Aviation Artist Painter ret. avn. mast. sgt. mech. Ferenc VINCZE - Vincze Ferenc nyá. rep. ftőrm. Mechanikus aviatikus festőművész munkái - from Kecskemét MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis és Harcászati Repülő ezred (HDF - HuAF 59th. Sztgy. D. TFW LHKE HuAFB & Mrs. Noémi TURBUK pencil graphiker Lady, Mrs. Valkó Ágnes para-women
Refreshed! to-100%-15.04.2019.:+++++++++++:++:+++
above: NEW! HiRes! LHKE HuAF ret.mech.avn.stgt. artist Vincze Ferenc nyá.repmech.ftőrm. Kecskemét: MiG-15bis oil on wooden board 2017. september, for. ret. Flt.Lt.Gen. Kositzky Attila ny.rep.altbgy. source: facebook.com/Vincze Ferencné
above: NEW! HiRes! Hungarian People Army (HuPA) in Warsaw Pact HuAF Mikoyan at LHPA. Acrylic hand-painted on wood-fibre thin plate 50 x 70 cm. - A Magyar Néphadsereg MN 47. "Stromfeld Aurél" Honi Vadászrepülő Ezredének -Pápa- MiG-21UM gyakorló vadászgépe. Akril festményem farost lemezen 50 x 70 cm.
above: NEW! Left: HiRes! HuAF MiG-29B at Kecskemét (LHKE) HuAFB HuHDF 59th "Szentgyörgyi Dezső" TFW (Tactical Fighter Wing) - a MH 59. Harcászati repülőezrednél. Right: MedíRes! MiG-19PF WP HuAF - VSz-MLE at Taszár AFB.
NEW!Hu. text: above: NoHigher! A kunmadarasi 1. Gárda Vadászbombázó Ezred Su-7BM
géppárja az 1970-es évek közepén. below: MedRes! A Szlovák Légierő MiG-29AS vadászgépe.
above: NEW! MedRes! MiG-23MF "Grey" Pápa AFB 47st TFW late 1970's
above: NEW! HiRes! BAE-SAAB JAS-39C-EBS-Hu HuAF pair over lake-Balaton "Tihany"-peninsula.
above: NEW! Left: HiRes! soviet Jakovlev Yak-3 & english RAF Supermarine-Vickers "Spitfire" Mk.IV fighters formation flight. - Spitfire,Jak-3 géppár. Ezek a gépek a Classic Arcraft Displays kötelékében repülnek Európa szerte a különböző repülőnapokon. Right: MedRes! You can see: Czechoslovak ('Liberty Army' - it was leader Gen. Ludvik Svoboda) 1st Fighter Wing's was subordinated of Soviet's command Lavochkin La-5FN fighters then attack to Luftwaffe's airfield of Piešťany in Slovak area Messerschmitt Bf.109G6 and Junkers Ju-88A tactical & dive, Ju-87B2 "Stuka" (Sturzkampfflugzeuge) dive - bombers. - az 1. Csehszlovák Vadászrepülő Ezred - szovjet alárendeltségben, La-5FN gépei láthatók, amint a Pöstyéni német repülőteret támadják.
above: NEW! MedRes! Left: RHAF Messerschmitt Me-210C1 "Hornisse" zerstörer flugzeuge - attack/destroyer (made in Hungary by "Duna" Aircraft Factory Rt,) againts soviet T-34 medium tank platoon. Right: Czechmade Czechoslovakien AF Avia B-35.
above: NEW! HiRes! Hungarian Airlines - MALÉV (Magyar Légiközlekedési Vállalat): Left: Ilyushin IL-14 Right: Lisunov Li-2 "Teve" - "Camel" (Licenced of american Douglas DC-3 "Dakota" - C-47 "Skytrain") below too: MedRes!
above: NEW! HiRes! HuAF An-26 "Ancha": A Magyar Légierő Antonov An–26-osa kis magasságban. Akril festményem farost lemezen - Low Pass of an Antonov AN-26, Hungarian Air Force. Acrylic painting by me
above: NEW! HiRes! Tupolev Tu-134 at MALÉV Airliner Jet over clouds in 1970's
above: NEW! HiRes! WW-One: You can see then; "The big war": KUK Kaiserische Hansa "Brandenburg" D.I (K.D.) with ace Ittebei Kiss József escort nd forces to land the Italian Savoia "Pomillo" (below!) bomber. - Ittebei Kiss Józsefet láthatjuk, amint a földre kényszerít egy olasz Savoia Pomilliót.
USAAF Republic
P-47D "Thunderbolt - Iron Horse" and HRAF Messerschmitt
Bf.109G6 "Gustav"
P-47D-15-RE: The aircraft of Lt. Richard K. Malloy went missing over Hungary on 13 April 1944. Malloy, who belonged to the 325th Fighter Group’s 318th Fighter Squadron, escorted bombers with his unit. They were on their way back to Italy, when they saw Bf 109s. Lt. Malloy left the formation and began to chase one of the escaping Bf 109s. As the heaviest fighter aircraft of World War II powered by a single piston engine, the P-47 was prone to overaccelerate when falling. The same happened probably in this case, the aircraft went down with a speed of 800km/h and crashed to the ground near Szabadegyháza. Lt. Malloy did not survive the crash. A Hungarian team of aviation archaeology led by Károly Magó excavated the wreckage between 18 August and 7 September 2005.
Automat translated to Hu. text: P-47 d-15-re A légi jármű hadnagy. Richard k. Malloy tűnt el magyarország 13 április 1944.-án malloy, a 325 th fighter csoport 318 th fighter squadron, kísérték bombázók az egységével. Voltak már úton van vissza olaszországba, mikor meglátták a bf 109-as években. Lt. Malloy elhagyta a formáció és kezdett chase az egyik megszökött bf 109-as években. A legintenzívebb harci gép a ii. világháború powered by egyetlen dugattyús motor, a p-47-hajlamos lenne overaccelerate, amikor esik. Ugyanez történt valószínűleg ebben az esetben a légi jármű lement a sebessége 800 km / h és lezuhant a földre szabadegyháza közelében. Lt. Malloy nem élte túl a balesetet. Egy magyar csapat aviation régészet által vezetett károly magó kiásták a roncsok között az augusztus 18-i és 7 szeptember 2005.
SAAB-BAE
JAS-39EBSHu "Gripen" HuAF
Aero Vozdohody
L-39ZO "Albatros"
Polikarpov Po-2
"Podva"
above: RAF Polish Detachment's
cargo Handley Page "Halifax" and Messerschmitt Bf.110 Night Figter over
Hungary
below: NEW! HiRes! RAF shot downed 'Wellington' medium bomber over lake Balaton. 2018.
RAF Wellington Mk.X (serial:LN858, code:JN-Y) taking off from Amendola, Italy to bomb the Manfred Weis Armaments Factory in Budapest, 3 February 1944.
79 Wellingtons took part in this operation together with 8 Liberators. 5 Wellingtons were lost during this night.
The LN858 was attacked by Oblt. Hans Krause of 6./NJG.101. over Keszthely.
Krause shot down this Wellington at 11:46PM.
The seriously injured pilot, Sgt. George Gordon Pemberton crash-landed in the lake Balaton saving the lives of the crew. Acrylic on board by me.
30,5x45,5cm
Doors & Hatches of Miltary Aircraft: https://szextant.blogspot.com/2017/10/204-military-fighting-aircrafts-doors.html
MLE Mikoyan - Gurevich
MiG-21MF
Very New Painting from nowadays ! ILyushin
IL-2M "Sturmovik"
Hu. text: A képen a 306.ShAD/951ShAP IL-2m-3 gépei
láthatók,amint Bakonyoszlop felé igyekeznek La-5 vadászok kíséretében. A kép
előterében lévő gépet Kartshakov alhadnagy vezette. A céltól mintegy 3 km-re
légvédelmi találat érte a repülőt,balra kivált a kötelékből. A kísérők egy
ernyőt láttak lobbanni. A személyzet további sorsa ismeretlen.Ennek a gépnek a
roncsait találták meg a magyar roncskutatók Magó Károly rep. zls.
vezetésével Dudarnál.A gép motorján ls hűtőrendszerén nem látszott
találat nyoma,ezért nem füstöl a képen.azt nem tudni melyik részén találták el a
masinát.
Juci'bácsi képei a 2012-es Pápai LHPA nyílt Napon -
LHPA Open Aviation Day Exchibition
MKHL Messerschmitt
Bf.109G6 "Gustav"
above: MKHL FIAT
CR.42bis "Falco"
HuAF's MiG-29Bs
"Fulcrum"
Contact to VINCZE
Ferenc : ferencne33@freemail.hu
Hu. text: 1970-ben születtem Kunhegyesen. Abádszalókon nőttem fel
a kunmadarasi volt szovjet reptér szomszédságában. Gyerekként is lenyűgöztek a
repülőgépek,modelleztem édesapám volt a helyi MHSz modellező klub vezetője-és
maketteket is készítettem. Minden számomra elérhető irodalmat elolvastam a
repüléssel kapcsolatban.A pályaválasztásban is ez az érdeklődés volt a
meghatározó:
1985 augusztusában-15 évesen- vonultam be a Kilián
György Repülő Műszaki Főiskola. akkor induló szakközépiskolájába repülőgépgép
fedélzeti fegyver berendezés műszerész szakra. 1989-ben fejeztem be
tanulmányaimat. Első beosztásomba Taszárra kerültem az MN1929 (101-es Felderítő
Század.) állományába. A Javítóosztály fegyver mechanikusa lettem Szu-22 –es
típuson. 1992-ben szereztem meg az első osztályú
minősítést.
Amikor a Szuhoj századból és a két vadászszázadból
1991-ben megalakult a Kapos Harcászati Repülőezred, maradtam a Javító Osztályon
és megszereztem a típusvizsgát a Mig-21 típusra is. Sajnos 1996-ban az Ezredet
egy tollvonással megszüntették- ezzel a világ legjobb munkahelyét zárták be.
1997 januárjában kerültem Kecskemétre az I. Üzembentartó Századhoz (Puma szd.)
fegyver mechanikusként. A Mig-29 típusra szereztem meg a típus vizsgát.
1998-ban ezen a típuson védtem az első osztályos fokozatom, majd 1999-ben
visszaellenőrző jogosítást szereztem.
2003-ban megszereztem a szakszolgálati engedélyt az
L-39-es kiképző repülőgépekre is. Miután 2006-ban megérkeztek Kecskemétre a
Gripenek, A típusos vizsgával ezt a típust is üzemeltettem ,mint segéd
mechanikus. Volt nem egy olyan hét, hogy L-39-est, Mig-29-est,
visszaellenőrzőként JAS 39 Gripent segédmechanikusként üzemeltettem . Nagyon
szerettem a munkám. Pályám során 5 díszfestésű repülőgép különleges festésének
megtervezésében és a kivitelezésben vettem részt. Ezek időrendben:1992, Cápeti
(Mig-21 Bis, oldalszáma 1904) 2005, Zümi (L-39ZO, oldalszáma 119), 2007, Cápeti
II.(L-39ZO, oldalszáma 119) Cápali (L-39ZO, oldalszáma 135) 2008, Gracy (Mig-29B,
oldalszáma 11)
2009-ben
nyugállományba helyeztek, utána 2011 februártól 2012 decemberig MH.LÉJÜ-nél mint
közalkalmazott dolgozom.
Gyermekkorom óta rajzolok amatőr
szinten, főleg repülőgépeket. Sokat köszönhetek feleségemnek Katának,akivel 1991
óta vagyunk együtt, Ő képzett grafikusként nagyon sok új technikát megmutatott
nekem,sokat segített és segít most is.2003 óta készítek pasztell képeket és 2010
óta próbálkozom az akril festéssel is. Kacérkodom az akvarell technikával,de
legtöbb képemet pasztell krétával készítem.
above: NEW! HiRes! MiG-29 20 éves találkozón a 'Jet-Fly' szervezésében 2015. Júli Kecskemét
below: Exhibition by; Vincze Ferenc & Ms. Turbuk Noémi with ret. flt. Maj. Vári "Coca" Gyula nyá.rep.őrgy. Champion of RIAT MiG-29 "Fulcrum"-Pilot now Yak-52 owner-pilot.
above: Turbuk Noémi
Úrhölgy - Művésznőnek a képei ak isteni szorgalommal,nagy odaadással készíti
egyre jobb képeit.
Hu. text: Szóval ez
utóbbi képek egy repüléstörténeti kiállítás volt.
A helyi erők hoztak
néhány repülő modellt,számos fotót tablókon és egy motoros sárkányt.Mi vittük
Vári Gyula relikviáit,sisak,ruha dísztőr stb.Topi hozta azt a mentőernyőt ami
annak idején megmentette az életét.
Mi Noémivel közel ötven képet
vittünk.Szerdán szépen fölraktuk a képeket a falra és a helyieknek is elég sokat
segítettünk a cuccaik felrakásában,reggeltől estig
dolgoztunk.
Pénteken volt a megnyitó.Sajnos a három megnyitó beszéd
egyikében sem említették meg a nevünket.Reklamáltam: a galéria vezető nem is
tudta,hogy mi is vittünk valamit -a kiállító terem
több mint felét a
mi képeink uralták.A repülő klubbos csávó meg azt mondta,hogy örüljek,hogy ott
lehetek,hiszen ez mekkora jó reklám nekünk.Na ekkor arra gondoltam,hogy most a
megnyitó után le is aggatom a képeket a falról....ezt persze nem tettem
meg.Később ugyan elnézést kértek,de
ez akkor is elég ciki
volt.
HuAF Mi-8T with
para master jumper
couple of HuAF Sukhui
Su-22M3
above: NEW! HiRes! 2018. A "Fürkészdarázs" Felderítő Repülő Század Szu-22M3 géppárja a Magyar égen.Akril festményem farost lemezen 50x70cm - The "Search-Hornet" Recce squadron's pair of Su-22M3 on Hungarian sky
above: Newest paint MALÉV Tu-154B2 over clouds
above: NEW! HiRes! Turbuk Noémi & Her artisty maestro: Vincze Ferenc his He-111 paint 2016.junius 09. Szombat, Dunaújváros 'Apostagi' reptér - civilian Aero-Club's airfield Airday source: facebook
Coming Now Below!
Ms. TURBUK Noémi
Aviatikus Graphiker's pencil drawings
above: NEW! MedRes! Hu. aviation artist pencil graphiker; Ms. Turbuk Noémi at An-2 source: faceb
Zlin Z-37
"Cmelak" Hungarian agriculture aircraft
PZL-101 "Gavron"
Hungarian agriculture aircraft
above: NEW! Left: HiRes! Lada-1300 CUC-286 Right: MedRes! Soviet made in Togliatti: VAZ-2105 "Lada" VFTS 1600R ccm Hungarian Rallye topgear cars.
Antonov An-2
Military and MHSz aircraft
above: NEW! MedRes! Hu. MÉM-RSz agriculture An-2s
Antonov An-2
biplan cargo aircraft
An-2 "Ancsa": http://szextant.blogspot.hu/2014/02/an-2.html
above: NEW! NoHigher! Hungarian Mrs. Turbuk Noémi aviation graphics artist - aviatikus grafikus művésznő
above: HiRes! 20017. július 12-n
above: NEW! MedRes! NEW! 2018. október: Well trimmed An-2 source: facebook/Turbuk Noémi
above: NEW! HiRes! Hu. Mrs. Turbuk Noémi: Hungarian Kamov Ka-26 80 x 60 cm 2017. spring
Kamov Ka-26
Hungarian agriculture (MÉM-RSz) coaxial rotorwing
below: NEW! MedRes! Left: CCCP-19319 Right: HA-HSF
NEW! above: MedRes! below: HiRes! Az alkotó - The Graphiker
below: NEW! MedRes! Hu. avn. pencil graphic artist, Ms Turbuk Noémi at Ka-26
Sukhoi Su-27
'Flanker' - "Russkye Vithazy" air display team below Two: NEW! MedRes!
above: Su-27 Russian VVSZ
(Vozdusnie Szili) Légierő below: NEW! MedRes!
Hu. text: Ms. Turbuk Noémi; 1977-ben születtem
Bonyhádon és ma is itt élek, alkotok. Élvezettel figyeltem, mikor a taszári
reptérről kiindulva gyakran erre gyakorlatoztak a pilóták. Meghatározó volt
gyerekként látni ezeket a gyönyörű repülőket, hallani dübörgésüket, ahogy
eltávolodtak.
Későbbi élményeim során lettem szinte rabja a
mezőgazdasági repülésnek, ezen belül is kiemelten nagy figyelmet szenteltem és
szentelek ma is a Kamov típusú helikopternek. Életem legnagyobb repülős élménye
volt, mikor először emelkedhettem a napraforgótáblák fölé Ka-26-tal.
Követhettem a felszállás előtti ellenőrzést, a motorok indítását, a vegyszer
töltésének folyamatát. Nagyon nagy élmény volt és azóta is ha tehetem, a jó idő
beálltával, mikor megkezdődnek a mezőgazdasági munkák, keresem a határban
felszálló helikoptercsodát!
Gyerekként is szerettem rajzolni, de ennek a repülős élménynek a hatására kezdtem el először Kamovokat rajzolgatni, a magam szórakoztatására, majd mikor már egyre jobban ráéreztem a rajzolás "ízére", akkor mondta egyik barátom, hogy ezt komolyabban is csinálhatnám. Eszembe jutottak a régi szép emlékek, a gyerekkoromban oly gyakran látott típusok és ezek után kezdtem el más típusokat is rajzolni. Miután összeismerkedtem kedves repülős művésztársammal, Vincze Ferenccel jó barátságba kerültünk. Nagyon sokat segített a kezdeti nehézségeknél és még most is sokszor hagyatkozom rá, tanácsai és kritikái egyaránt segítik művészi fejlődésemet. Jelenleg a helyi művészkör aktív tagja lehetek, melyet mélyen tisztelt Kovács Ferenc nyugdíjas tanár úr vezet.
Gyerekként is szerettem rajzolni, de ennek a repülős élménynek a hatására kezdtem el először Kamovokat rajzolgatni, a magam szórakoztatására, majd mikor már egyre jobban ráéreztem a rajzolás "ízére", akkor mondta egyik barátom, hogy ezt komolyabban is csinálhatnám. Eszembe jutottak a régi szép emlékek, a gyerekkoromban oly gyakran látott típusok és ezek után kezdtem el más típusokat is rajzolni. Miután összeismerkedtem kedves repülős művésztársammal, Vincze Ferenccel jó barátságba kerültünk. Nagyon sokat segített a kezdeti nehézségeknél és még most is sokszor hagyatkozom rá, tanácsai és kritikái egyaránt segítik művészi fejlődésemet. Jelenleg a helyi művészkör aktív tagja lehetek, melyet mélyen tisztelt Kovács Ferenc nyugdíjas tanár úr vezet.
Contact: turbuknoemi@gmail.com
NEW! HiRes! above: HuAF - MLE MiG-21F-13 below: Soviet MiG-15bis
MiG-21: http://szextant.blogspot.hu/2014/04/76-mig-21-fishbed-mikoyan-gurevich.html
MiG-21: http://szextant.blogspot.hu/2014/04/76-mig-21-fishbed-mikoyan-gurevich.html
above: NEW! HiRes! MALÉV 'Foundation of 'Gold Timer's Lisunov Li-2 HA-LIX nowadays
above: NEW! HiRes! Hu. text: Ms. Turbuk Noémi aviatikgrafikus: Lisunov Li-2 HA-LIX MALÉV "Kármán Tódor" (Magyar aviatikus az Aerodinamika világ-atyja, innovátor 1910's) 65 éves a Társaság Tódor névnap alkalmából február 7.- 'Gold Timer' Alapítvány - Buadőrs LHBS. Pasztell-kréta.
above: NEW! NoHigher! Pencil Graphic Artist 2016.: Miss Turbuk Noémi; Hu. MALÉV Li-2 in Night IFR (Instrument Flight Rules) landing - ÉBIV (Éjszaka Bonyolult Időjárási Viszonyok között) műszeres leszállásban.
above: NEW! NoHigher! Turbuk's Airbus A350 'Virgin Atlantic' jet airliners source: facebook
above: NEW! MedRes! Őcsény (near Szekszárd) Aero Club airfield - Exhibition of Noémi
Below continuing: Vincze Ferenc:
above: NEW! 2016. december HiRes! MALÉV B-737-800 NEW Painting ! 2013.june 24
above & below: NEW! HiRes! Innsbruck IA landing MALÉV B-737 & Hu. MiG-21-F13
above: NEW! HiRes! Hu. text: Vincze Ferenc egy új fényképet töltött fel. facebook: A Magyar Légierő MiG-29 (9-12B) repülőgépe teljes légiharc-fegyverzettel. A festmény elkészítéséhez Kővári László és Gál József fotóit használtam fel.
Akril festményem kasírozott vásznon. Megj.: Brotesser Zoltán: Készültségi MiG-29-es.A kép 1999-ben készült
A full armed Hungarian MiG-29 (9-12B) Acrylic painting by me
above: HiRes! "Seal Patrol" Four Hungarian Focke Wulf Fw-190F-8 fighters - led by Capt. Győző Lévay - took off from the airfield of Várpalota on 22 December 1944. This time it was not a mission for the Fw-109s' fighter-bomber role, rather they supported the Stukas of Col. Hans Ulrich Rudel. Meanwhile, in the region of Lovasberény, ferocious tank battles were ongoing. Rudel and his team destroyed Soviet tanks w... Hu. text: A képen Kishady Richárd
Gábor hdgy. urat látható ,amint Lévay Győző szds.kísérőjeként repül Lovasberény
térségében. Ezen a bevetésen Hans Ulrich Rudeléknak adtak
vadászfedezetet.
A képen két amerikai
ászt látható egy magyarországi bevetésen./P-51D/
above: A képen Lőrincz
Mátyás utolsó légi győzelmét látható.1944 október 12-én Lőrincz a Balatontól
dél-keletre egy P-51B Mustangot lőtt le,a színes bőrű pilótának sikerült
ejtőernyővel elhagyni sérült gépét és egy község határában földet érni,a helyi
lakosok kis híján meglincselték,azt gondolták róla,hogy maga az ördög,hiszen nem
találkoztak még színes bőrű emberrel azelőtt. A helyzetet és a pilóta életét egy
arra járó SS alakulat mentette meg,hadifogoly táborba vitték és ott túl is élte
a háborút.
above: József Bejczy, A detachment of four Hungarian fighter aircrafts led by Capt. József Bejczy took off from Veszprém to carry out a forcible reconnaissance flight over Szolnok – Cegléd in order to find out about the location of the soviet armoured units. Besides Bejczy, the members of the detachment were: Tobak, Huszár and Boldizsár. Capt. Bejczy spotted some traces of soviet tanks on the plough-lands... Hu. text: A képen Bejczy József
szds.raját látható, amint Abony térségében megkezdik végzetes fordulójukat 1944
november 4-én. Bejczyt ezen a bevetésen a szovjet légvédelem lelőtte,hősi halált
halt./Bf-109G/
above: NEW! HiRes! Vincze Feri: Tapolcaer 23rd Battle Aviation Regiment Ilyushin IL-10 "Panther"s - A Tapolcai 23.Csatarepülő Ezred Il-10 ,,Párduc" géppárja. Akril festményem farost lemezen. 50x70cm source: facebook/Bárdi László/Akik nélkül nem lehetett volna Magyar katonai repülés
above: NEW! HiRes! Vincze Feri: Tapolcaer 23rd Battle Aviation Regiment Ilyushin IL-10 "Panther"s - A Tapolcai 23.Csatarepülő Ezred Il-10 ,,Párduc" géppárja. Akril festményem farost lemezen. 50x70cm source: facebook/Bárdi László/Akik nélkül nem lehetett volna Magyar katonai repülés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése