages "Tower-house". Backround the 'McDonalds' & County Hospital. photo: ret. avn WO1 boardtechn. Kovács "Kokó" István nyá.rep.zls. Mi-8/17 fedtechn.
bove: NEW! MedRes! The Photomaker: BoTech. ret.avn.WO Kovács "Kokó" István nyá.rep.zls. Fed.Tech. in Mi-17 cockpit. source: www.facebook.com
Webcam-1.: http://infocam.hu/webkamera/veszprem-mez-radio-20-emeletes
above: NEW! HiRes! 3D Stadtplan for developing - Városfejlesztési terv 3D of downtown.
above: NEW! MedRes! Officer Casino - Tiszti Kaszinó/Tisztiklub on Szabadi-street
above: NEW! MedRes! Officer Casino - Tiszti Kaszinó/Tisztiklub on Szabadi-street
above: NEW! HiRes! Inverse view: Fine Artisty photo on Kossuth street december 2019. during sunset, by: Ms. Bártfai Mária XIAOMI smartphone. source: facebook/Bártfai Mária
above: NoHigher! Veszprém downtown early 1960s with Ikarus citybus (the above photo former opposit transformed site) demolished former Building of the Officer's Club/Casino - A régi lebontott Tisztikaszinó/-klub.
above: NEW! HiRes! Aerial photo from early 1960's source: facebook.com
above: Map from 1950-'60s. Pink arrow is showing the old bus site.
above: NEW! NoHigher! Freedom square 1970's source: facebook
above: NEW! NoHigher! Freedom square 1970's source: facebook
Patyolat akció (1965)
MoziZoooM Közzététel: 2018. okt. 3. c. Zenés Filmvígjáték
Hu. text: A vidéki laktanya újoncai között két csapat rivalizál. A technikumi vagányok a beat megszállottjai, a zeneiskolai fiúk inkább füttykórust alakítanak. A parancsnok a két társaságot összeeresztve szervez belőlük zenekart a Ki mit tud-ra. A katonák közben a kollégiumi lányok kegyeiért is versengenek. A fővagány Ditrói éjszakai kalandja miatt azonban büntetés vár rájuk: még szerencse, hogy a Patyolatban végzett munka után elérik a középdöntőt. A sikeres továbbjutás után a döntőben a lányok tornászcsapatával közösen léphetnek fel. Előtte azonban részt vesznek egy gázkitörés hősies megfékezésében, ezért csak az utolsó pillanatban esnek be a döntőre. Helyt álltak a munkában, és most bizonyítanak a színpadon is.
Hu. text: Szextant Blogger megjegyzése:
Forgatási helyszínek:
1.) Veszprém; Belső Vasútállomás, Laktanyakapu?, Kossuth lakt. fő épület, Vár, (Tolbuhin u.) Püspöki palota, Várbörtön, Várkapu előtti utcarészlet, Óváros (Vörös Hadsereg) tér, Kossuth u., Brusznyai sarok (Szabadság tér, Tiszti kaszinó), Rákóczi u. (sikátor) -lépcső, Fekete-sas patika, Vegyipari Egyetem fő-Kollégiumi épülete (Schőnherz Z. u.).
2.) Várpalotai lőtér, 3.) Falu? Badacsony vagy ?, 4.) Budapest: Erzsébet híd Budai-hídfő, Szabadság-tér MTV székház kívül és belül.
Technikai eszközök: MÁV 424 sorozatú gőzmozdony, AK-47 gépkarabély, Csepel Cs-800 lánctalpas tü. vo., M30 122 mm tarack "Öcsibuff", ÁSzT szögtávcső, Gaz-69 parancsnoki tj.szgk., 'Robur' tj. tgk., sebszáll/ambu., Mil Mi-1 fu.hel., GAZ M20 'Pobeda' Rendőrségi járőrautó, BMW R-75 Rendőrségi mkp., MALÉV Iljusin Il-18 utasszállító repülőgép.
Színészek: Fsz.: Bodrogi Gyula, Szilvássy Annamária. Többi ismertebbek: Zenthe Ferenc, Kiss Manyi, Körmendy János, Balázs Péter, Ernyei Béla, Iglódi István, Márton András, Csurka László, Bánhidi László, Megyeri Károly TV-rip., Ambrus Kyri táncdalénekes, Csűrös Karola, és sokan mások ...
Operatőr: Hildebrant István
KSz-19 100 mm. Anti Aircraft Gun - Légvédelmi Ágyú - Flugzeugabwehrkanone КС-12 Flak 85-мм: https://szextant.blogspot.com/2017/01/191-ksz-19-100-mm-anti-aircraft-gun.html
above: MedRes! The arrow-number marked by arrows downtown map. Remark: the direction of arrows are corresponing to photos directions! Megjegyzés: a nyilak iránya megegyezik a fotózás irányával!
above: NEW! HiRes! Relief map of Karpatian-basin & Hungary (Transversal Mercator projection) - A Kárpátmedence és Magyarország domborzati térképe hegy és vízrajza (Transzverzális Merkátor vetületben) pink marked to Veszprém
above: NEW! MedRes! Veszprém County map with Small-areas - Veszprém Kistérségi térkép
above: MedRes! maps; Hungarian country Veszprém county approach of Veszprém city.
above: MedRes! maps; Hungarian country Veszprém county approach of Veszprém city.
above: HiRes Big! Veszprém light UV green arrow marked city-map.
Veszprém Zoo: http://www.veszpzoo.hu/info-terkepek
Veszprém Zoo: http://www.veszpzoo.hu/info-terkepek
above: NEW! The Northern horn of Castle (left) standing is monument - sculpture of founder of Hungarian state king István - Stephen and His wife queen Gizella- Gisele who is watching to Viaduct. Left: MedRes! Original photo in night. Right: MedRes! Juci'bacsi's 'Air Art' graphics for Miss Unierse - Veszprém
NEW! MedRes! Augusztus 21. Szent István király és a kenyér ünnepe - Celebration of king St. Steven & Bred in Veszprém downtown. Top: Juci'bacsi's ORWO diafilm-slide positive photo in 2000.08.20. Bottom: Zwicker photo 2002 in 'NAPLÓ' newspaper.
above: NEW! Left: NoHigher! Right: MedRes! Crown of St. Stephen - Királyi korona
above: NEW! MedRes! Juci'bacsi's FORTE diafilm-slide photo in 1983. about Viadukt from Castle
above: NEW! Juci'bacsi's Air Art fantasy painting for "Top-Gym" Fitness Saloon in Veszprém: Dorian Yates (Push beyond your limits and unlock new pathways of extreme growth as you follow the mass routine created by legendary 6-Time Mr. Olympia english Dorian Yates.) with Boris Vallejo girls before viaduct over 'Séd'-patak - stream.
above & below: NEW! HiRes! Veszprém Viadukt view with castle photo by: Kovács "Kokó" István
Chatolic churches; from left: St. leslie - Szt. László, far - messze: St. Margareth - Szt. Margit & in the burg: A veszprémi St. Michael chatedral - Szent Mihály-főszékesegyház a veszprémi érsekség főtemploma. Az eredeti templom az államalapítás korában épült, minden bizonnyal ez Magyarország legrégibb székesegyháza. Mai formáját 1910-re érte el. Wikipédia
above: NEW! MedRes! Audi car & Hotel "Betekints" promotion Comics: "Hullámtáncos - Wavedancer" by "Steve" & Juci'bácsi.
Webcam-2.: http://infocam.hu/webkamera/veszprem-var
above: NEW! NoHigher! Veszprém Viadukt - Völgyhíd postcard - képeslap
above: NEW! HiRes! painted Ostrich egg by artist egg-painter Szentkirályi Beatrix about Viaduct & Castle on 'Air Art' airbrushing base.
above: NEW! NoHigher! Viadukt & Castle 1960's
above: NEW! Juci'bacsi's collect.: NoHigher! Illustration of Veszprem Viadukt of "What are you knowing about the World?" Hun. edition 1956. - "Mit tudsz a Világról?" 1956. kiadás illusztrációjabelow: veszprémi KCH-161-xxx VOLVO B7L 6., 3., 4-es Alacsonypadlós városi csuklós autóbuszok
above: Veszprém-city Balaton-Volán Volvo-B7LA-52 Säffle-7500 saddlebus - (Ledbus - Se) above: NoHigher! over the Viadukt toward city
above: NEW! HiRes! Veszpremer Ms. Bártfai Mária photoartist artisty photos about Veszprémi Szent László-templom (katolikus - chatolic) - St. Leslie church in 16.may of 2019. with XIAOMI smartphone
above: retro photo from 1950s. Under the "Szent István" Viaduct the "Betekints"-walley lie. The pink arrow is showing the bus moving direction to downtown of city.
above: NEW! NoHigher! "Vallejo style Gizi-girl is bathing in Séd-stream under the Viaduct-bridge."
above: NEW! NoHigher! "Vallejo style Gizi-girl is bathing in Séd-stream under the Viaduct-bridge."
HiRes! Juci'bacsi's photos May 2014. above: viewing from 'Sainkt Stefan' Viaduct to right hand, opposit far the Zoo; Left: HOTEL "Betekints" Right: Luxury HOTELs "Villa-Medici" in Hotel "Take a look" - "Betekints" hotel-valley. - below: NEW! prospekte pics of the "Betekints" Hotel
NEW! above: NoHigher! below Two: MedRes! HOTEL 'Betekints - Take a look'
above & below: NEW! HiRes! Veszpremer Ms. Bártfai Mária photoartist artisty photos about viadukt and 'Betekints' - 'Intolook' valley in 16.may of 2019. with XIAOMI smartphone below: view of left hand; the Castle.
above: NEW! NoHigher! (Cropped!) City-map of Veszprém; Viaduct/Valley-bridge & Hotel 'Betekints'
above: NEW! HiRes! Artisty photo on 12. dec.2019.: Veszprém castle, St. Michael chatedral & Holy-Trinity statue - Szent Mihály székesegyház és Szentháromság szobor. Xiaomi smartphone photo by: Hu. Ms. Bártfai Mária photoartist Veszprém
above: NEW! NoHigher! Aerial photo about walley of Séd-stream - patak völgyéről source: facebook
Juci'bacsi's photos May 2014. HiRes! above: Entry view of 'St. Stephen' viaduct side toward to city on Dózsa György street. below: Opposit view toward go ut from city toward "Dózsa-city" district.
above: Juci'bácsi's 'Air Art Graphics' artwork 2013: NoHigher! Logo-design of " Officer's casino of Veszprém" with Viaduct pattern.
above: MedRes! & below: NoHigher!: Viadukt photo from "Betekints"-valley.
below: 4-es busz top left: 6. two pics. 4-es Vámosi úti végállomás, - top right: 5. two pics. 4-es Vasútállomás végállomás. - below bottom: Line-map of Veszprém's Public mass-traffic.
Hu. text: - Beszélgetés Bögözy Jánossy László nyugdíjas buszvezetővel - (Kristoof Blogger - Index-2.hu)Az alábbi posztban vendégszerzőnk Babiczky Ákos beszélget példaképével, a buszvezető szakmáról, a 86 Gyors, majd később a 86-os legendás buszsofőrével.
Nyugodt, járműkímélő tempó, biztonságos és utasbarát stílus jellemezte a volán mögött. Ifjú korom egyik jellegzetes „vezető bácsija” volt ő, a BY 62-63-as kocsit vezette akkoriban a 86 gyors, majd a 86-os járaton. Aztán eltelt csaknem két évtized, és megtaláltam őt az interneten. Megírtam neki, hogy interjút szeretnék vele készíteni, mivel az ő munkája is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy járművezető legyek. Visszakérdezett, hogy „bizonyos vagyok ebben?”. Igen, mert az a fegyelem, a precizitás, hogy szinte "rajzolni lehetett" azt, ahogy vezet, megfogott, és ezért a munkámmal kapcsolatban egyik példaképemnek tekintem. Persze fiatal koromban más sofőröknél „sportos stílus" és a reflexek fitogtatása is elcsábította a tekintetemet, de később már az érettebb gondolkodással egyre inkább kitisztult a kép. ...
above: HiRes! Railway Station of Veszprém - Vasútállomás photo by: Juci'bá
above: MedRes! Hu. text: Vasútállomás a Forgalmi iroda/pihenő tetejéről fényképezve
above: NEW! NoHigher! The in My opinion ideal windscreen wiper: #Monica Belucci italian star actree. photo: by Helmut Newton
En. text: Monica Anna Maria Bellucci (Italian pronunciation: [ˈmɔːnika belˈluttʃi], born 30 September 1964) is an Italian actress and model. Bellucci began her career as a fashion model, modeling for the likes of Dolce & Gabbana and Dior, before making a transition to Italian films and later Hollywood films and French films. She is often considered among the most beautiful women in the world.
She is perhaps best known to American audiences for her role as Persephone in the 2003 science-fiction films The Matrix Reloaded and The Matrix Revolutions. She also played a Bride of Dracula in Francis Ford Coppola's gothic romance film Bram Stoker's Dracula (1992) and Malèna Scordia in the Italian-language romantic drama Malèna (2000), and was in the controversial Gaspar Noé arthouse horror film Irréversible (2002), and Mel Gibson's biblical drama The Passion of the Christ (2004), in which she portrayed Mary Magdalene. She later played a Bond girl in the 2015 James Bond film Spectre. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Monica_Bellucci
Hu. text: Monica Anna Maria Bellucci (Città di Castello, Umbria, 1964. szeptember 30. –) olasz színésznő, modell. ...
above: NEW! MedRes! Volvo at 'Haszkovo'-street Bus-turnery and terminal. Opposit the motorpool of Autoclub photo: Tolnai Tamás source: http://busport-online.hu/gal_hangulat.html
above: NEW! Az 'Egry'-n, Futás a 4-es vagy a 6-os busz után a veszprémi VEDAC pályáról.
below: Juci'bacsi's photo 2014. május HiRes!: Ranolder-square - tér
above: NEW! MedRes! 'Air Art' Grafika & Kovács Fegyka designed & edition advertisement ortophoto chart of Veszprém 2002.
above: NEW! HiRes! Scale 1:1.000.000 Chinese text map about Hungary - Kínai feliratos térkép
above: NEW! HiRes! General map of Hungary, Veszprém marked with Pink
above: NEW! NoHigher! Volvo logo with most famous Pin-Up Girl with Betty Page source: pinterest.com
Bettie Mae Page (April 22, 1923 – December 11, 2008) was an American model who gained notoriety in the 1950s for her pin-up photos. Often referred to as the "Queen of Pinups," her shoulder-to-armpit-length jet-black hair, blue eyes, and trademark bangs have influenced artists for generations. After her death, Playboy founder Hugh Hefner called her "a remarkable lady, an iconic figure in pop culture who influenced sexuality, taste in fashion, someone who had a tremendous impact on our society". ... https://en.wikipedia.org/wiki/Bettie_Page
above: swedish Volvo B7LA-52 Säffle 5000 Saddlebus
Volvo cars Logo
Volvo B7LA-52 / Säffle 5000 ledbus
above: NEW! NoHigher! "The bus has large outview and equipped by very comfortable seats": Hollywood star actress, #Brooke Shields (53 yo. in 2018.) nowadays without make-up - manír nélkül napjaninkban source: neszeszer.hu
Brooke Christa Shields (born May 31, 1965) is an American actress and model. She was initially a child model and gained critical acclaim at age 12 for her leading role in Louis Malle's film Pretty Baby (1978), in which she played a child prostitute in New Orleans at the beginning of the 20th century. Shields garnered widespread notoriety in the role, and she continued to model into her late teenage years and starred in several dramas in the 1980s, including The Blue Lagoon (1980), and Franco Zeffirelli's Endless Love (1981). ... https://en.wikipedia.org/wiki/Brooke_Shields
above: NEW! MedRes! Säffle's inner space source: www.nnt.se
Chassi
|
Chassinr/VIN
|
Volvo B10LA-52 CNG
|
YV3R5E41X1A001940
|
Kaross
|
Karossnummer
|
Volvo / Säffle Karosseri AB
5000
|
000320
|
Motor
|
Växellåda
|
Bakaxelutv.
|
Vo GH10C 290
|
ZF 5HP 590
|
5,74
|
above: B7LA at Budapest BKV
above: BLA-52-7500 passenger area Top: three seats over the ZF automatic gearbox - székek 3 db. a ZF automata váltó fölött. bottom: the driver's dashboard.
Az azautóbuszok 2000-es gyártásúak, eredetileg 3
ajtós kivitelűek, Svédországban,
Göteborg városában közlekedtek, majd 2004-től
Stockholm elővárosi forgalmában vettek részt.
2007-ben kerültek Magyarországra,
felújításukat az Alfabusz Kft. végezte.
above: Unfortunately the conductress place to be absent - Sajnos a kalauznő helye hiányzik vagy nem lett beépítve. (Hungarian Ikarusz IK-630).
above: NEW! MedRes! London's bus by: Collins photo
above: NEW! #California or #Miami, #Florida - "Erre is lehetne csuklani egyet Kaliforniában" főleg röntgenben.
above: NEW! NoHigher! Volvo's Säffle's chassis source: www.mecanicaonline.com.br
Tehát a csuklós-buszokról lesz szó technikai értelemben is.
above: US patent hinged bus
Cikksorozatunkban bepillantunk a városi alacsonypadlós csuklós
autóbuszok anatómiájába, körbejárjuk azokat a kihívásokat, amikkel a
konstruktőröknek meg kell küzdeniük egy-egy új karosszéria
kifejlesztésekor vagy átalakításakor. ...
above & below: NEW! MedRes! Article pics - Cikk képei
http://omnibusz.blog.hu/2018/03/12/_nem_csak_a_csuklos_autobuszok_anatomiaja
above: HiRes! Photo from original Manual, sorry but Blur! A csuklós busz meghajtása a vontatmányról vagyis a leghátsó tengelyről történik részben önbeálló kerekekkel és a kormányzást segítendő csukló (nyereg) -vezérléssel ami miatt a csúszós útfelületen igen érzékeny.
Hu. text: A Volvo B7LA egyik típusa a Volvo buszoknak. Második neve a Säffle a gyártó "Säffle Karosseri AB"-ról kapta. Svédországban eléggé sok helyen előforduló busztípus. Létezik szóló társa amely a Volvo Säffle B7L néven fut. Magyarországon a Balaton Volán Veszprémben és a Nógrád Volán Salgótarjánban üzemelteti ezeket a járműveket. Utóbbiakat régebben Budapesten, a BKV alvállalkozójaként üzemeltette a Nógrád Volán. Ezen buszokat Svédországból való megérkezésekor a székesfehérvári Alfabusz Kft. újította fel. Eredetileg piros volt a színük és eredeti szolgálati helyük Göteborg volt. A salgótarjáni elővárosi vonalakon közlekedő járművek 4 ajtósak míg veszprémi helyi járati társaik csak 3 ajtósak. Utóbbiak a Balaton Volán flottaszínében közlekednek, míg a Nógrád Volán járművei a BKV szürke-kék színét viselik.
Szállítható személyek száma: kb. 58-60 fő
Legnagyobb össztömeg: 18 600 kg
Motor: Volvo D7C turbódízel
Furat (löket) 7 300 cm3 mm
Hengerszám 6
Hengerelrendezés soros
Teljesítmény 213 kW
Sebességváltó ZF 6S-85 6 sebességes automata váltó
|
Volvo 5000 Model ID
The Volvo 5000 is a new complete bus from Volvo,
perfectly tailored for a long service life in demanding city operations.
In addition to a low, smooth floor and comfortable interior, the Volvo
5000 offers a first-class driver's environment and excellent ride and
road holding. A modern fuel-efficient engine optimised for inner-city
operations combines low fuel consumption with low emissions. The body is
made of aluminium, which ensures low weight and long life. The Volvo
5000 is available in two-axle configuration and as an articulated bus
with a capacity of up to 130 passengers.
With comfortable seats suspended from the roof panel,
tinted windows, a powerful climate unit and air suspension, the Volvo
5000 offers a high level of comfort. The interior noise level is
pleasantly low. Powerful brakes, interior trim designed to prevent
injury and a reinforced front section all contribute to added safety.
Body: Patented body
construction featuring extruded aluminium profiles offering a very
strong, corrosion-resistant and easy to maintain body with long service
life and low weight. Wide selection of door variants. The 2-axle version
can be equipped with up to 3 double doors, the articulated version with
4. Two-axle version is 12m x 2.55m x 3m with a 18.9tons max. gross
weight. Articulated version is 18m x 2.55m x 3m with 28tons max. gross
weight. Low floor, convenient boarding and exiting, bright and pleasant
interior, comfortable seats suspended from the roof, powerful climate
unit. Passenger capacity is up to 100 passengers for two-axle version,
up to 130 passengers for articulated version.
Staffing: Volvo D7C engine
with 215, 250, 290 or 310hp. Approved as per EU standards. Automatic
gearboxes with 3, 4 or 5 gears. Air springs and independent front
suspension with twin stabilisers combine high comfort with first-class
ride and roadholding. Front disc brakes and rear S-cam brakes for high
braking performance, smooth and gentle braking and simple maintenance.
| |
---|---|
Manufacturer (Make)
|
Volvo
|
Model Name
|
5000
|
Year
|
2000
|
Category
|
Coach / Cross country bus
|
TECHNICAL SPECIFICATION
| |
Engine Power
|
228 kW (310 PS)
|
Fuel Type
|
Diesel
|
Gearbox
|
Automatic transmission
|
Emission Class
|
Euro2
|
Number of Seats
|
46
|
A Volvo 5000 utódja a Volvo 7700
|
|||
Hosszúság:
|
17
944 mm
|
||
Szélesség:
|
2
550 mm
|
||
Magasság:
|
3
040 mm
|
||
Tengelytávolság
|
|||
"A" - "B":
|
5
190 mm
|
||
"B" - "C":
|
6 755
mm
|
||
Mellső túlnyúlás:
|
2 664
mm
|
||
Hátsó túlnyúlás:
|
3 335
mm
|
||
Fordulókör átmérő:
|
23 342
mm
|
||
Tömegadatok
|
|||
Saját tömeg:
|
17
440 kg
|
||
Megengedett legnagyobb össztömeg:
|
28
000 kg
|
||
Tengelyterhelési adatok
|
|||
"A - tengely":
|
6
900 kg
|
||
"B - tengely":
|
10 000
kg
|
||
"C - tengely":
|
12
500 kg
|
||
Szállítható személyek
|
|||
Ülőhely:
|
35+1
fő
|
||
Állóhely (4 fő/m2):
|
68 fő
|
||
Összesen:
|
103+1
fő
|
||
Kerekesszék elhelyezési lehetőség:
|
1 db
|
||
Főegységek
|
|||
Motor:
|
VOLVO
D7C275HSEURO 3
|
||
Lökettérfogat:
|
7
300 cm3
|
||
Teljesítmény:
|
202
kW (275 LE) 2 200 f/perc
|
||
Nyomaték:
|
1
200 Nm 1 200 f/perc
|
||
Nyomatékváltó:
|
ZF 5
HP 592 5+1 fokozatú automata sebességváltó
|
||
Légkondicionálás
|
|||
Rámpa
|
above: NoHigher! Volvo-7700 in Budapest;
http://tothkalman.ewk.hu/feltolt/volvobusz.pdf
VOLVO B7LA SWEBUS Rendszám:KCH-161Gyártási év:1999 Magyarországi forg,hely:2006.02.13 Hengerek száma:6 Hengerűrtartalom:7296 cm3 Teljesítmény:225 kw Saját tömeg:16620 kg
Össztömeg:23970 kg
Hu. text: Svéd gyártmányú elővárosi csuklós autóbusz. A jármű felépítménye önhordó kocsiszekrény,amely Svédországban a SAFFLE KAROSSERI AB összeszerelő műhelyében készült. Az autóbusz motorja hátul helyezkedik el,ebből adódóan toló motoros. A forgatónyomatékot a 6 sebesség fokozatú ZF automata sebességváltó a kardántengely kapcsolódásával, a C tengely viszi át a talajra.
Az autóbusz csuklórendszerénél, beépítettek egy hidraulikus munkahengerekkel ellátott, kanyarodást stabilizáló rendszert,amely a nagy erőhatásokat csillapítja, másrészről a motor teljesítményét kanyarodáskor lecsökkenti, így megóvja a szerkezeti deformálódástól a vázszerkezetet. Az ajtók nyitását és zárását is computer felügyeli, ügyelve az utasok biztonságára a fel, és leszálláskor. A jármű nagyon kényelmes, és öröm vezetni. A hatékony és erős fékhatás érdekében elöl tárcsafék, hátul és középen dobfék került beépítésre,illetve RETARDER és ABS, ASR is működésbe lép, ha a forgalmi helyzet úgy kívánja. A fémrészek mindenhol rozsdamentes acélból,és alumíniumból készültek a Skandináv út és időjárási viszonyoknak megfelelve,ezért úgy hívják, hogy a SVÉD ACÉL.
Motor:
Típus Volvo D7C275HS
Konstrukció soros, hathengeres, folyadékhűtéses, négyütemű,
hengerenkénti adagolószivattyús dízelmotor, turbófeltöltővel és
töltőlevegő-hűtővel, Euro 3 minősítéssel, nagy nyomatékú kivitel 275 LE 1200 Nm. De elb@szott konstrukció ez.
"A BKV által beszerzett Volvo 7700A buszok nem mondhatók minden
tekintetben sikeresnek. A járműveket a gyártó cég tanácsa ellenére a
kisebb, hétliteres hengerűrtartalmú dízelmotor-változattal rendelték
meg, amely nagy utasterhelésnél és különösen nyáron, ha a
klíma-berendezés is működik, csak erőltetett üzemben képes mozgatni a 18
méteres járművet. A fogyasztás ilyenkor eléri a 65-80 litert 100
kilométeren, ami a régi Ikarus 280-as típus üzemanyag normájának közel a
duplája és ez igen költségessé teszi a Volvók üzemeltetését."
source: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__tomegkozlekedes__4036700-volvo-7700-ban-turbos-a-motor
above: HiRes! other Volvo bus' engines: DC679
above: NEW! NoHigher! Behind the window - Az ablak Mögött: #Danish supermodel #Helena Christiensen image for #Versace and #Harper's Bazaar magazines source: www.pincelebs.net
Helena Christensen (born 25 December 1968. age 50 in Copenhagen, Denmark) is a Danish model and photographer. She is a former Victoria's Secret Angel and beauty queen. Christensen has also served as creative director for Nylon magazine, designed clothing, and supported funding for breast cancer organizations and other charities. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Helena_Christensen
above: NoHigher! 3D chassis - alváz below: MedRes! Chassis
above: Hungarian made by "Rába" - Járműgyár chassis & undercarriage factory at Győr; chassis of Liner bus
above: chassis of saddlebus
above: HiRes!
above: The low-floor chassis from Volvo
above: HiRes! Volvo chassis
above: Volvo B10M low-floor chassis
above: The B7LA to similar Volvo B9LA chassis of saddlebus.
above: Volvo citybus seating floorplan.
Following Below; Juci'bacsi's Olympus 'Coolpix'-600 HiRes! marked photos and blue framed mixed pics from 2012. at Veszprém FREE!
above: NEW! HiRes! Juci'bacsi1s Olympus photo at Veszprém railway station
above: NEW! NoHigher! Fashion by Alexandre #Vauthier's #Couture #fashion 2009-on Fall #Winter on #Paris' #catwalk. source: www.pinterest.com below: Opened engine bay
En. text: Alexandre Vauthier (born 30 November 1971 in Agen) is a French haute couture fashion designer. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Alexandre_Vauthier
Fr. text: Alexandre Vauthier, né le 30 novembre 1971, est un couturier français, « Membre permanent » de la Chambre syndicale de la haute couture depuis décembre 2014.
En 2014, il a été nommé aux Globes de Cristal dans la catégorie Meilleur créateur de mode. ...
above: HiRes! Rear view of "4" 2011. szept. 19. Olympus photo, Juci'bá
above: SS: HiRes! D5F Diesel rear engine left side: 1. nívópálca, 2. ?, 3. kipufogó cső, 3. hűtővíz cső, 5.?, 6. ékszíj feszítő görgő, 7.tartóelem, 8. ékszíj a generátorhoz, 9. cső?, 10. hő és hangszigetelés, 11. AC generátor, 12. cső, 13. főtengely ékszíjtárcsa, 14. ékszíj, 15. hűtővíz cső, 16. ?, 17. feszítőgörgő távtartó excenter, 18. generátor feszességállító függesztés, 19. menetes állítórúd, 20. cső?, 21. ?
above: TT: HiRes! parts of D5F Diesel rear engine right side: 1. tartórúd függesztő amortizátor, 2. kompresszor hengerfej, 3. elektromos vezeték védőcső, 4. légszűrőhöz levegőbetáplálás flexibilis cső, 5. motorolagbetöltő nyílás csavaros kupakja, 6. motorblokktartó vázszerkezet zártszelvényű profil, 7. tartórúd, 8. kompresszor hengerek léghűtő bordázata, 9. nagynyomású levegő cső a kompresszorból, 10. motorfüggesztő tartó öntvényprofil.
above & below: NEW! HiRes! Rear section - Hátsó rész
above: HiRes! at rear: Left: QQ: rear passenger area; foldered ceiling with motor control electronics - a hátsó utastér menyezétéből lehajtható ajtóra szerelt motorvezérlő elektronika; 1. fedél, 2. ?, 3. elektronikai blokk, 4. szerelőlapok. - Right: RR: Motor kiegészítő szerelvények háza hátul balra fent; 1. hűtővíz kiegyenlítő tartály, 2. cső?, 3. szervó olajtartály, 4. légszűrő szívócső, 5. hangszigetelt ajtó, 6. légszűrő blokk, 7. gumicső?, 8. ?, 9. hűtővíz cső, 11. ?, 12. cső?, 13. ?, 14. ?, 15. csap, 16. turbófeltöltő cső, 17. cső, 18. elosztóvezeték, 19. vészleállító kapcsol, 20. forgó gömbcsap -hoz?.
above: HiRes! at rear: Left: U: 1. karoszéria "ajtófélfa", 2. hűtővíz kiegyenlítőtartály, 3. vezetékek, csövek, 4. szervótartály, 5. motorblokk tér. Right: R: 1. hűtőradiátorszellőzőrács, 2.?, 3. meleglevegő cső -hoz, 4. ?, 5. kipufogó csonk, 6. ajtó.
above: new!! Logo of ZF- ('Zeppelin') Zahnfabrik Friedrichshafen AG
below: forward undercarriage - steering wheels supension and brake disc.
above: top: forward McPershon made by ZF independent suspension with amortizators & steering roods & bottom: rear suspension of undercarriage by airspring cylinder. - Első - hátsó futómű légrugó cilinderes felfüggesztés. Az első futómű független McPershon rendszerű kerékfelfüggesztés háromszög keresztlengőkarokkal és lengéscsillapítóval. Merev hátsóhíd hattyúnyakas hosszanti tartókkal.
above: HiRes Big! Volvo bus drawing of forward chassis & suspension.
below: Top: Left: BB HiRes! wheel: 1. szelep, 2. rögzítőcsavarok, 3. csapágyfedélrögzítő csavarok, 4. csapágy porvédő fedél, 5. gumiabroncs, 6. keréktárcsa "felni" perem, 7. keréktárcsa, 8. keréktárcsa szellőző-könnyítés lyukak. - Right: CC forward nose area from centerline to right: 1. alvázmerevítő átlós zártszelvény, 2. alvázmerevítő kereszt zártszelvény, 3. alvázlemezpadló, 4. kerékdobmerevítő szegélyprofil, 5. oldallemezfal, 6. kormányrúd, 7. rögzítőgyűrű, 8. kormányösszekötő gömbcsap persely, 9. gömbcsap porvédő gumiharang, 10. kormányrúd mozgató himba, 11. himba forgócsap, 12. jobb oldalsó lemezfal.
above: Hires! Left: DD: nosewheels with lower suspension swing arm and steering linkage rood - a mellső futómű az alsó háromszög lengőkarral és a kormányösszekötő rúddal: 1. ?, 2. keresztmerevítő, 3. - 15. . Right: EE: chassis skeleton: 1. hosszanti zártprofil merevítő, 2. keresztmerevítő négyszög zártprofil, ... also Courtesy FREE! Photos
above: part of general low floor bus chassis
above: in the working/inspection mine - a munka-aknában
above: NEW+! HiRes! Motor-Pool Inspector - Műhely Felügyelő source: www.mellbimbo.eu
above: The chassis
above: HiRes! bottom: Left: FF: forward undercarriage suspension from front - mellső futómű felfüggesztés előlről: silent-blokkok; 1. Right: GG: from centerline: lower triangle swinger bar - alsó háromszög-lengőkar, 2.
below: b&w photos HiRes!: rear monolit bridge suspension of undercarriage - hátsó merev lengőhíd
above: 'V' ride usable
above: rear suspension vit 'V' Ride
above: schema of air suspension system - a légrugós felfüggesztés vázlata - ZF suspension
#ZF - #Zeppelin Zahnfabrik Friedrichshafen
223.) Airships - Léghajók: "Zeppelin" Friedrichshafen & vintage Ladies! & Landscapes: Budapest and Stockholm: https://szextant.blogspot.com/2019/08/223-airships-leghajok-zeppelin.html
above: theory schema of regulating of air suspension - a légrugó szabályozásának elvi vázlata
Hu. text: A leggyakoribb korszerűnek mondható felfüggesztés; 4 lengőrúdból áll. Ezek
kétféle elrendezésben használatosak:
·
3 db X irányú és 1 db Y irányú rúd
·
2 db X irányú és 2 db V elrendezésű rúd,
A 10 tonna
tengelyterhelésű hátsó futóművekbe leggyakrabban 4 db légrugót építenek be. Ez
abból következik, hogy a járművek légrugózási rendszerét is a légfékrendszer
levegőellátó hálózatából táplálják. Így egy-egy rugó statikus középnyomását 5-6
bar körül lehet választani. A légrugók optimális geometriai méretéből következően
egy légrugó statikus középterhelése 2,5 tonna lehet. Így nyilvánvalóan 4 db
légrugó szükséges a 10 tonna terhelésfelvételéhez. Ezeket a rugókat a futómű
tengelytestéhez erősített segédkeretre lehet helyezni. A segédkeret alakjáról
nevezik ezeket az elemeket.
below: seven HiRes! detailed Juci'bacsi's photos about chassis of Volvo B7LA-52 Säffle-7500 from below at Veszprém-Volán's Garage.
above: The forward shaft-bridke and its air-suspension.
above: The forward shaft-bridke and its air-suspension and regulator adjustable.
above: air tubes
above: Rear driveshaft-bridge vith 'Cardano'-shaft.
above: The bottom of Zeppelin Fabrik automatic gearbox
above: The forward suspension
above: HiRes! line drawing of Volvo bus rear undercarriage suspension system.
above & below: HiRes! schema of Volvo bus airbrake system
Air braking system diagram for a Volvo B10M Mk I Bogie (tag
axle) bus
Product
|
Section
|
Group
|
No.
|
Date
|
Title
|
B
|
5
|
56
|
51
|
06.85
|
Components
of the Compressed Air Braking System for a Three-Axle B10M
|
1
|
Air
compressor
|
2
|
Pressure
regulator
|
3
|
oil
filter gap (only brake early. Fin)
|
4
|
Air
dryer
|
5
|
Draining
tank
|
6
|
overpressure
valve
|
7
|
External
fill port for compressed air
|
8
|
Drain
valves
|
9
|
Four
circuit protection valve
|
10
|
Double-reservoir
air tank. A circular container, the parking brake for air As pie container,
FRONT. Service brake circuit
|
11
|
Pressure
safety valve
|
12
|
Kick
plate brake valve
|
13
|
Compressed
air manometer, for front and rear brake circuits
|
14
|
Low-pressure
indicator (installed in the compressed air manometer)
|
15
|
Quick-release
valve, FRONT. Service brake circuit
|
16
|
Brake
cylinder, FRONT. Service brake circuit
|
17
|
Air
reservoir, hint. Service brake circuit
|
18
|
Brake
light switch
|
19
|
spring,
hint. Service brake and parking brake
|
20
|
Check
valve blocks, reservoir for releasing the parking brake with externally
supplied air
|
21
|
Filler,
externally supplied air to release the lock-u.hint.Betriebsbremse
|
22
|
Stand
safety valve, parking brake circuit
|
23
|
Hand
brake valve
|
24
|
Low-pressure
indicator, parking brake circuit
|
25
|
Spring-loaded
brake cylinder, trailing axle
|
26
|
Relay
valve with built-in two-way valve for parking brake, prevents simultaneous
actuation of the parking-u.hint.Betriebsbremse
|
27
|
Valve
(lastabhangiges valve) for hint.Betriebsbremse; with integrated 2-way between
the center of gravity Umsteuerfunktion pages
|
above & below: HiRes! OO: driver bottom area: 1. kürt láb-nyomógomb, 2. kormányrúd kardáncsukló porvédő gumiharang, 3. krómozott kormányrúd-cső, chrome steering rood-barrel, 4. rúdcsapágyház, 5. fékpedál, brake pedal, 6. gázpedál, throttle pedal, 7. elektromos csatlakozó, socket,
above: NoHigher! source: internet
above Two: HiRes! UU: kormánykerék és a műszerfal; 1: Index, világítás-kar lever, 2. motor üzemkijelző műszerblokk; hűtővízhőmérséklet, olajnyomás, turbótöltés, 3. sebességmérő-kilométer óra a beépített időmérő quarc-órával, 4. ?, 5. display?, 6. főtengely fordulatszámmérő óra ford/perc - RPM, 7. elektromos kürt, electro horn, 8. ablaktörlő kapcsoló, wiper lever, 9. CB?, 10. automata sebességváltó üzemmódkijelző, automatic gearbox indicator, 11. ventillátor kapcsoló, 12. Display? x-13. motor üzemi kijelző blokk; üzemanyagmennyiségjelző, fékhenger nyomásjelző, Amper töltés jelző, ...
above: Juci'bácsi's photos; HiRes! The dashboard - Műszerfal: Left: switches; Right: 1. Display?, 2. control knobs?, 4. ZF automatic gearbox status indicator.
above: HiRes! Left: Q: ajtómozgató pneumatikus mechanizmus; 8. légmunkahenger, - Right: zoom from forward W: 1. légkapcsoló, 7. pneumatikus munkahenger
above Three NEW! & below: HiRes! Right: PP: ceiling area for compressed air tanks for air brake system. - Left: top: E: entry door control electronics, bottom: G: view to rear ceiling; 1. emergency exit, 2. Traffic display, 3. yellow incline rood, 4. electronics bay, 5. cover of electronics bay, 6. dark
above: HiRes! Left: H: ajtónyitásvezérlő elektronikai doboz áramköri fa-alaplap, control electronics bay's wooden plate entry doors; 1. zár, locker, 2. zsanér, 3. fedél, cover. - Right: J: view to forward; 1. forgalmi kijelző, traffic display, , 2. relék, relays, 3. fa alaplap, wooden plate 4. elektronikai blokkok, elctronic blocks, 6. fedőlap-ajtó, cover
above & below: NEW! HiRes! Electric System
above & below: NEW! HiRes! Electric System
above Two & below: NEW! Upper: HiRes! Under: NoHigher! EMERGENCY EXIT hatch on roof - VÉSZKIJÁRATi nyílásfedél a tetőn & Jointed device - Csuklóberendezés
above: NEW! MedRes! Hungarian comics/caricature - karikatúra source: www.pozor.hu
above: Left: MedRes! Right: HiRes! US patent; saddle mechanism - a csuklószerkezet
above: swinger mechanism down: MedRes!
above: the junction of saddle's steering pneumatic control.
above & below: HiRes! Juci'bacsi's detail photo-mix
above & below: HiRes! Left: M: view to rear: 1. cover walking plate rear, 2. cwp forward, 3. wall of rear engine compartment. L: 1. handling retracable cover walking plate, 2. perem, 3. skeleton, The saddle mechanism - a csukló mechanizmus Right: S: 1. wall of engine accesories compartment, 4. gearbox cover, T: 1. gearbox, 2. ?. Z: ZF gearbox under cover; 1. air tank, 2. wire, 3. Oil filler tube, 4. ?, 5. tube?, 6. tube?, 7. wire branch
above: HiRes! ZF germany gearbox (ZF = Zahn-Fabrik at Friedrichshafen)
above: NEW! NoHigher! Hu. text: Tengelyterhelések - Load of Shaft/Axe source: www.totalcar.hu
Hu. text article: Nem alkalmas közlekedésre az új magyar metrópótló busz? Bakos:
Miért nem vágunk ki egy buszból hatvan centit?
Az első metrópótló tenderen egy hosszabb, 18,75 méteres busszal indult az Ikarus Egyedi, a 180 darabos Volánbusz-tenderen viszont már egy 18 méteressel. Úgy tűnik azonban, hogy a rövidebb Modulo busz csak erőteljes kompromisszumokkal használható a fővárosi közlekedésben. Ráadásul az új M168d nemcsak rövidebb, de drágább is lett közben.
Iparági forrásaink szerint a VEKE által leírtak fedik a valóságot. A probléma a következő: a csuklós Modulo, a Budapestről lassacskán kikopó 280-as Ikarusszal ellentétben tolócsuklós. A jó öreg Ikarus még húzza maga után az utánfutót, de a tolócsuklós buszban a hátsó kocsitestben van a motor, a váltó és a hajtott tengely. Ma ez számít elterjedt megoldásnak, azért előnyös, mert elméletileg nagy befogadóképességet eredményez, gyakorlatilag mégsem ennyire vidám a helyzet. ... https://totalcar.hu/magazin/2018/04/17/nem_alkalmas_kozlekedesre_az_uj_magyar_metropotlo_busz/
Hu. text: A B7LA utódja a Volvo 7700A típusú városi/helyközi autóbuszai a lengyelországi Wrocławban készülnek.
Az autóbuszok Európa szerte népszerűek, Lengyelországtól Franciaországig számos városban megtalálhatóak. A járművek városi változatát 3 és 4, helyközi változatát 3 ajtóval gyártják. Szóló változata a Volvo 7700. A típuscsalád 2011-ben modernizáláson esett át,
típusszáma a szóló változat esetében 7900-ra, a csuklós esetében
7900A-ra változott. A városi változatot csak hibrid változatban
gyártják.
A budapesti BKV Zrt.-nél közlekedő autóbuszok
Magyarországon az első Volvo 7700A-s autóbuszok 2004-ben jelentek meg Budapesten a BKV Zrt.-nél. 2004 és 2006
között 150 darabot vásároltak ebből a típusból. A járműveket
kifejezetten a budapesti igények szerint alakították ki, de a szállítási
évtől függően különböznek a felszereltségükben.
A 2004-es
szállítású járművek narancssárga kapaszkodóval, ún. vandálbiztos
(kemény) ülésekkel, 1/4 részben nyitható (eltolható) ablakokkal
érkeztek, viszont légkondicionáló
berendezést nem kértek a buszokhoz. Ebből már az első évben botrány
volt, ezért a BKV utólagosan felszereltette a járműveket
légkondicionálóval, amelyek beszerelésével 2008-ra végeztek.
A 2005-ös és a 2006-os
szállítású autóbuszok már kényelmesebb ülésekkel, légkondicionálóval,
1/2 részben nyitható (eltolható) ablakokkal és zöld színű kapaszkodókkal
érkeztek, valamint a 2005-ös járműpark egy része (FKU-901-től
FKU-916-ig) GPS
berendezést is kapott. A 2006-os szállítású járművek a budapesti
útviszonyokra való tekintettel már merev első tengellyel érkeztek, míg a
két korábbi évjárat buszai lengőkaros felfüggesztésűek. Automata ZF
sebességváltójuk már nem 5, hanem 6 sebességes.
A BKV által beszerzett Volvo 7700A buszok nem mondhatók minden
tekintetben sikeresnek. A járműveket a gyártó cég tanácsa ellenére a
kisebb, hétliteres hengerűrtartalmú dízelmotor-változattal rendelték
meg, amely nagy utasterhelésnél és különösen nyáron, ha a
klíma-berendezés is működik, csak erőltetett üzemben képes mozgatni a 18
méteres járművet. A fogyasztás ilyenkor eléri a 65-80 litert 100
kilométeren, ami a régi Ikarus 280-as típus üzemanyag normájának közel a
duplája és ez igen költségessé teszi a Volvók üzemeltetését.
Valamennyi jármű Vultron optikai utastájékoztatóval és Protokon
jegykezelővel van felszerelve. A BKV-s Volvo 7700A buszokon ezen kívül
elektronikus fogyasztásmérő rendszer is üzemel, amely rádiós
adathálózaton keresztül lejelenti a napi üzemanyag-fogyasztást a
garázsba történő beálláskor. Ez az utólag telepített rendszer zavarja a
Volvo saját fedélzeti számítógépének működését, ilyenkor lefagyás
jelentkezik, amely csak áramtalanítással és a motor újraindításával
orvosolható. A fogyasztásmérő rádióadóját ezért a sofőr-utasítás szerint
csak a garázsba beállva szabad üzembe helyezni.
A BKV az elmúlt évekhez hasonlóan folytatta a használt autóbuszok beszerzését is, melynek során 25 db jó állapotú
Volvo 7000A autóbusszal gazdagodott az állomány. A buszok korábban
Svájcban, Genf városában közlekedtek. Innen a buszok gyakori elnevezése
is, "Genfi Volvo". A használt buszoknál használatos honosítási folyamat
(flottaszín, kijelzők, jegykezelők) lezárultával a buszok folyamatosan
álltak forgalomba 2013.Július 1-től.
above source: http://hu.wikipedia.org/wiki/Volvo_7700A
Der Volvo 7700 ist eine Niederflurbus-Baureihe des Nutzfahrzeug-Herstellers Volvo. Die Linienbusse wurden von Volvo Sweden und Volvo Polska produziert. Busse
dieser Baureihe waren von 2004 bis 2011 in Produktion. Diese wurden
sowohl als 12 Meter langer Zweiachser als auch als 18 Meter langer Gelenkbus gebaut (Volvo 7700 A, das „A“ steht für Articulated). Von der 12-m-Version leitete sich der Volvo 7700 Hybrid
ab, wobei das Fahrzeug um 74 mm länger war, um so die zusätzliche
Technik (insbesondere einen 4,5-kWh-Akku) unterzubringen. Volvo gab
einen um bis zu 35 % verringerten Kraftstoffverbrauch an. Darüber hinaus
waren die Fahrzeuge beim Anfahren wesentlich leiser – bisher häufig ein
Problem, wenn Buslinien durch Wohngebiete geführt werden.
above source: http://de.wikipedia.org/wiki/Volvo_7700
above: NEW! MedRes! Volvo 7700A on Budapest, VII. ker. - distr. Blaha Lujza-tér -square (Rákóczi-út -street/alley at "Emke" BKV - Budapesti Közlekedési Vállalat (Békávé) - Public Traffic Company of Budapest, 'Corvin' áruház megálló a Keleti pu. felé - toward Keleti railway terminal.
above: NEW! below: NEW! HiRes! During in Motorpool duty - Telephely szolgálatban: Hu. Mrs. Yvonne Dederick
source: facebook/ https://www.facebook.com/YvonneDederickOfficial/
Hu. text: Névjegy: Nemzetközi gazdasági és számviteli szakember, média felsővezető, startup cégek befektetője és támogatója. Háromgyermekes édesanya, feleség. Vallja hogy komoly üzletemberként is meg lehet mutatni az egyéni sokoldalúságot. ...
above: HiRes! Juci'bácsi 58 yo. behind the steering wheel of Volvo B7LA-52 Veszprém 2012.
above: NEW! MedRes! "Celebration for Woman employers at Volvo - Ünnepség a Női alkalmazottaknak a Volvo-nál": Anastasia Karanikolaou at 3rd annual Revolveawards in Los Angeles Ca. november-15-2019. source: celebsdump.com
Anastasia Karanikolaou was born and raised in California and is of Greek descent. She grew up with one elder sister, Alexia; Anastasia has a Tattoo of a heart and Alexia birthday in Roman numerals on her right arm. Anastasia's father is a World Financial Group Greek-born broker by the nameGeorgios Nikolaou Papanikolaou. Stassie and her father have a close relationship as he features on her social media pages a lot. Stassie calls Nicolette Karanikolaou her mother. However, Nicolette is not Stassie’s biological mother. Stassie and her stepmother are also close. Nicolette occasionally posts shout outs to her daughter. ... https://everipedia.org/wiki/lang_en/anastasia-karanikolaou
above: Hungarian retro feeling in Ikarus IK-630 city-bus BKV
above: and also missed the Volvo Bus Service's swedish blondie masterix of motorpool.
Volvo - Aero Jet-Engines Flygmotor Turbines in Trollhättan - Factory NoHAB Diesellok, SAAB, Svédországban - Sweden. A „Svédcsavar” avagy a VOLVO S60, XC90 és a repülés AVIATOR Magazine article - cikk. P1800 sport car MI5 007 Agent James Bond Sir Roger Moore I.M.
Fin!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése