MÁV M62 "Szergej" Electro-Diesel Locomotive - Fővonali Dízelmozdony - Terrain Monster & Ballistic Missile Railway Launcher Loco. Тепловоз серии М62 Roco H0 & TT Tillig models (Wikipedia)
18+Refreshed! to-127%-05.06.2020.-Regulated:+++++++++++/++++++++:+:+:++:+:+
above: MedRes! MÁV (Magyar ÁllamVasutak) M62-001 "Szergej"
Hu. text: A MÁV a vontatás korszerűsítéséhez 1965 és 1974 között 270db normál és 18db széles nyomtávú(a GySEV-nek érkezett még 6 db a típusból) M62-es mozdonyt szerzett be. A mozdonyok üzemeltetésével kezdetben sok probléma merült fel, amit később sikerült a szakembereknek kiküszöbölniük. Ennek köszönhetően 1975-re már ez a sorozat végezte a tehervontatások 40%-át. A mozdonyokba nem építettek be a személyszállító vonatok továbbításához szükséges vonatfűtési berendezést, ezért ezen igények kielégítésére a MÁV villamos fűtőkocsikat fejlesztett ki. source: http://kozlekedes.micom.hu/M62_Szergej
above: MedRes! M62-227
above: NEW! NoHigher! 164005: Hu. text; Mr. Kelemen Gyula felvétele a hatvanas évek közepén készülhetett. A dízelmozdony sorozat 1965 és 1974 között volt gyártásban a Szovjetunióban, a Luhanszki Mozdonygyárban - nem véletlenül lett "Szergej" a beceneve. Elsősorban a teherfuvarozásnak szánták, de idővel a személyforgalomban is részt vett - sokszor lehetett vele találkozni a Balaton felé tartó vonatokon, és még számos vonalon szerte az országban. source: Fortepan.hu/index.hu
above: NEW! HiRes! 1980. Hungary, Kiskunhalas railway station from the direction of Vasút - Railway street. In the distance MÁV M62 "Sergei" diesel-electric locomotive DONOR: Ms. Krisztina Slachta - 1980. Magyarország, Kiskunhalas vasútállomás a Vasút utca irányából nézve. a Távolban MÁV M62 "Szergej" dízel-elektromos mozdony. ADOMÁNYOZÓ: Slachta Krisztina KÉPSZÁM: 118546 source: FORTEPAN.hu
above: NEW! MedRes! 1978. Juci'bacsi's 'Zenit-E' photo: Kiskunhalas Railway station in 1978. on Southern main rail-line between Budapest Józsefvárosi Railw. terminal and Kelebia (Stare border) fővonalon a vasútállomás M62 '"Seirgei" - "Szergej" on Halas
Zsanai gázkitörés: https://szextant.blogspot.com/2019/01/217-zsanai-gazkitores-40-eve.html
above: NEW! NoHigher! Night Watchman - Bakter source: facebook/Andrey Bogdanov
MedRes! below: REMOT M62
above: NEW+! NoHigher! "Kalauz Jutka" from MÁV (movie actress)
above: NEW! NoHigher! S.U. Pocket Watch for Railway Station Boss:"Malsiya" with 5 rubne kamney
above: NEW! NoHigher! MÁV Traffictress - Forgalmista hölgy "Székelygyors" source: facebook
above: NEW+! Left: MedRes! Right: MedRes! Railway-Arty Commander's wife waits for train": Beautiful Train Parisian tradekeeper Lady by PLAYBOY
above: NEW! NoHigher! Train Guard - Szerelvény/Vonat-Őr source: Pinterest.com
above: NEW pic: MedRes! MÁV M62 toving the military armor (BRDM-2 - Sztrela-1, VT-55, T-55) transport design of on eng. Col. Mazán Pál - military-ponton-bridge crossing Danube-river.
above: NEW! NoHigher! Hollywood star actor Ron Perlman as Seirgey
En. text: Ronald N. Perlman (born April 13, 1950) is an American actor and voice actor. He is best known for his roles as Vincent on the television series Beauty and the Beast (1987–1990), for which he won a Golden Globe Award, as the comic book character Hellboy in both Hellboy (2004) and its sequel Hellboy II: The Golden Army (2008), and Clay Morrow on the television series Sons of Anarchy (2008–2013).Perlman is well known as a collaborator of Hellboy director Guillermo del Toro, having roles in the del Toro films Cronos (1993), Blade II (2002), and Pacific Rim (2013). He is also known for his voice-over work as the narrator of the post-apocalyptic game series Fallout, Clayface on Batman: The Animated Series, Slade on the animated series Teen Titans, The Lich on Adventure Time, and The Stabbington Brothers in Disney's animated film Tangled (2010). ...
Hu. text: Ronald Francis Perlman (Washington Heights, New York, 1950. április 13.), ismertebb nevén Ron Perlman amerikai televíziós, film- és szinkronhangszínész. Jellegzetes, jól maszkírozható arca és arcmimikai tehetsége különösen alkalmassá tette maszkos, szörnyeteg alakok eljátszására.
Története:
Az M62-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. A mozdonyokban kétütemű dízelmotorok vannak beépítve. Később a típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították. A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították M62 001 és 270, széles nyomtávú változatban pedig M62 501 és 518 közötti pályaszámokkal. A hetvenes évek végén 3 db széles nyomtávú mozdonyt átalakítottak normál nyomtávolságúra, így a hagyományos M62 sorozat 001-töl 273-ig terjedt. A normál nyomtávolságú mozdonyokat az egész országban szétosztva megtalálhatjuk, míg a széles nyomtávú mozdonyok a Záhony–Fényeslitke–Eperjeske átrakó körzetben dolgoznak, záhonyi telephellyel. Bár az M62 sorozat alapvetőentehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdeti időktől használták nehéz személyszállító vonatoktovábbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsivalkiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.
A sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg 85 darab van állományban. Szolnok, Szeged, Záhony, Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc, Szombathely, Székesfehérvár és Debrecen között vannak elosztva. source: hu.wikipedia.org/M62_sorozat
MÁV-Baureihe M62:
Nach der von Nydqvist och Holm (NoHAB) in Schweden beschafften Baureihe M61 ergab sich für Folgelieferungen von Diesellokomotiven ab 1965 die Notwendigkeit des Baus innerhalb des Rats für gegenseitige Wirtschaftshilfe (RGW). Aufgrund beginnender Spezialisierung innerhalb des RGW war der Bau von Diesellokomotiven mit mehr als 2000 PS in der Sowjetunion vorgesehen. Entwicklung und Bau übernahm dieLokomotivfabrik Lugansk (LTS; russisch: Луганский тепловозостроительный завод, Luganski teplowosostroitelny sawod, Lugansker Diesellokomotivenfabrik; später Ворошиловградский тепловозостроительный завод, Woroschilowgradski teplowosostroitelny sawod). Nach zwei an die Sowjetischen Eisenbahnen (SŽD; СЖД) gelieferten Prototypen begann 1965 die Serienlieferung an die MÁV. Die Lokomotiven erhielten die Baureihenbezeichnung M62, diese wurde dann auch als Herstellerbezeichnung übernommen. Später erhielten auch zahlreiche andere Länder des RGW Lokomotiven der Bauart M62.
Die M62 sind als Güterzuglokomotiven in schwerer sechsachsiger Bauart ausgeführt. Daher beträgt die Höchstgeschwindigkeit nur 100 km/h, eine Zugheizung ist nicht vorhanden. Die MÁV setzt die M62 trotzdem auch im Reisezugdienst ein, auch vor Schnellzügen, wofür je nach Jahreszeit Heizwagen benötigt werden.
Zunächst hatten die M62 einen roten Anstrich mit gelben Zierelementen, später wurden sie orangefarben mit gelber Front lackiert. Der Bau der normalspurigen M62 für die MÁV endete 1974 nach Ablieferung von 273 Maschinen. Noch etwa 80 Lokomotiven befinden sich im Einsatzbestand der MÁV. Drei M62 wurden zu breitspurigen M62.5 umgebaut
MÁV-Baureihe M62.5:
Für den Einsatz im Grenzbereich zur Sowjetunion (heute Ukraine) bei Záhony beschaffte die MÁV von 1970 bis 1978 15 Lokomotiven der Baureihe M62.5 in breitspuriger Ausführung für die in der Sowjetunion übliche Spurweite von 1524 mm (heute offiziell 1520 mm). Drei weitere M62.5 entstanden durch Umbau aus normalspurigen M62. 2005 befanden sich noch sieben M62.5 im Einsatzbestand.
GySEV-Baureihe M62.9:
Auch die Raab-Ödenburg-Ebenfurter Eisenbahn (Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút), ein österreichisch-ungarisches Gemeinschaftsunternehmen, erhielt 1972 sechs normalspurige Lokomotiven, die als Unterbaureihe M62.9 eingereiht wurden. Die M62.9 waren in Sopron beheimatet und wurden 1996 ausgemustert. source: de.wikipedia.org/Baureihe_M62
С 1970 года тепловозы этой серии (с номера 1003) стали строиться для эксплуатации на железных дорогах колеи 1520 мм Советского Союза. Часть локомотивов, построенных для Советских железных дорог, предназначались для эксплуатации на колее 1435 мм в приграничных районах. Всего построена 721 машина (№ 1003—1723).
Модернизации:
Тепловозы семейства М62, исчерпавшие свой моторесурс, модернизируются. В большинстве случаев двухтактный дизель 14Д40 заменяется на четырёхтактный 2Д49 (мощностью 2000 л. с.). Такие тепловозы легко распознать по воздушному фильтру, выступающему«поперечным горбом» на крыше. Иногда они получают новую серию: М62к (в Литве), 2М62к (Россия и Беларусь, Литва), 2М62Ук (Россия и Беларусь), 2М62УР (Латвия).
В Венгрии, Латвии и Литве некоторые тепловозы при капитальном ремонте (КР) и модернизации получили дизели «Caterpillar», более мощные, чем стоявшие ранее 14Д40. Таким тепловозам присвоены новые серии 2М62УС (Латвия) или 2М62М (Литва).
above: NEW! HiRes! MÁV M62 "Szergej" 1971. Hungary Hu. text: Magyarország, Nagymaros a Budapest-Szob vasútvonal a község Zebegény felé eső határában, pályafelújítás. ADOMÁNYOZÓ: Donator Mr: Urbán Tamás source: Fortepan.hu
above: NEW+! NoHigher! actress Lynda Carter as "Wonder Woman"
Линда Картер (англ. Lynda Carter, род. 24 июля 1951) — американская актриса и певица, представительница США на конкурсе «Мисс Мира» в 1972 году. ...
above: NEW! MedRes! Original initial paint of MÁV M62 - kezdő MÁV festés
M62 is a Soviet-built diesel locomotive for heavy freight trains, exported to many Eastern Bloc countries as well as to Cuba, North Korea and Mongolia. Beside the single locomotive M62 also twin versions 2M62 and triple versions 3M62 have been built. A total number of 7164 single sections have been produced, which have been used to build 5231 locomotives. ... en.wikipedia.org/M62_loco
above: NEW+! NoHigher! World famous Russian model Irina Shayk - Világhgírű modell
Hu. text: Irina Valerjevna Sajhliszlamova (oroszul: Ирина Валерьевна Шайхлисламова; Jemanzselinszk, Szovjetunió, 1986. január 6.) orosz modell. A modellvilágban Irina Sejk, vagy angolosan Irina Shayk (Ирина Шейк) néven ismert. ... hu.wikipedia.org//Irina_Sajhliszlamova
above: NEW! HiRes! Great photo! (Blogger cropped from top) from: ret. avn. WO1 Steve Kovács István nyá. rep. zls. former Mil Mi-8/17 board mechanic at Szentkirályszabadja (LHSN) AFHB MH.87th "Bakony Combat Heli. Rgt. - fedélzeti technikus, Canon EOS-D 1000. MÁV (Magyar ÁllamVasutak - Hungarian Goverment Railways) H-Start; Soviet made M62 (628) "Szergej", behind Rumanian made M47 (478) "Dacia", after Hungarian made GANZ-MÁVAG; M40 (40,114) "Púpos" - "Humped" and finaly M41-2143 "Csörgő" - "Rattling" at Rwy Station of Tapolca over lake-Balaton on June 2015. source: www.facebook.com
above: NEW! NoHigher! Soviet RZSD "Seirgei - Szergej"
Hu. text: A MÁV M62 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú fővonali Co'Co' tengelyelrendezésű dízel-villamos mozdony sorozata. Beceneve „Szergej”. Új pályaszáma 628.Története:
Az M62-t a Vorosilovgradi Dízelmozdonygyár (ma: Luhanszki Mozdonygyár) fejlesztette ki a MÁV megrendelésére. A mozdonyokban kétütemű dízelmotorok vannak beépítve. Később a típust a Szovjetunióban és néhány más volt szocialista országban (Mongólia, Kuba, Lengyelország) is üzembe állították. A sorozatot hazánkba 1965 és 1978 között szállították M62 001 és 270, széles nyomtávú változatban pedig M62 501 és 518 közötti pályaszámokkal. A hetvenes évek végén 3 db széles nyomtávú mozdonyt átalakítottak normál nyomtávolságúra, így a hagyományos M62 sorozat 001-töl 273-ig terjedt. A normál nyomtávolságú mozdonyokat az egész országban szétosztva megtalálhatjuk, míg a széles nyomtávú mozdonyok a Záhony–Fényeslitke–Eperjeske átrakó körzetben dolgoznak, záhonyi telephellyel. Bár az M62 sorozat alapvetőentehervonatok vontatására lett beszerezve, már a kezdeti időktől használták nehéz személyszállító vonatoktovábbítására. Saját fűtőgenerátor híján a fűtési szezonban kezdetben kazánkocsival, később VFK villamos fűtőkocsivalkiegészítve közlekedtek. Nagy szerephez jutott a sorozat a Balaton két partjának nyári csúcsforgalmában is, eleinte mind a kanizsai, mind a tapolcai, utóbb már csak az északi parti vasútvonalon.
A sorozat jelentősebb selejtezése az igények csökkenésével 1991-ben kezdődött, darabszámuk a selejtezésekkel és külföldi eladásokkal mintegy a negyedére csökkent. Jelenleg 85 darab van állományban. Szolnok, Szeged, Záhony, Ferencváros, Dombóvár, Hatvan, Miskolc, Szombathely, Székesfehérvár és Debrecen között vannak elosztva. source: hu.wikipedia.org/M62_sorozat
Gyártó | Luganszki Mozdonygyár(Szovjetunió) |
Gyártásban | 1965–1974 |
Darabszám | 82 db (2015, MÁV) |
Műszaki adatok | |
Tengelyelrendezés | Co'Co' |
Nyomtávolság | 1435 mm / 1524 mm |
Hajtókerék-átmérő | 1050 mm |
Indító vonóerő | 370 kN |
Teljesítmény | |
Névleges | 1472 kW |
Ütközők közötti hossz | 17 550 mm |
Magasság | 4493 mm |
Szélesség | 2950 mm |
Forgócsaptávolság | 8600 mm |
Tengelytáv forgóvázon belül | 2100 mm |
Szolgálati tömeg | 116,5 t |
Legnagyobb tengelyterhelés | 194 kN |
Legkisebb pályaívsugár |
above: NEW! MedRes! photo: Seregélyes "Vezérúr" András MÁV - HSR locodriver - mozdonyvezető
above: NEW! MedRes! The Head Watchmaness was helping too. Cosplay.- A Főbakter is segédkezett.-and She transfered to work to other Railway firma ... és átment dolgozni egy másik vasúttársasághoz ...
רכבת ישראל – קו לוד - באר שבע
above: NEW! MedRes! Left: MÁV's GAZ-13 "Chaika - ГАЗ–13 "Чайка" - "Csajka-Sirály" Right: Belarus ZsD's ZiSz-ZIM12 boss' rail cars - sínautók
above: NEW! NoHigher! She is conceptional MÁV's boss
רכבת ישראל – קו לוד - באר שבע
Feltöltés: 2010. jún. 26.
רכבת ישראל – קו לוד - באר שבע
סרטון ממעוף הציפור על קו לוד - באר שבע. הקו, בעל המסילות הכפולות, משפר
את הנגישות של תושבי מטרופולין באר שבע למרכז הארץ ונותן מענה לסטודנטים
באוניברסיטת בן גוריון, לחיילים ולעובדים נוסעים. כך אפשר להגיע ממרכז
הארץ
לבאר שבע בחמ
above NEW! Video: Here's an excellent clip showing the new and high speed ISR main
line from Lydda Junction to Beersheba, shwoign various aspects of the new route,
modern stations in Kiryat Gat and Beersheba, various passenger and freight
trains, as seen from the air.
above: NEW! NoHigher! Carosserie Technician Steampunker Maestro
above: NEW! MedRes! M62 wreck -sérült karambolozott. source: http://www.k-report.net/discus/messages/28/337.html?1451679795
above & below: NEW! MedRes! Photo: Seregélyes "Vezérúr" András; HiRes! It would be the result of Enter the Depo manoeuvre. - Ez lett az ereménye a depóba beállásni manővernek.
NEW+! above: MedRes! A tool-Master - Szaki; Russian military by Eva Dziff's model: Alla Antipina in Calendar - Airsoft66Russia Military Models of Dziff Team . source: www.dziff.ru Photo & Video Dziff via: Hu. Google G+ collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
above: NoHigher! Магистральный грузопассажирский тепловоз М62
above: NEW! MedRes! The Russian - Orosz ZsD "Szergej" szerelvény
above: NEW! MedRes! Czechoslovenko CSD M62
En. text: České dráhy (ČD) or Czech Railways is the main railway operator in the Czech Republic. In 2015 its consolidated revenues reached CZK 33 billion. Revenues from passenger transport amounted to CZK 21 billion (64% transfer payments from the government, 24% intrastate transport, 12% international transport), revenues from freight transport operated by subsidiary ČD Cargo amounted to CZK 11 billion. With twenty-four thousand employees ČD Group is the fifth largest Czech company by the number of employees. The liabilities of ČD Group increased from CZK 19 billion at the end of 2006 to CZK 53 billion at the end of 2015 source: en.wikipedia.org/CD
Czech text: České dráhy jsou národní železniční společnost v České republice. Skupina České dráhy zahrnuje České dráhy,a.s. (VKM: ČD) a její dceřiné společnosti včetně ČD Cargo, a.s. (VKM: ČDC). V Česku je ČD, a.s. dominantnímdopravcem v osobní a ČD Cargo, a.s. v nákladní železniční dopravě. Skupina ČD patří se svými 24 tisíci zaměstnanců mezi největší zaměstnavatele v Česku a mezi největší české společnosti podle konsolidovaných tržeb.Konsolidované tržby Skupiny ČD z hlavní činnosti dosáhly v roce 2015 výše 33 miliard korun, z toho tržby z osobní dopravy 21 miliard korun (64 % úhrada ztráty z veřejných rozpočtů, 24 % vnitrostátní přeprava, 12 % mezinárodní přeprava) a tržby z nákladní dopravy 11 miliard korun (od 1. prosince 2007 vyčleněna do dceřiné společnosti ČD Cargo). Závazky Skupiny ČD vzrostly z 19 miliard korun na konci roku 2006 na 53 miliard korun na konci roku 2015. Současná akciová společnost ČD vznikla 1. ledna 2003, kdy byla státní organizace České dráhy na základě zákona č. 77/2002 Sb. rozdělena na stejnojmennou akciovou společnost a státní organizaci Správa železniční dopravní cesty(SŽDC). Původně byly ČD také provozovatelem (nikoliv však vlastníkem) všech celostátních a většiny regionálníchdrah, ale tato činnost je od 1. července 2008 vyčleněna do SŽDC. Samotné řízení dopravy zůstalo v rukou ČD do konce srpna 2011. ČD a.s. je s 16 tisíci zaměstnanci jedna z největších českých firem.
above: NEW! MedRes! Raspolozhenie oborudovaniya na teplovoze M62
De. text: Die Baureihe M62 der Ungarischen Staatsbahn (MÁV) ist eine Baureihe von Diesellokomotiven. Sie ist die ungarische Variante der sowjetischen Bauart M62.MÁV-Baureihe M62:
Nach der von Nydqvist och Holm (NoHAB) in Schweden beschafften Baureihe M61 ergab sich für Folgelieferungen von Diesellokomotiven ab 1965 die Notwendigkeit des Baus innerhalb des Rats für gegenseitige Wirtschaftshilfe (RGW). Aufgrund beginnender Spezialisierung innerhalb des RGW war der Bau von Diesellokomotiven mit mehr als 2000 PS in der Sowjetunion vorgesehen. Entwicklung und Bau übernahm dieLokomotivfabrik Lugansk (LTS; russisch: Луганский тепловозостроительный завод, Luganski teplowosostroitelny sawod, Lugansker Diesellokomotivenfabrik; später Ворошиловградский тепловозостроительный завод, Woroschilowgradski teplowosostroitelny sawod). Nach zwei an die Sowjetischen Eisenbahnen (SŽD; СЖД) gelieferten Prototypen begann 1965 die Serienlieferung an die MÁV. Die Lokomotiven erhielten die Baureihenbezeichnung M62, diese wurde dann auch als Herstellerbezeichnung übernommen. Später erhielten auch zahlreiche andere Länder des RGW Lokomotiven der Bauart M62.
Die M62 sind als Güterzuglokomotiven in schwerer sechsachsiger Bauart ausgeführt. Daher beträgt die Höchstgeschwindigkeit nur 100 km/h, eine Zugheizung ist nicht vorhanden. Die MÁV setzt die M62 trotzdem auch im Reisezugdienst ein, auch vor Schnellzügen, wofür je nach Jahreszeit Heizwagen benötigt werden.
Zunächst hatten die M62 einen roten Anstrich mit gelben Zierelementen, später wurden sie orangefarben mit gelber Front lackiert. Der Bau der normalspurigen M62 für die MÁV endete 1974 nach Ablieferung von 273 Maschinen. Noch etwa 80 Lokomotiven befinden sich im Einsatzbestand der MÁV. Drei M62 wurden zu breitspurigen M62.5 umgebaut
MÁV-Baureihe M62.5:
Für den Einsatz im Grenzbereich zur Sowjetunion (heute Ukraine) bei Záhony beschaffte die MÁV von 1970 bis 1978 15 Lokomotiven der Baureihe M62.5 in breitspuriger Ausführung für die in der Sowjetunion übliche Spurweite von 1524 mm (heute offiziell 1520 mm). Drei weitere M62.5 entstanden durch Umbau aus normalspurigen M62. 2005 befanden sich noch sieben M62.5 im Einsatzbestand.
GySEV-Baureihe M62.9:
Auch die Raab-Ödenburg-Ebenfurter Eisenbahn (Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút), ein österreichisch-ungarisches Gemeinschaftsunternehmen, erhielt 1972 sechs normalspurige Lokomotiven, die als Unterbaureihe M62.9 eingereiht wurden. Die M62.9 waren in Sopron beheimatet und wurden 1996 ausgemustert. source: de.wikipedia.org/Baureihe_M62
Nummerierung: | M62 001 bis 273 (M62) M62 501 bis 515 (M62.5) M62 901 bis 906 (M62.9) |
Anzahl: | 273 (M62) 15 (M62.5) 6 (M62.9) |
Hersteller: | Lokomotivfabrik Lugansk |
Baujahr(e): | 1965–1974 (M62) 1970–1978 (M62.5) 1972 (M62.9) |
Ausmusterung: | 1996 (M62.9) |
Achsformel: | Co' Co' |
Spurweite: | 1435 mm (M62, M62.9) 1524 mm (M62.5) |
Länge über Puffer: | 17550 mm |
Höhe: | 4493 mm |
Dienstmasse: | 115,1 t |
Höchstgeschwindigkeit: | 100 km/h |
Installierte Leistung: | 1471 kW |
Traktionsleistung: | 1271 kW |
Treibraddurchmesser: | 1050 mm |
Motorentyp: | 14 D 40 |
Nenndrehzahl: | 750 min−1 |
Leistungsübertragung: | elektrisch |
above: photo: Juci'bacsi's scan coll: photo: ifj. Lele Béla: NEW! MedRes! from left: FIAT "Ciciolina" (Hu MÁV nickname) test loco for MÁV probe, V46 "Crocodil", M62 "Sergei"
above: NEW! NoHigher! "modernised Work Safety poster - Munkavédelmi plakát": En. text: You have to gather the stationer whores by evening circut walking! Hu. text: Az esti vasút-vonal körbebejárásnál szedd össze az állomási qrvákat! below: MedRes! Member of Collection source: Pinterest.com
above: NEW! NoHigher! Hu. Transdabnubian district, Tapolca over Lake Balaton
above & below: NEW! MedRes! Hu. Tapolca Railway Station & Engine House - Vasútállomás és Fűtőház Map by: Open Railway Map.org source: https://www.openrailwaymap.org/
above: MedRes! H0 model diesel locomotives DR - BR120 - MÁV - M62 below: NEW! NoHigher!
above & below Two: MedRes! MÁV H0 model
above: NEW+++! Juci'bacsi's Olympus photo: HiRes! Railway layout in Balatonfüred 2012.
above: NEW! NoHigher! Model Railway terrain-table it's on with similar station building with M62 "Sergei" loco train.
193.) CsapatJelkulcs GAK Térképjelek tereptani ismeretek-I. - Topograph & Terrain study: map symbols in MN/MH & W.P.: https://szextant.blogspot.com/2017/02/193-csapatjelkulcs-gak-terkepjelek.html
above: NEW! NoHigher! Terrain Railway Table & Train models Exhibition in Hu., Herend
Megyei Múzsa 2019.10.22.
below: HiRes! Juci'bacsi's Photo: Nikon "Coolpix" son Andrew's Seirgey 'Tillig' TT model;
above pics, below pics: Juci'bacsi's photos: HiRes ! My son Andrew's M-62 BR120 DR - TT Tillig M=1:120 model
Remark - Megj.: The kit equipped with small plastic parts for more detail adjusting. - A modellhez adtak műanyag kiegészítő felszerelhető apróságokat.
above: HiRes! Juci'bácsi's photo about My son Andrew processing Terrain table
above: NEW! MedRes! TT - Tillig source: forumTT.pl
above: BR120 H0 model lokomotive
NEW! above Two: MedRes! below: MedRes! TT models
above: NEW! NoHigher! M62 BR V200 modellvasút
above: below mix: Roco H0 M=1.87 model train
above: advert of "Baross Gábor" Railway Modeller Club - Vasútmodellező Klub - Veszprém
above: HiRes! Juci'bácsi's family photo about intermediate Andrew's Table Top terrain toy in My home
above: NEW! NoHigher! "She was a Baby-sitter/Children inspector - Gyerekfelügyelő"
above: NEW! MedRes! My Son Andrew (6-7 yo.) exercise pre TT (scale: 1:120) drawing-table of model in Veszprém 1998. in living room onthe "French" bed: Berliner TT-Bahnen; Br. DR V180, DB V200 & Tillig MÁV M62 and personnel waggon during kinder action.
above: NEW! HiRes! Girl in M62 style one pice racing swimsuit dress, Watching position for model railway layout - Figyelési pozíció a kisvasúti terepasztalhoz. by: SH Swimsuit-Heaven.net
above: NEW! HiRes! 3D artwork. Russian "Sergey"
Ru. text: М62 (венг. motormozdony — тепловоз, локомотив, 6-осный, 2-го типа) — грузопассажирский тепловоз, созданный в 1965 году и выпускающийся на Луганском тепловозостроительном заводе с 1965 года.
История: Своим появлением тепловоз М62 обязан одному интересному факту: в 1961 году Венгерские железные дороги закупили у шведской фирмы «Nydqvist och Holm AB» (NOHAB) 20 тепловозов «Di3» мощностью 1950 л. с., которым дали обозначение M61. Советское руководство (в частности, первый секретарь ЦК КПСС Никита Хрущёв) было очень недовольно, когда узнало об этой покупке. После этого случая странам социалистического лагеря была запрещена закупка локомотивов у капиталистических стран[источник не указан 1228 дней]. В то же время на Луганский тепловозостроительный завод был отправлен приказ в срочном порядке разработать тепловоз в габарите европейских железных дорог для колеи 1435 мм с мощностью силовой установки 2000 л. с.
По крайней мере в начале 60-х годов претендентом на эту роль многие видели ТГ102. Однако, после полного фиаско с этим тепловозом было принято решение о создании нового тепловоза с электропередачей, получившего венгерскую серию М62, следующую после нохабовского М61. Первые опытные экземпляры были построены в 1965 году.
Как было указано, в Венгрии тепловоз получил обозначение серии М62, которое стало применяться и в Советском Союзе вместо запланированного ТЭ112 (что нетипично для наших железных дорог). Тепловоз строился на Луганском тепловозостроительном заводе и поначалу поставлялся только в социалистические страны. В Польше он получил индекс ST44, в ГДР сначала V 200, потом BR 120, затемBR 220 (смена единой классификации), в ЧССР Т679.1 — потом изменили на 781, в КНДР — К62, наКубе — 61.6. Тепловоз также поставлялся в МНР в двухсекционной модификации под индексом 2М62М
В новой машине многое было заимствовано из конструкции тепловозов ТЭ3 и ТЭ10. Но, благодаря удачной компоновке и некоторым другим конструктивным особенностям, машинисты оказались очень довольны этим тепловозом. Хотя тут не обошлось без одного курьеза — проектируя тепловоз под западный габарит, пришлось немного пожертвовать КПД тепловоза, который оказался чуть ниже, чем у ТЭ3. Из крупных недостатков, выявившихся в ходе эксплуатации, можно назвать сочетание малой ёмкости топливного бака с чрезмерной прожорливостью двухтактного дизеля. Этот недостаток естественно перекочевал на 2М62, только на 2М62У топливный бак стал больше.
В связи с началом выпуска М62 в Чехословакии на ЧКД был прекращён выпуск тепловоза T 678.0.
above: NEW+! HiRes! Paper model same as the upper 3D
Модернизации:
Тепловозы семейства М62, исчерпавшие свой моторесурс, модернизируются. В большинстве случаев двухтактный дизель 14Д40 заменяется на четырёхтактный 2Д49 (мощностью 2000 л. с.). Такие тепловозы легко распознать по воздушному фильтру, выступающему«поперечным горбом» на крыше. Иногда они получают новую серию: М62к (в Литве), 2М62к (Россия и Беларусь, Литва), 2М62Ук (Россия и Беларусь), 2М62УР (Латвия).
В Венгрии, Латвии и Литве некоторые тепловозы при капитальном ремонте (КР) и модернизации получили дизели «Caterpillar», более мощные, чем стоявшие ранее 14Д40. Таким тепловозам присвоены новые серии 2М62УС (Латвия) или 2М62М (Литва).
source: ru.wikipedia.org/wiki/
above: NEW! MedRes! St. Petersburg Varshavsky rail terminal 'Oktyabrskaya'-back
Az első meglepetés a pénztárnál ért minket: a belépő ára fotójeggyel együtt
mindössze 150 rubel, ráadásul egy nagyon igényes, orosz és angol nyelvű, 30
oldalas prospektust is kaptunk mindannyian. Bőven volt időnk nézelődni, hiszen
nem sokkal a nyitás után érkeztünk. Kizmus
below Three: NEW! Eastern Railway Terminal - Keleti pályaudvar - Ost-banhof Top Left: MedRes!
Наименование «Боевой железнодорожный ракетный комплекс», используется также как имя собственное для советского ракетного комплекса 15П961 «Мо́лодец» (РТ-23 УТТХ), единственного БЖРК, доведённого до этапа принятия на вооружение и серийного изготовления. 15П961 «Молодец» стоял на боевом дежурстве в РВСН Вооружённых Сил СССР и России в период с 1987 по 1994 год в количестве 12 единиц. Затем (к 2007 году) все комплексы были демонтированы и уничтожены, за исключением двух, переданных в музеи.
На железных дорогах СССР и России имел условное обозначение «поезд номер ноль».
Первые проработки по использованию железнодорожного состава в качестве носителя стратегических ракет появились в 1960-х годах. Работы по этому направлению велись и в СССР, и в США. ... https://ru.wikipedia.org/BZsDRK
Hu. text: 1997-ben megkezdődött a motorcserés felújítás az M62-esek körében. A nagymértékben korszerűsített mozdonyok a 300-as pályaszámcsoportba kerültek át. Az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Az M62 301, M62 303 és M62 304 pályaszámú gépek MTU-motort, a többi Caterpillar motort kapott. 34 gépet remotorizáltak 2007-ig (M62 301-től M62 334-ig). A munkát a budapesti Északi Járműjavító és a Szolnoki Járműjavító felváltva végezte.
above: NEW+! MedRes! Papírmodell szabásminta source: www.mobuka.com
NEW! MedRes! above: H0 models below Three: Upper: HiRes! by: www.modelena.ru
NEW! MedRes! above: H0 models below Three: Upper: HiRes! by: www.modelena.ru
М62-1564 со служебным поездом | |
Основные данные | |
---|---|
Страна постройки | |
Заводы | |
Годы постройки |
1965 — настоящее время
|
Ширина колеи | |
Род службы | |
Конструкционная скорость |
100 км/ч
|
Технические данные | |
Осевая формула |
3О−3О
|
Полный служебный вес |
М62: 116.5 т
(2-,3-)М62: 120 т (секция) (2-,3-)М62У: 126 т (секция) |
Нагрузка отдвижущих осейна рельсы |
М62: 19,4 т
М62У: 21 n |
Габарит |
02-ВМ
|
Длина локомотива |
М62: 17,500 мм
2М62: 2×17,400 мм 3М62: 3×17,400 мм |
Максимальная высота |
4615 мм
|
Ширина |
2950 мм
|
Полная колёсная база |
12,800 мм
|
Расстояние между шкворнямитележек |
8600 мм
|
Колёсная базатележек |
4200 мм
|
Наименьший радиус проходимых кривых |
125 м
|
Тип дизеля | |
Мощность дизеля |
1471 кВт (2000 л. с.)
|
Тип передачи | |
Тяговый генератор |
ГП-312
|
Тип ТЭД |
ЭД-118А
|
Выходная мощность ТЭД |
6×192 кВт
|
Диаметр колёс |
1050 мм
|
Передаточное отношение редуктора |
75:17 (4,412)
|
Скоростьдлительного режима |
М62: 20,0 км/ч
М62У: 20,9 км/ч |
Запас топлива |
М62: 3390 кг
М62У: 6300 кг |
Запас песка |
М62:600 кг
М62У: 700 кг |
Запас воды |
950 кг
|
Запас масла |
950 кг
|
Эксплуатация | |
Страны | |
М62 на Викискладе |
above: NEW! MedRes! Model H0
above: NEW! NoHigher! M62 H0 model
above: NEW! MedRes! Original "Wonder Woman" by Lynda Carter by: Uperx
En. text: Lynda Carter (born Linda Jean Córdova Carter; July 24, 1951) is an American actress, singer, songwriter, model, and beauty pageant titleholder, who was crowned Miss World America 1972. She would go on to finish as a semifinalist in the Miss World 1972 pageant.
Carter is most widely known as the star of the American live action television series Wonder Woman, in the role of Diana Prince / Wonder Woman, based on the DC comic book fictional superheroine character of the same name, which aired on ABC and later on CBS from 1975 to 1979. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Lynda_Carter
Ru. text: Линда Картер (англ. Lynda Carter, род. 24 июля 1951) — американская актриса и певица, представительница США на конкурсе «Мисс Мира» в 1972 году. ...
above: NEW! MedRes! The original prototype M62-1 "Sergei" Freight Locomotive St. Petersburg - Hu. text: "Szergej" Szentpétervár - Oktyabrszkaja vasúti múzeum Varshavskiy vokshal - terminal. photo: Hu. Mr. Kizmus Szabolcs hadszt. 2016. Aug. below: NEW! HiRes! Krasnaya Zvezda - Red Star
above: NEW+! NoHigher! 'Wonder Woman' - 'Csodanő' cosplay - el/lejátszó by: We Neal's
En. text: Wonder Woman is a fictional superhero appearing in American comic books published by DC Comics. The character is a founding member of the Justice League, and an ambassador of the Amazon people. The character first appeared in All Star Comics in October 1941 with her first feature in Sensation Comics, January 1942. The Wonder Woman title has been published by DC Comics almost continuously except for a brief hiatus in 1986. In her homeland, the island nation of Themyscira, her official title is Princess Diana of Themyscira, Daughter of Hippolyta. When blending into the society outside of her homeland, she adopts her civilian identity Diana Prince. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Wonder_Woman
Hu. text: Wonder Woman (fonetikusan: /ˈwʌndər ˈwʊmən/; ’csodanő’) William Moulton Marston író és Harry G. Peter rajzoló kitalált szereplője, szuperhős a DC Comics képregényeiben. Első megjelenése az amerikai kiadó egyik elődje, az All-American Publications All Star Comics nevű füzetének nyolcadik számában, 1941 decemberében volt. Wonder Woman, Diána themüszkirai hercegnő az amazonok királynőjének, Hippolütének a lánya, az emberek világában civilként Diana Prince névvel rejti el alteregóját. Tagja az Igazságliga alapító tagjainak. ...
Ru. text: Чудо-женщина (англ. Wonder Woman) — вымышленный персонаж, супергероиня комиксов издательства DC Comics. Впервые появилась в 8-м выпуске комикса «All Star Comics», вышедшем в декабре 1941 года, и стала постоянным персонажем «DC», появлявшимся в комиксах на протяжении 70-ти лет, за исключением небольшого периода после Кризиса на Бесконечных Землях в 1986 году.
above: NEW! NoHigher! Commander's wagon
above: NEW! MedRes! First M62-1 prototype. The original prototype M62-1 "Sergei" St. Petersburg - Hu. text: "Szergej" Szentpétervár - Oktyabrszkaja vasúti múzeum Varshavskiy vokshal - terminal. photo: Hu. Mr. Kizmus Szabolcs hadszt. 2016. Aug.
above: NEW! MedRes! TM-3 rail gun and housing state sorround of museum
above: NEW! HiRes! (Little Crop from up!) "Train Commander": Hungarian retro: Hu. topmodel from late 1980's Ms. Szőnyi Kinga photo by: Martin Gábor fotó source: facebook/Manökenek a 60-as-70-es-80-as évekből pics from Mr. Kis Sándor https://www.facebook.com/groups/1806
above: NEW! MedRes! St. Petersburg Varshavsky rail terminal 'Oktyabrskaya'-back
below: NEW! HiRes! St. Petersburg (Leningrad -, Szentpétervár) tourist-attractions map
St. Petersburg Kronverk: http://szextant.blogspot.hu/2014/10/137-st-petrersburg-leningrad-kronverk.html
Hu. text: Akit esetleg elvet a sors Szentpétervárra, és fogékony a technikai jellegű
nevezetességekre, netán érdeklődik a közlekedés-történet iránt, az okvetlenül
szője bele a programjába az egykori Varsói pályaudvar területén 2001-ben
kialakított vasúti múzeumot. Tudom, hogy a fórum olvasói között sokan a vasút
szerelmesei (engem is nagyon érdekel), viszont a topik témája miatt ezúttal
csak a közvetlen hadi vonatkozású eszközökről lesz szó. Egyébként ez a
gyűjtemény is - szerintem - elképesztő, mind a különlegességeket, mind a
kiállított vasúti járművek számát tekintve. A múzeumnak nagyjából 180 mozdonya,
vasúti kocsija, szerelvénye van, amelyből közel százat állítottak ki 5
sínpáron, egy nagyjából 400 m hosszú, elkerített szakaszon.
source: facebook: https://www.facebook.com/szabolcs.kizmus/media_set?set=a.1133453030044407.1073741851.100001391614883&type=3
above: NEW! NoHigher! -"Otherside Railway terminal in Paris"-. 2015. artist: Plutenko.ru
"The forsaken brides railstation" 130 x 100 cm 2015. by: Stanislav Plutenko - Опубликована новая картина: «Вокзал забытых невест». 2015. Станислав Плутенко - "Elhagyatott menyasszonyok a pályaudvaron" via: Pinterest.com/Tutt Art/Art Russia - Галерея ArtRussia: http://artrussia.ru/stanislav_plutenko/picture/1119
above: Adalék a Pályudvari életképekhez: NEW! HiRes! Aerial photo from HuAF Mi-8T:
Photographer AVIATOR - International Magazine chief Editor; Leslie Angyal László Samuel; over Budapest -Parlament - Danube-river HQFE=2000 m occasion of Celebration of August 20th Air & Water Parade's parajumping section 1980's. captain Ecsédi András eje. szds. MH.86th Szolnok-LHSN HB boss of An-26 cargo sqn's Para Service & member of HPA para-sport team - An-26. Left bottom: the Western Railway Terminal - Nyugati pu., to righthand top (at His left hand): die-the Ost-Banhof-East Ry.Tl - (Bal kezénél) Keleti pu.. An-26 szre. szd. eje.-deszant szolg. főnök és MN eje. válogatott tag. Ugrás Budapest - Országház felett az 1980-as években az Augusztus 20-i Légi és Viziparádé alkalmával. source: www.facebook.com
above: MedRes! NEW! Hu. text: Budapest Állomásközti vasúthálózat - Rail net of Inter terminal & station Bup.
above: NEW! HiRes! Hu. text: Budapest és környékének vasúti térképe.below Three: NEW! Eastern Railway Terminal - Keleti pályaudvar - Ost-banhof Top Left: MedRes!
Baross-tér, Keleti pu.: http://szextant.blogspot.hu/2016/02/176-modellfoto-hatter-keresese-es.html
above: NEW+! HiRes! Keleti pályaudvar - Ostbanhof - Eatern Railway Terminal in VII.ker. - distr.
Photos by Leslie Angyal László "Angel Wings" AVIATOR: 'Canon' EOS7D. Helicopter from Budaőrs LHBS 2017. július 16-n LT 19:30. Hterrain=100m, for Photoalbum.
Open Source: https://www.facebook.com/aviatorok?fref=ts
Aerial photos Budapest 'On Air' by "Angel Wings": http://szextant.blogspot.hu/2017/07/201-budapest-on-air-aerial-photos.html
above: NEW! NoHigher! MÁV's Conductress/Ticket -Inspectress/Caller Woman - Kalauznő - kaller source: facebook.com
above: NEW! NoHigher! MÁV's Conductress/Ticket -Inspectress/Caller Woman - Kalauznő - kaller source: facebook.com
above: NEW! She is waiting for Red painted 'Sergei' in vain, not this will be to connect to this coach train. - Hiába várja a Vörös festésű "Szergejt" nem az fog erre a szerelvényre rácsatlakozni. R:NEW!
above: NEW! NoHigher! "The conductress of coach." - A kocsi Kalauznője "Kaller"
above: NoHigher! Russian fashion Girl on the peron of Railway Terminal
artwork: MedRes! Valery Barykin Russian Pin-Up Artworker artist. Russian Illustrator Valery Barykin successfully combines the vintage Pin
Up Girls with Soviet art propaganda. Artist from Nizhny Novgorod
reinterprets the poster style used to arouse Soviet citizens’ sense of
civic responsibility, with Leninist literature and heavy machinery
supplanted by buxom girls and booze.
Awesome illustrations from Russian illustrator Valery Barykin. Valery creates a series of quirky girls in pin-up style on new-aged digital programs. Valery makes the pinup girls sultry and vivid while remaining appropriate to the series. You just can’t imagine to have pics like these when Stalin or Brezhnev were the leaders of the USSR. ...
Russiche Schläfwagen
18+
NEW! above: 18+ Top: MedRes! Bottom: NEW! NoHigher! below: HiRes! A very comfortable coach cabin photo by: David Dubnitshkiiy from Ukraine, Dniepropetrovsk via: https://500px.com/david-foto
above: NEW! MedRes! Passenger lady in coach cabin source: www.mellbimbo.eu
above: NEW! Youtube MÁV advertisement thumbnail
above: NEW! NoHigher! The train scene, Natalya Rudakova and (Jason Statham) Movie: "Transporter 4" - "A szállító 4" with Audi A8
Natalya Rudakova (russisch Наталья Рудакова, Natalja Rudakowa; * 14. Februar 1985 in Leningrad) ist eine amerikanische Schauspielerin russischer Herkunft und Model. ...
Ната́лья Рудако́ва (англ. Natalya Rudakova; род. 14 февраля 1985, Ленинград, СССР) — американская актриса русского происхождения, наиболее известная по фильму Люка Бессона «Перевозчик 3». ...
above: New!: Na ez a "Szergej" nem a várva-várt Transz-Szibériai Express kocsiait húzza ... hanem .
Transsiberian by Private Train
above: NEW! NoHigher! World iconic French actress, BB - #Brigitte Bardot beside Sleeping Coach - Hálókocsi mellett photo by Raymond Depardon source: Pinterest.com
above: NEW! NoHigher! BZsRK below: M62 Left: MedRes! Right: MedRes! Ready Military train
NEW! above: NoHigher! At missile depot (artisty painting) - Rakéta berakó állomás/raktár below: NoHigher! The railway TEL
above: NEW+! HiRes! Alla as Watchman - Bakter/Váltóállító Photo by: Alveolo album: source: Hu. Google G+ Collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
NEW! above: NoHigher! Orenburg in Sybir Scale: 1:50 000 Military GAK map below: NoHigh!
above: NEW! NoHigher! Russian officer studies (Kursant - Hallgató) before railway land-table
above: NEW! NoHigher! "Rocket-Train Commander with Plutonium warhead pack" source: Pinterest
NEW! above & below: HiRes! BZsRK in Warsavskaya Museum in St. Petersburg
Borsi'féle-egybe.blogspot: Pervomajszk.SS-18 ICBM complex - komplexum: https://borsifeleegybe.blogspot.com/2022/08/pervomajszkss-18-icbm-komplexum.html?zx=71ec7f45ec01e673
above: NEW+! HiRes! Similar waggon: American Railway Museum. source: Hu. Google G+ Collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
above: NEW+! NoHigher! "The Secret Hardware Bag" Traveller Fashion Photo - Utazós Divatfotó
above: NEW! NoHigher! "Abandoned #European #Railway-Terminal during the #COVID-19 #Crown-virus outbreak - Elhagyott #Pályaudvar a COVID-19 #Korona-vírus-#járvány idején": #supermodel #Kendall #Jenner, The #World's#best#photo by: flickr source: Fiveprime
Kendall Nicole Jenner (born November 3, 1995. -age 24. Los Angeles, California, U.S.) is an American model and media personality. She is best known for her role in the reality television show Keeping Up with the Kardashians.
After working in commercial print ad campaigns and photoshoots, Jenner had breakout seasons in 2014 and 2015, walking the runways for high-fashion designers during the New York, Milan, and Paris fashion weeks. Jenner has done multiple editorials and cover shoots for LOVE and various international Vogue editions, and is a brand ambassador for Estée Lauder. Jenner made her debut at No. 16 on Forbes magazine's 2015 list of top-earning models, with an estimated annual income of US$4 million. In 2017, Jenner was named the world's highest-paid model by Forbes. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Kendall_Jenner
NEW! above: HiRes! GALS-M1M for 15T91 below Six: NoHigher! & MedRes! Inner spaces source: swalker.ru
above: NEW! MedRes! and NoHigher! Launch Time
above: NEW! NoHigher! "After Launch - Indítás után" source: Pinterest.com
NEW! above: MedRes! Curve-rail Security-guarder - Kanyar-/ÍvvágányBiztonsági-őr; in Launching zone. Russian military by Eva Dziff's model: Alla Antipina in Calendar - Airsoft66Russia Military Models of Dziff Team . source: www.dziff.ru Photo & Video Dziff via: Hu. Google G+ collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
above: NEW! MedRes! 2016. photo and Text: Mr. Kizmus Szabolcs Hadsz. source: facebook
Hu. text: BZSRK (Боевой Железнодорожный Ракетный Комплекс - Katonai Vasúti Rakétakomplexum)
Következzen egy olyan hadászati fegyverrendszer, amely a ’80-as évek vége
felé bizony nem kis fejtörést okozott a NATO felderítőinek, hiszen még
műholdakkal sem volt egyszerű lokalizálni a helyzetüket (a mobilitása adta az
egyik nagy előnyét). A szovjet mérnökök az RT-23UTTH Mologyec (SS-24 Scalpel)
interkontinentális ballisztikus rakétának silóból és vasúti szerelvényből
indítható változatát egyaránt kifejlesztették. Noha a BZSRK (Боевой
Железнодорожный Ракетный Комплекс - Katonai Vasúti Rakétakomplexum) az első
ezreddel 1987 októberétől már teljes mértékben harckész állapotban volt, a
15P961 jelzésű komplexum hivatalosan csak 1989 novemberétől állt hadrendben.
Összesen 12 szerelvény rótta a Szovjetunió sokszázezer km hosszú
vasúthálózatát. Szervezetileg ez 12 rakétaezredet jelentett, melyek három
hadosztály alárendeltségében szolgáltak, azaz hadosztályonként 4 BZSRK-t
telepítettek. Egy ilyen vasúti szerelvény három 15Zs61 jelzésű rakétát
szállított, és képes volt ezeket egymástól függetlenül indítani. A negyedik
generációs, három fokozatú, szilárd hajtóanyagú rakéta 10 darab, önállóan célra
irányítható, egyenként 300-550 kt hatóerejű nukleáris robbanófejet hordozott.
Az álcázást hatékonyan segítette, hogy a vagonok úgy néztek ki, mint a
hagyományos hűtőkocsik. Műhold felvételek alapján képtelenség volt
megkülönböztetni őket.
1987 és 1991 között összesen 12 BZsRK vonat épült, ezekbe összesen 36 rakétát telepítettek, a maradék 56 pedig silóból indítható volt. Eredetileg tervezték a mobil (gumikerekes gépjármű) indítási lehetőséget is, de aztán ezt a változatot elvetették. Az RT-2PM Topol (SS-25) volt az első olyan interkontinentális ballisztikus rakéta, amelyet ilyen (mármint gépjárműről, és csak onnan) indítási móddal fejlesztettek és telepítettek.
"A BZHRK betűszó (БЖРК..."
A Ж betűt pedig az angol nyelvben írják ZH-nak, mi inkább a Zs-t használjuk. :)
A szovjet mérnökök által a ’80-as ével második felében kifejlesztett, vasúti szerelvényből indítható RT-23UTTH Mologyec (SS-24 Scalpel) típusú interkontinentális ballisztikus rakéta és indító egysége. A 15P961 jelzésű komplexum hivatalosan csak 1989 novemberétől állt hadrendben. A negyedik generációs, három fokozatú, szilárd hajtóanyagú rakéta 10 darab, önállóan célra irányítható, egyenként 300-550 kt hatóerejű nukleáris robbanófejet hordozott. Az álcázást hatékonyan segítette, hogy a vagonok úgy néztek ki, mint a hagyományos hűtőkocsik. Műhold felvételek alapján képtelenség volt megkülönböztetni őket.
Felépítését tekintve egy komplett szerelvény 17 kocsiból és a három mozdonyból állt. Hét vagonban volt kialakítva az ezred mobil harcálláspontja, hírközpont, a szolgálatban levő állomány szállását (70-80 fő), ellátását, a kommunikációt biztosító berendezések, eszközök, műszerek. Egy vagon szállította az üzemanyagot és a kenőanyagot. A három „indítóegység” külön - külön három vagonból állt (egy ilyen egység van kiállítva ebben a múzeumban). Egy rakétaindítást vezérlő, irányító kocsi a különféle ellenőrző, biztonsági rendszerekkel, maga az indító kocsi, amiben a rakéta és az emelőszerkezet volt, és az egység energiaellátást biztosító kocsi, amiben 4 dízelgenerátor dolgozott, lehetővé téve a rendszer teljesen autonóm működését. Ez utóbbi látható a bal oldali fotón, az oldalán hátul az említett motorokhoz tartozó ventillátorok szellőzőnyílásaival. Középen a 8 tengelyes, 135 tonna teherbírású indító kocsi. Előtérben a vagon alsó pereménél látható szerkezet, egy hidraulikus stabilizátor, mely a rakéta indítását megelőzően támasztott a talajra. A mozdony egy speciális DM62-es Szergej volt, melyet kifejezetten a BZSRK vontatására terveztek. Nálunk is jól ismert testvéreitől több részletben eltért. Talán a legfontosabb, hogy a három mozdony közül bármelyik - függetlenül attól, hogy a szerelvényben hol helyezték el - önállóan tudott működni. Egyebek mellett felszerelték szellőző, és szűrőrendszerekkel, álcafényszórókkal, és képes volt a már említett üza szállító vagonból közvetlenül tankolni.
A vonat gyakorlatilag bárhonnan képes volt indítani a rakétákat, noha voltak előre kijelölt helyek. Akárhol is jártak, ahogy megkapták volna a tűzparancsot, 3 perc múlva jöhetett a „puszk”. A szerelvény megáll, kitámaszt az indító vagon, egy egyszerű, de hatékony teleszkópos szerkezet a súly elosztásával csökkenti a tengelyterhelést és a pályaszerkezetre nehezedő nyomást, majd kinyílik a kocsi fedele, a hidraulikus rendszer felemeli a rakétát, és aztán az apokalipszis… Illetve, ha szükséges volt, a vezérlő- és a generátorvagon tetejéből egy-egy kinyúló szerkezet félrehajtotta a felemelkedő tubus útjából a villamosított vonal felsővezetékét (középső és jobb oldali fotók). Azért, hogy indításnál a rakéta ne tegye használhatatlanná a vagont és a vasúti pályát, igen nagy nyomáson tartott gázzal lövik ki a tubusból kb 30-40 m magasra. Itt kissé elfordul a függőleges tengelytől, és csak ekkor indul az első fokozat hajtóműve, és jön a lángtenger...
A három mozdony sem véletlenül volt összefűzve (mindegyikben külön személyzettel), hiszen egyrészt minden körülmények között biztosítani kellett a vonat mozgását, szükséghelyzetben különösen rosszul vette volna ki magát egy műszaki hiba. De ami még fontosabb volt, a szerelvényt megbontva képesek voltak külön - külön, egymástól távolabb eső pontokról is indítani a három rakétát.
A vonat mellett egy navigációs szenzort is láthat a múzeum látogatója. Ez egy helymeghatározó rendszer eleme volt, a vasútvonalak mellett egymástól max 25 km-re helyezték el őket, a felsővezeték tartó, vagy a különböző jelzőoszlopokra rögzítve.
Az utolsó BZSRK-kat végül 2005-ben vonták ki a hadrendből. Magyarországon Kecelen, a hadiparkban látható egy RT-23-as konténer. Igaz, ez nem a vasútról indítható változat, de a méretéről így is fogalmat alkothatunk.
"A Szovjetunió megszűnése előtt 92 darab, RT–23-sal rendelkezett, ebből 56 volt vonatra telepítve. A spacedaily információja szerint 36 ilyen halálvonat cirkált a szovjetunióban, a „béketábor” legnagyobb megelégedésére."
A múzeumban készült fotókat feltöltöttem a képtáramba:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21ABcHrswhtUFmvSk&id=3D4536EC98DE30C8%2128288&cid=3D4536EC98DE30C8
Köszönöm! Tényleg nagy élmény volt. Nem csak a "rakétavonat", hanem az egész múzeum. Kizmus
1987 és 1991 között összesen 12 BZsRK vonat épült, ezekbe összesen 36 rakétát telepítettek, a maradék 56 pedig silóból indítható volt. Eredetileg tervezték a mobil (gumikerekes gépjármű) indítási lehetőséget is, de aztán ezt a változatot elvetették. Az RT-2PM Topol (SS-25) volt az első olyan interkontinentális ballisztikus rakéta, amelyet ilyen (mármint gépjárműről, és csak onnan) indítási móddal fejlesztettek és telepítettek.
"A BZHRK betűszó (БЖРК..."
A Ж betűt pedig az angol nyelvben írják ZH-nak, mi inkább a Zs-t használjuk. :)
A szovjet mérnökök által a ’80-as ével második felében kifejlesztett, vasúti szerelvényből indítható RT-23UTTH Mologyec (SS-24 Scalpel) típusú interkontinentális ballisztikus rakéta és indító egysége. A 15P961 jelzésű komplexum hivatalosan csak 1989 novemberétől állt hadrendben. A negyedik generációs, három fokozatú, szilárd hajtóanyagú rakéta 10 darab, önállóan célra irányítható, egyenként 300-550 kt hatóerejű nukleáris robbanófejet hordozott. Az álcázást hatékonyan segítette, hogy a vagonok úgy néztek ki, mint a hagyományos hűtőkocsik. Műhold felvételek alapján képtelenség volt megkülönböztetni őket.
Felépítését tekintve egy komplett szerelvény 17 kocsiból és a három mozdonyból állt. Hét vagonban volt kialakítva az ezred mobil harcálláspontja, hírközpont, a szolgálatban levő állomány szállását (70-80 fő), ellátását, a kommunikációt biztosító berendezések, eszközök, műszerek. Egy vagon szállította az üzemanyagot és a kenőanyagot. A három „indítóegység” külön - külön három vagonból állt (egy ilyen egység van kiállítva ebben a múzeumban). Egy rakétaindítást vezérlő, irányító kocsi a különféle ellenőrző, biztonsági rendszerekkel, maga az indító kocsi, amiben a rakéta és az emelőszerkezet volt, és az egység energiaellátást biztosító kocsi, amiben 4 dízelgenerátor dolgozott, lehetővé téve a rendszer teljesen autonóm működését. Ez utóbbi látható a bal oldali fotón, az oldalán hátul az említett motorokhoz tartozó ventillátorok szellőzőnyílásaival. Középen a 8 tengelyes, 135 tonna teherbírású indító kocsi. Előtérben a vagon alsó pereménél látható szerkezet, egy hidraulikus stabilizátor, mely a rakéta indítását megelőzően támasztott a talajra. A mozdony egy speciális DM62-es Szergej volt, melyet kifejezetten a BZSRK vontatására terveztek. Nálunk is jól ismert testvéreitől több részletben eltért. Talán a legfontosabb, hogy a három mozdony közül bármelyik - függetlenül attól, hogy a szerelvényben hol helyezték el - önállóan tudott működni. Egyebek mellett felszerelték szellőző, és szűrőrendszerekkel, álcafényszórókkal, és képes volt a már említett üza szállító vagonból közvetlenül tankolni.
A vonat gyakorlatilag bárhonnan képes volt indítani a rakétákat, noha voltak előre kijelölt helyek. Akárhol is jártak, ahogy megkapták volna a tűzparancsot, 3 perc múlva jöhetett a „puszk”. A szerelvény megáll, kitámaszt az indító vagon, egy egyszerű, de hatékony teleszkópos szerkezet a súly elosztásával csökkenti a tengelyterhelést és a pályaszerkezetre nehezedő nyomást, majd kinyílik a kocsi fedele, a hidraulikus rendszer felemeli a rakétát, és aztán az apokalipszis… Illetve, ha szükséges volt, a vezérlő- és a generátorvagon tetejéből egy-egy kinyúló szerkezet félrehajtotta a felemelkedő tubus útjából a villamosított vonal felsővezetékét (középső és jobb oldali fotók). Azért, hogy indításnál a rakéta ne tegye használhatatlanná a vagont és a vasúti pályát, igen nagy nyomáson tartott gázzal lövik ki a tubusból kb 30-40 m magasra. Itt kissé elfordul a függőleges tengelytől, és csak ekkor indul az első fokozat hajtóműve, és jön a lángtenger...
A három mozdony sem véletlenül volt összefűzve (mindegyikben külön személyzettel), hiszen egyrészt minden körülmények között biztosítani kellett a vonat mozgását, szükséghelyzetben különösen rosszul vette volna ki magát egy műszaki hiba. De ami még fontosabb volt, a szerelvényt megbontva képesek voltak külön - külön, egymástól távolabb eső pontokról is indítani a három rakétát.
A vonat mellett egy navigációs szenzort is láthat a múzeum látogatója. Ez egy helymeghatározó rendszer eleme volt, a vasútvonalak mellett egymástól max 25 km-re helyezték el őket, a felsővezeték tartó, vagy a különböző jelzőoszlopokra rögzítve.
Az utolsó BZSRK-kat végül 2005-ben vonták ki a hadrendből. Magyarországon Kecelen, a hadiparkban látható egy RT-23-as konténer. Igaz, ez nem a vasútról indítható változat, de a méretéről így is fogalmat alkothatunk.
"A Szovjetunió megszűnése előtt 92 darab, RT–23-sal rendelkezett, ebből 56 volt vonatra telepítve. A spacedaily információja szerint 36 ilyen halálvonat cirkált a szovjetunióban, a „béketábor” legnagyobb megelégedésére."
A múzeumban készült fotókat feltöltöttem a képtáramba:
https://onedrive.live.com/?authkey=%21ABcHrswhtUFmvSk&id=3D4536EC98DE30C8%2128288&cid=3D4536EC98DE30C8
Köszönöm! Tényleg nagy élmény volt. Nem csak a "rakétavonat", hanem az egész múzeum. Kizmus
DDR-Trebbin, Inferno: http://szextant.blogspot.hu/2014/03/trebbin-inferno-szovjet-katonai.html
above: NoHigher! M62 'Sergei' toved RT-23 ICBM (InterContinental Ballistic Missile) ar Saint Petersburg Museum.
above: NEW! NoHigher! БЖРК в экспозиции музея Октябрьской железной дороги на бывшем Варшавском вокзале в Санкт-Петербурге
Боевой железнодорожный ракетный комплекс (сокращённо БЖДРК, поезд-призрак) — тип стратегических ракетных комплексов подвижного железнодорожного базирования. Представляет собой специально сконструированный железнодорожный состав, в вагонах которого размещаютсястратегические ракеты (как правило межконтинентального класса), а также командные пункты, технологические и технические системы, средства охраны, личный состав, обеспечивающий эксплуатацию комплекса и системы его жизнеобеспечения[1].Наименование «Боевой железнодорожный ракетный комплекс», используется также как имя собственное для советского ракетного комплекса 15П961 «Мо́лодец» (РТ-23 УТТХ), единственного БЖРК, доведённого до этапа принятия на вооружение и серийного изготовления. 15П961 «Молодец» стоял на боевом дежурстве в РВСН Вооружённых Сил СССР и России в период с 1987 по 1994 год в количестве 12 единиц. Затем (к 2007 году) все комплексы были демонтированы и уничтожены, за исключением двух, переданных в музеи.
На железных дорогах СССР и России имел условное обозначение «поезд номер ноль».
Первые проработки по использованию железнодорожного состава в качестве носителя стратегических ракет появились в 1960-х годах. Работы по этому направлению велись и в СССР, и в США. ... https://ru.wikipedia.org/BZsDRK
above Two & below Two: NEW! MedRes! also Kizmus photos: M62
below: Left: HiRes! other: MedRes!
above: NEW! NoHigher! 2016. photo and Text: Mr. Kizmus Szabolcs Hadsz. source: facebook
Hu. text: BZSRK (БЖРК - Боевой Железнодорожный Ракетный Комплекс - Katonai Vasúti Rakétakomplexum)
above: NoHigher! She 'Steampunk' fashion Timer master - Gőzpank divatmodell, - időzítő-mester by: Aleksey Vododokhov www.vododokhov.ru
above: NEW! HiRes! St. Petersburg (Leningrad) detail map with Warsava Vokshal
NEW! above: MedRes! RT-23 BGRK-52 below: MedRes! Profile of weaponed train
NEW! above Two: NoHigher! Line-Drawings - Vonalasrajzok below: MedRes! "Tochka" ICBM
NEW! above: MedRes! Elevation machine below: NoHigher! BZsRK - Boevoj (Zs-)-Jeleznodorojnyj Raketnyh-Kompleks source: Haritonoff.livejournal.com
above: NEW+! HiRes! Arianna as Brakeman - Fékezőember Photo by: Alveolo album: source: Hu. Google G+ Collector: Mr. Bányiczki Zoltán Pin-Up Expert
NEW! above: MedRes! American USA MX Convair - General-Dynamics Plant and Personnel-Peacekeeper Rail Garrison - Művek és személyek Guruló békefenntartó laktanya/bázis
NEW! above & below: NoHigher! MX rail 1980's
above: NEW! NoHigher! Fuel Car Crew-member source: Pinterest.com
NEW! Hu. text article by: Passport.Blog.hu; Az atomvonatok újra hadrendbe állnak
2014. december 28. 18:18 - Vámos Sándor
A napokban jelent meg a hír, hogy Oroszország átírta katonai doktrínáját, az új változat az ukrajnai konfliktust és a NATO keleti bővítését a saját biztonságát fenyegető veszélyként határozza meg:
„Oroszország fenntartja magának a nukleáris fegyverek bevetésének a jogát egy ellene vagy szövetségesei ellen irányuló agresszió, vagy pedig magának az államnak a fennmaradását veszélyeztető fenyegetés esetére. A megelőző csapás kifejezés nem szerepel a szövegben, noha egyes orosz lapok korábban úgy tudták, ez is bekerülhet.”
(forrás: index.hu) ... https://passport.blog.hu/2014/12/28/az_atomvonatok_ujra_hadrendbe_allnak
Hűtővonat atomrakétákkal
2014. január 10. 13:58 - Vámos Sándor
A helyszín a Szovjetunió, Moszkva, időpont 1983. augusztus 9. Nem, Stirlitz nem volt ott. A Szovjetunió Kommunista Pártjának Központi Bizottsága úgy határozott, hogy zöld utat ad a РТ-23УТТХ "Молодец" programnak. A fejlesztést a NATO az SS-24 "Sсаlреl" (szike) névvel illette és nem örültek neki.
RT-23 Molodets:
A közel 24 méter hosszú, 2,4 méter átmérőjű, 104,5 tonna tömegű, tizenkétezer kilométer hatótávolságú SS–24 (más néven RT–23) interkontinentális ballisztikus rakéta az atomfegyverek legveszélyesebb csoportjába, a hadászati támadófegyverek közé tartozik; méretét és koncepcióját tekintve az amerikai LGM–118 Peacekeeperhez hasonlítható.
NEW! above: MedRes! Model below: NoHigher! On layout - Terepasztalon
above: NEW! MedRes! BGRK model with "Ludmnilla" diesel-electric Loco photo: A. V. Karpenko
above: NEW! MedRes! Model
NEW! above: NoHigher! below: MedRes! Real
above: NEW! MedRes! RT-23 in HuMoD MoMH Military technic Park in Kecel - HM-HIM HTP
above: NEW! NoHigher! BZsRK: Ivana Blastoff
above: NEW! MedRes! Hu. Text: Ebből a TM-3-12 típusjelzésű vasúti ágyúból mindössze három darab készült, és valójában egy csatahajó 305 mm-es fedélzeti ágyúit felhasználva alakították ki ezeket a 340 tonnás szerkezeteket. Az ágyúk a szovjet-finn háborúban játszottak szerepet, a Finn-öböl bejáratánál levő Hanko félszigeten telepítették őket, a szovjet haditengerészeti bázist védendő. A szerelvénynek saját motorja volt, így mozdony híján, ha szükséges volt, önállóan is képes volt mozogni - igaz, meglehetősen lassan. Percenként 2-3? lövést tudott leadni, a nagyobb, 470 kg-os lövedékkel kb 30 km-re tüzelhetett. Photo & text: Mr. Kizmus Szabolcs hadszt. source: facebook
above: NEW! NoHigher! "Golden Eye" Reserve steam locomotive with female Locodriver of Nuke Train" photo by: Ms. Irina Carevskaya
above: NEW! MedRes! Szentpétervár - Oktyabrszkaja vasúti múzeum photo: Kizmus Sz.
above: NEW pic! NoHigher!... and connection military member - ... és az összekötő katonai személy
above: NEW! MedRes! Imperial russian dining - étkezőkocsi
above: NEW! NoHigher! and the amazon commander of train in make decision below: Right: Dining car.
above: new! MedRes! "The COS (amazon Chief of Staff) of train is reading the ING-NN (National Neederlande) thick war insurance policy in her coach." (Amy Adams Oscar awarded actress Hollywood 2015. for movie "American shuttle" . (photographed by Jean Roy for Allure USA, July 2013) - "A szerelvény törzsfőnöke (Töf.) a Háborús Biztosítási kötvényt olvassa."
above & below: NEW! MedRes! Breakfast in the vintage Restaurant Car "Orient-Express" to Siberia.
above: NEW! NoHigher! Logo of MÁV's Food Supply Service of Passenger at Terminals Stations & On board original 'Utasellátó' jelvény below: NEW! NoHigher! Vintage Lady source: Pinterest.com
below Right: http://jilliandanielsonphotography.com/#prettyPhoto
above: New! MedRes! One protest member who does sit on the rail against the running out of M62 Missile Launcher Train - Egy tüntető a sínekre ült tiltakozásul az M62 Rakétakilövő Szerelvény kifutása ellen.
above: NEW! NoHigher! 'Mad-Max' epic road war at the heart of Fury-road - Monster-truck?
above: NEW! NoHigher! The "Monster" source: facebook/Andrey Bogdanov
above: HiRes! The M62 "Monster" below: NEW! MedRes! NoHigher!
below: NEW! Similar beautiful Army design Swiss Railways Electric Loco.
above: NEW! HiRes! The Energy Drink "Monster"s girls under large umbrellas below: NEW! NoHigher! The "Monster" bikini bra. by: pinterest
above: NEW! NoHigher! Artisty, Nuke apocalypse in U.S.A.'s other big city
above: NEW! MedRes! Fantasy Art: Guard and Security Combat Vehicle - Őr és Biztonsító harcjármű: M62 'Seirgei' "Weapon Monster" equipped with, Russian ZU-23-2 A-A 23 mm Twin Machine Gun and rear the Twin M777A2 155 mm howitzer with M982 'Excalibur' is a 155 mm extended range guided artillery shell in U.S.A.: -In the USA, usual post-apocalypse combined with apocalypse source: facebook/Andrey Bogdanov
above: NEW! HiRes! 3D Graphics about "Monster" spin tires
above: NEW! HiRes! (Crop vert.!) M62 "Sergei", M61 NoHAB Di-3 and ? in repair pool 1974. Donator: MMKM - Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum source: fortepan.hu
above Two: NEW! Manual of M62 Teplovoz - Belarus M62 - A mozdony Kézikönyve
Lokomotívov csertezhsi and komponovka drawings - rajzok
above & below: NEW! MedRes! Three view - Jellegrajz & Longitudinal cross section - Hosszmetszet
above & below: NEW! MedRes! Three view - Jellegrajz & Longitudinal cross section - Hosszmetszet
above: NoHigher! Profile linedrawing
above & below: NEW! MedRes! M62 "Sergei" - "Szergej" 3 three view drawing - Jellegrajz
above: NEW! NoHigher! M62 The chassis & hull - A kaszni és alváz
above: NEW! Hu. text: a MÁV M62 sorozatú dízelelektromos mozdony metszetrajz magyarázata
below: NEW! MedRes! cyrillic text: Cross section of M62
NoHigher! above: NEW! Diesel engine 5D49 - az M62 kétütemű Dízelmotorja below: NEW+!
above: NEW! NoHigher! Hu. text: traverse Cross-section below Right: NEW! 1D40 MedRes!
above: NEW! MedRes! The fuel system - shema toplivnoy sistemy teplovoza M62
above: NEW! NoHigher! The Injector - Az Adagoló / Befecskendező szivattyú
above: NEW! NoHigher! The Two-Stroke system - A Kétütemű rendszer
above: NEW! HiRes! Maslo sistema teplovoza - Lubricant system of Loco - Olaj-Kenési rendszer
NEW! MedRes! above: Lubricant system below: Water cooler system of M62
NEW! above: NoHigher! Schematic of Princip about Diesel-Electro drive system
below: NEW! MedRes! Electrical traction systems.
above: NEW! MedRes! Electric Drive wiring net - Elektromos meghajtás kapcsolási rajz
above: NEW! HiRes! The electric circuit diagram - kapcsolási vázlat of M62 below: 4 tact
above Three: NEW! Top two: MedRes! Electric drive gearbox -Bogie - Forgózsámoly/Forgóváz
above: NEW! HiRes! Cyrillic text: Shaft of Wheel-pair of Loco - Mozdony Kerékpár tengelye
above Two: NEW! NoHigher! M62 "Szergej" Bogie - Forgóváz
NoHigher! above: NEW! profile of pair of wheel below: NEW! NoHigher! Rail profile - Vágány pr.
above: MedRes! Engine below Two: NEW! MedRes! Motor felülről
below: NEW! Turbo-charger - Turbófeltöltő
above: NEW! NoHigher! The track and suspension - A nyomtáv és futómű / felfüggesztés
NEW! above: Three MedRes! Motor raum bottom: NoHigher! Inspection
above: NoHigher! below: MedRes! Géptér
above: NEW+! MedRes! der zwoelf zylinder V-motor 14-D-40
NEW! NoHigher! Engine room - Machine raum - Géptérabove: MedRes! Engine below Two: NEW! MedRes! Motor felülről
below: NEW! Turbo-charger - Turbófeltöltő
above: NEW! NoHigher! RIDGID advert from 1970's
The Ridge Tool Company is an American manufacturing company that makes and distributes hand tools under the Ridgid brand name. The company was founded in 1923 in North Ridgeville, Ohio. In 1943, it relocated to its current location in Elyria, Ohio, and in 1966, it became a wholly owned subsidiary of Emerson Electric.
Ridgid tools are targeted at the plumbing, pipe fitting, construction, and HVAC trades. The brand is best known for its distinctive red pipe wrenches, but the company manufactures over 300 different types of tools. The company also sells power tools, largely made by TTI, and wet/dry vacs, made by parent company Emerson.
Ridgid has produced a pinup calendar from 1935 until 2016. Early renditions featured the work of American pin-up artist George Petty. Models having appeared on the calendar include Raquel Welch and Brooke Burke. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Ridgid
above: NoHigher! below: HiRes! EMD Turbobooster - AGL Manufacturing LTD.Turbocharger
below: NoHigher! RHE series turbocharger
above: NoHigher! Hu. text: Turbófeltöltő röntgen darab - Real Cutaway of Turbocharger
above Three: NoHigher! Princip of Turbocharger
above: Left: MedRes! Intercooler system Right: HiRes! US patent turbocharger
above: NEW! Left: MedRes! Right: MedRes! 'Root'-blower for Power-Plant - Erőműhöz source: Pinterest
above: NEW! MedRes! Ron Perlman: 'Sons of Anarchy' "Sergei" Exhauts his with turbocharger
below: Roots-blower - Rúcsz-fúvó
NEW! above Two: NoHigher! Hu. Text and Roots-blower cutaway below: NoHigher! Snail - Csiga
above: NEW! NoHigher! Cutaway of 1D40 12 cylinders 'V' Diesel with "Roots"-sort Blower (Left).
NEW! above: NoHigher! Direct drive Roots-blower "Longtech" below: MedRes! 'Veiand'
below: NEWs!NoHighs! "Roots"-short blower - supercharger - "Rútsz" fúvó - csavaros feltöltő-kompresszor (same task an turbocharger - ugyanazzal a feladattal mint a turbófeltöltő)
above: NEW! Left: MedRes! Right: NoHigher! The Roots-blower in diesel engine/motor
NEW! above: NoHigher! below: Upper: MedRes! Cutaway of Blower Lower: HiRes! parts of blower
above: NEW! NoHigher! Rotary Screw Compressor - Forgó Csavarkompresszor
above: NEW+! HiRes! U.S. Patent - Szabadalom
above: NEW! NoHigher! The System of Piston cross-section - a Dugattyúrendszer keresztmetszete
below: NEW pic: NoHigher! AAG recolored the Red Star: Pin-Up Girl, At least this size piston is in it. - Legalább ekkora dugattyú van benne. (Star Recolored)
above: NEW! NoHigher! Seirgei's pistons - Szergej dugattyúi
above: HiRes! cross section below: NEW+! NoHigher! Piston cross section photo
above: NEW! MedRes! Valves house - Szelepház
above: Upper: NoHigher! Lower: MedRes! Engine
above: NEW! MedRes! AC Rotor & Allor: at your service by: Zaba Baineann
above: NEW! NoHigher! #Maryna Linchuk Victoria's Secret swimsuit and with Contactor-ring bracelet - és Szénkefe kontaktor karkötővel 2011. source: models-inspiration-blogger
below Two: NEW! MedRes! M62 Electric DC motor - Forgórész
above: NEW+! MedRes! T-42 source: FCAB Antofagasta 2012.03.09. CopyFree!
above: NEW+! MedRes! M62 Luhanszk - Zavod: wheel assembly - kerékgyártás/összeszerelés
above: NEW! 'Diesel' wristwatches: Well it looks like someone got a degree in industrial design
MÁV - ELVIRA Schedule - Menetrend: http://elvira.mavinformatika.hu/
above: NEW! HiRes! Hungarian Railway Map - Magyarország vasúti térképe
above: NEW! MedRes! Hu. text: Transeurope traffic lines in Hungary source: Borsifele.Blogspot
above: NEW! NoHigher! Miss. Veronika Zemanova on "Seirgey" driver stand
above Two: NEW! Left: MedRes Right: MedRes!
above: NEW! Left: HiRes! below: NEW! MedRes! 3D Railsim. M62 cabin
MS M62 Railsim
above: NEW! MedRes! The new comfortable M62's driver-seat during the test by master Red Sonya.
above: NEW! HiRes! The original driver station with 'Moskwitch-403' car's steering wheel & changed seat - Eredeti originál 'Vezérállás' Moszkvics-kormánnyal de cserélt üléssel.
above: NEW! NoHigher! Spedometer & Data register & Clock by swiss 'Hasler' - Bern in Technical Exhibition Centre by Gyöngyösi Car & Aviation Service Rácalmás' city (close over Dunaújváros) also Courtesy FREE! photo by Juci'bácsi: Sony Ericsson "Yari" halfsmart handy
above: NEW! NoHigher! DDR Br-220 / DR-v-200/DR-120
above: NEW! MedRes! Developed Remotorizatinoned M62 - 'ReMot' M62 "Szergej"
above: NEW! MedRes! Ricchy in driver stand
above: NEW! MedRes! The brake - bremse valve mast and two levers: Loco & Train: a Fékszelep
below: NEW! MedRes! Hu. text-labels: The schematics of brake mounted handling control valve.
above: NEW! MedRes! Ru. text-labels: The brake steering-control valve - Fék "kormány"-szelep
above: NEW! NoHigher! Diagram of the Brake system below: NEW! Bogie brake system
above & below: NEW! NoHigher! Bogie Brake systems - Forgóváz Fékrendszerek
above Two - below Right: NEW! MedRes! Brake-shoes - Tormoza - Fékpofák
above: NEW! NoHigher! "Egy Szergejes Fékkezelő-kenygyel-szerszám a vízvezetékszerelőktől - Brake-manager": Alberto Vargas 'Ridgid' plumber tools Pin-Up girl from early 1950s.
above: NEW! NoHigher! Compressor - Kompresszor/Légsűrítő
above: NEW+++! HiRes! Hu. text: Photo: Seregélyes "Vezér'Úr" András mozdonyvezető: Székesfehérvár - rendező 2014. az átalakítás folyamán H-Start M62 628 271
above: MedRes! MÁV Remot "Szergej"
NEW! MÁV M62-300 Remot 'Szergej' Útmutató - Manual Pdf. Diagram, Schema & Diagram: http://szextant.blogspot.hu/2017/04/195-m62-300-as-remot-szergej-mav-zrt.html
above: NEW! NoHigher! M62-300 remot's american made 'Caterpillar' CAT 3512B for M41 "Csörgő"
above: NEW! MedRes! 'Caterpillar' CAT 3512B DITA SC for M41 "Csörgő"
Remotorizált M62-esek:Hu. text: 1997-ben megkezdődött a motorcserés felújítás az M62-esek körében. A nagymértékben korszerűsített mozdonyok a 300-as pályaszámcsoportba kerültek át. Az átalakított gépekbe új Caterpillar és MTU dízelmotorokat építettek be. Az M62 301, M62 303 és M62 304 pályaszámú gépek MTU-motort, a többi Caterpillar motort kapott. 34 gépet remotorizáltak 2007-ig (M62 301-től M62 334-ig). A munkát a budapesti Északi Járműjavító és a Szolnoki Járműjavító felváltva végezte.
above: NEW! Left: MedRes! CAT 3512B Right: MedRes! CAT 3516
NEW! above: Left: MedRes! Right: MedRes! CAT 3512B below: NoHigher!
above: NEW! NoHigher! M62-300-as Remot vonalmenetben
Szergejjel a Balatonnál - M62 265 https://youtu.be/mlj4rtDwiVA
above: NEW! HiRes! M62's 200, & 300 serie photo: K Attila
The bogie. Below: NEW! HiRes! original Soviet Zavod's drawing http://deletant.livejournal.com/
above: MedRes! M62 bogie - telezhka ot teplovoza TE elektricheskaya shema
NEW! above: MedRes! M62's bogie - forgóváz (forgó-zsámoly) below: NoHigher! General
above: NEW! NoHigher! Wrecked MÁV M62's bogie below: too: MedRes!
above: NEW! HiRes! Drawing of similar 'Bo-Bo' bogie - Hasonló kettes forgóváz
above: NEW! NoHigher! The bogie - a forgóváz/zsámoly
above: NEW! HiRes! Ra. text: Diesel-Electro bogie (General) ZP2K.31.00.000 3D CAD plan
above: NEW! NoHigher! The wheel
above: NEW! NoHigher! Szergejnyicza Krampács Young-sports woman with barbel
above: NEW! MedRes! bottom Right: MedRes! 18+below: NEW! 'Miniversum' scene source: facebook/miniversum
az M62 "Szergej" valós nyomtávszélességének mérésére szolgáló szerkezet - Track meassuring
above: NEW! MedRes! Original MÁV M62 initial camo
above: MedRes! Russian Seirgei below: HiRes! My acrylic paint
above: NEW! Juci'bácsi's family paper photo scan: In My workpool as a Freelancer airbrush painting artist beside Military Assignment avn. LtCol. - Mint katona de szabad szellemi szórópisztolyos festőművész a műhelyemben 2000.
above: NEW! MedRes! My son Andrew's photo: "Bubu" as M62's real "Cadet - Kadét" on Loco-practice exercise driver 13-14 years old. - A fiam Andor "Bubu-Vezérúr" mozdonyozási gyakorlaton mint M62 vezető.
above: NEW! HiRes! Visual object of Bubu's interesting - Bubu érdedklődésének látvány-tárgya
above: Juci'bacsi's Olympus "Camedia" photo: NEW! HiRes! Hu. text: H0 terepasztalon futó Szergej szerelvény
above: NEW+! NoHigher! Red Flag by Isabeli Bergossi Fontana (born 4 July 1983) is a Brazilian supermodel. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Isabeli_Fontana
above: NEW pic!: Juci'bacsi's scanned My photocard collection; my Father FED-2 "Industar": about BNV (Budapesti Nemzetközi Vásár) - Budapester Messe - Trade-Market Exhibition in early 1970's M62 model
NEW! above: MedRes! below: NEW! MedRes! profile of M62-1003
below: NoHigher! blasted model
above: NEW! Juci'bacsi's mind 'Know-How' cocnception "Mule"-"Öszvér" vehicle by T-55A & M62 "Szergej - Seirgey" bogie - forgózsámoly instead Hu. Army WW-I, II. Panzertrain as Pzbkfw. also Courtesy FREE! by Air Art Graphics https://airartgrafika.blogspot.hu
above: NEW! HiRes! T-55A profile artwork by Russian Artist
NEW! above: MedRes! Main sizes - Razmery below: MedRes! Tun-62
T-55 MBT Medium tank, MN0000, Mule M62/T55: http://szextant.blogspot.hu/2014/03/59-t-55-kozepes-harckocsi-soviet-mbt.html
above: NEW+! MedRes! M62 Bogie + T-55 cutaway size mix
above: NEW! MedRes! Profile linedrawing
NEW! above: NoHigher! & below: Left: MedRes! Right: HiRes! Broken plastic cogwheel in bogie's gearbox
above: NEW! NoHigher! Soviet made multipurpose electric measuring instrument/gauge
NEW! above: NoHigher! Modelrama
above: NEW+! HiRes! 'Miniversum' at Hu. Budapest, VI. ker. Andrássy-út-alley 12.near to state Opera-house https://www.miniversum.hu/
above: NEW! NoHigher! MÁV's RTC - Railway Traffic Conroller - Vasúti Forgalmista "-Bakter-"
NEW! NoHigher! above: after 20 pcs MÁV M61 NoHAB Di3. was solution the soviet Lugansky M62s below: at Székesfehérvár Railway Station toward Budapest Déli-pu.-Southern Ry-Tl.
above: NEW+! MedRes! Székesfehérvár Hbf. - Állomás H0 Layout - Terepasztal
18+above: NEW! NoHigher! Sorry! Hurrier passenger lady's ankle was sprained in the Underground passage on Railway station source: FTVGirls.com
above: NEW! MedRes! MÁV V43 'Gigant' & M62 'Szergej' on 'Miniversum' H0 layout 2018. source: facebook/Miniversum
above: NEW! NoHigher! MÁV M62-300 Remot "Szergej"
above: NEW! NoHigher! MÁV's Diesel Locomotives - Dízelmozdonyai
above: NEW+! NoHigher! MÁV Models: M62, "Taurus"
Krauss-Maffei V 200 BR. 220 diesel-hydralulic loco: http://szextant.blogspot.hu/2017/06/200-v-200-krauss-maffei-munchen-diesel.html
above: NEW! Soyuz-rocket is rolled out to the launch pad by trainee at Baykonur. below: NEW! also
above: NEW! MedRes! Monster Railway Nuclear Powerplant or drive system - Vasúti Atomerőmű?
above: Juci'bacsi's NIKON "Coolpix" photo: NEW! HiRes! "The Hungarian strategic loco -Yellow Submarine"; Workstation for over electricity wire laying. At Veszprém MÁV station 2012. FREE!
above: NEW! HiRes! Passenger lady in coach cabin source: Pinterest.com
above: NEW! Hu. text: Transilvanian-Erdélyi Székely joke -vicc
Blogger remark: This typically Hungarian Joke would be retransled to english is wery difficult
below: NEW! "The crew going to freetime. - A személyzet kimaradásra megy." Left: MedRes! Brigitte Bardot the godess "BB" Right: MedRes! Taylor Swift 'Grammy' avarded singer
above: Left: MedRes! "Other crew-women going to short." - "Eltávra megy az egyik kezelő." Right: NEW! Model Jessica Hart is Boss of Station or track-watchman? - Az állomásfőnök vagy a Bakter? Below: NEW! While coming the new Diesel-Locomotive by test-pilot. - Mialatt jön az új mozdony.
above: NEW! Official Swiss Railways' wrist watch from 'Mondaine' Right: MedRes! on male wrist
above: NoHigher! "Szergejnyica" at the controller steering in the new russian locomotive.
above & below: NEW! MedRes! Driver stand of Modernised MÁV ReMot M62-300 "Szergej" below: before - előtte
above & below Two: NEW! HiRes! photos by: Dánia - Danska: Egon Hye ("hyen"): https://www.facebook.com/egon.hyeabove: NEW! HiRes! "On the Hu. Aeroporto Rapid Train" - "a Repülőtéri Gyorsvasúton": Hu.: ART Railway route: Bup. Wn. RTml. - Kőbánya-felső - alsó - LHBP-I.,-II. - Vecsés - Üllő - MNR-288 - Pilis - Cegléd - Szanda rt. - LHSN - Püspökladány FIR East-sector radar - LHDN and She looks the Hungarian richest flat district.
NEW! HiRes! above: (Crop Right!) Hungarian railway landscape in Borsod county nowadays 2019. source: 444-Civilhetes.net/facebook below: (Crop vert!) Rhian Sugden British model & actress in sexy railway table pattern one piece swimsuit by: Pincelebs.net
Es. text: Rhian Marie Sugden (Greater Manchester, 11 de septiembre de 1986),1 más conocida como Rhian Sugden, es una modelo de glamour y actriz inglesa. Ha modelado para diversas revistas de su país, inclusive siendo una de las populares Chicas de la página tres del famoso tabloide británico The Sun. ... https://es.wikipedia.org/wiki/Rhian_Sugden
above: NEW+! HiRes! Female "Seirgeinhicza" 'Leader Lady' On time of melting of the snow after sweltering long trip - Nöi "Szergejnyica" mozdonyvezető 'Vezérhölgy' hóolvadáskor egy hosszú izzasztó út után.
above: NEW! Nohigher! GDR: DDR's DR - Deutsche Reichban - Német Birodalmi Vasút NDK
above: NEW! MedRes! (Vert Crop!)Universal small bar-seat - Univerzális bárülőke photo by: Ulyana source: www.femjoy.com
above: NEW! MedRes! MÁV M62
above: NEW! NoHigher! MÁV plakát - poster content Bruxelles EU. No - Nem Photoshop!
above: NEW! NoHigher! MÁV M40 "Púpos / Spenót" - "Humped / Spinach"
above: MedRes! Juci'bácsi's (63.yo.) Blogger in old timer early 1970's Hungarian Ganz-MÁVAG M40 "Púpos" - "Humped" MÁV Diesel Electric pusher mai liner loco at Rácalmás city railway station's exhibition area (close near to Dunaújváros) by Mr. Gyöngyösi Car Preparator - Autószerelő & Aviation Service & Foundation of Rácalmás' Historic. also Courtesy FREE! photo by My son Andrew: Sony Ericsson "Yari" halfsmart handy below: NEW! NoHi! Rácalmás by: iho.hu
above: NEW! HiRes! (Crop Hz.!) MÁV "Nosztalgia" Kft. retro M62 photo: www.benbe.hu
Hu. text article: by: index.hu: Benbe 2019.098.09. Szergej
A Vorosilovgrádi Mozdonygyártól 1965 és 1974 között beszerzett 288 darab mozdony a mai napig a nem villamosított vonalak tehervonatainak fő továbbítója (bár jórészt már korszerű, Caterpillar vagy MTU motorral fölszerelve), de egy időben a Dunántúl személyszállításában is meghatározó volt. A hattengelyes erőművész két színtervben is szerepelt: a gyártás második szakaszára jellemző, bordó alapú, úgynevezett "bajszos" színtervvel, illetve a mai szabvány szerinti, egységes színtervvel. Utóbbihoz nagyon jól ment az ugyanezen korszakhoz tartozó kék-achátszürke szerelvény, illetve az energiaellátásról gondoskodó villamos fűtőkocsi ("Rezsó"), mivel a Szergejben nincs vonatfűtési generátor. ... https://falujaromotorvonat.blog.hu/2019/08/08/retro_hetvege_a_balatonnal_677
above: NEW+! NoHigher! Paint by Valery Barikyn russian Pin-Up Painter artist
above: NEW+! NoHigher! 'Wonder Woman' close up the post - bezárja a bejegyzést
The tour of M62 "Sergei" FIN! a Szergejes utazásnak vége
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése