2021. december 28., kedd

233.) Modell repülőgépek fából ezermester módon - Wooden airplane models by: Hungarian military Aviator, ret. capt. Mr. TakiLaci "Piroska" ny. re. szds. Veszprém-city assoc. VREVE

 Modell repülőgépek fából ezermester módon - Wooden airplane models by: Hungarian military Aviator DIY, ret. capt. Mr. TakiLaci "Piroska" ny. re. szds. from Veszprém-city assoc VREVE

Uploaded 2021. December 31-n: Freshed: 2022.02.27.:++++
above: MedResbelow: HiRes! Mr. Rubik Ernő R-07D 'Vöcsök' - (Podiceps) - 'Grebe'  photo by: TakiLaci "Piroska"  source: ret. pilot flt. captain Takács "Taki/Piroska - Rosette" László ny. re. százados -Veszprém- member of the  Association of Veszpremer Veterany Aviatiors & Parachutists  - MVRSZ - VREVE -  Veterán Repülők és Ejtőernyősök Veszprémi Egyesülete tagja
48.) Modell: Repülőgépek - RC Model Airplanes - Self Made, Series - Girls _ Martin B-26 Marauder, Lavochkin La-7, F-104 Starfighter, Aero L-39 Albatros, Jakovlev Yak-54 and Sexy Modellers: https://szextant.blogspot.com/2014/03/modell-repulogepek-rc-model-airplanes.html
above: MedRes! Hu. text: Rubik R-07b 'Vöcsök' startjához a Hármashatár-hegy -Budapest- régi repülőterén, 1960. donor: Mr. Mészáros Zoltán by: Fortepan.hu  source: index.hu
above: NEWMedRes! source: HM.HTI Hármashatárhegy & Farkashegy airfields in Budapest TMA
above: NEWNoHigher! Hármashatárhegy & Farkashegy & Budaörs airfields  source: Maracskó.média
Only Hu. text:  Az R–07b Vöcsök Rubik Ernő gépészmérnök által tervezett, alapfokú vitorlázó pilótaképzést követő gyakorló repülésre alkalmas iskola vitorlázógép.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/R%E2%80%9307b_V%C3%B6cs%C3%B6k
aboveNEWNoHigherHu. text: Elkészült a 'Vöcsök b1' vitorlázogép. Az ülésben Rubik Ernő tervező mérnök és pilóta  photo: MTI-FOTO  source: MTVA Archivum
above: NoHigher! R-07b on Farkashegy airfield
above: NoHigher! Foreground 'Vöcsök' backround 'Koma' glider on 'Hármashatárhegy' airfield
above: NoHigher! "'Vöcsök' glider over the slopes of Farkas-hegy - hill airstrip at Budapest
above: HiRes! Hu. text: Hungarian Rubik R-07B 'Vöcsök'  source: facebook.com
NoHigherabove: Aviation school of Győr-city at Pér airfield    below: R-07B 'Vöcsök'
above: BigRes! Left: 'Vöcsök'  Right: 'Lepke' glider models - vitorlázó gép modellek. The backround poster was; Balaton overland, 'Badacsony' and 'Gulács'-hills
above: MedRes! Side-view drawings, Rubik's gliders by: Mr. late - néhai Gibás Andor  source: "Góbé" http://gobe.fw.hu
above: NoHigher! (Crop!) Rubik R-07b 'Vöcsök' three view outline drawing  source: wikipedia.org
above: NoHigherbelow: MedRes! Rubik R-16 'Lepke' - 'Butterfly'  photo by: TakiLaci "Piroska"
Hu. text: Rubik Ernő (Pöstyén, 1910. november 27. – Budapest, 1997. február 13.) magyar gépészmérnök, pilóta, feltaláló, repülőmérnök, cserkésztiszt. A legismertebb magyar repülőgép-tervező. A Rubik-kockát feltaláló Rubik Ernő édesapja, Rubik Ernő Zoltán zeneszerző, jazz-zongorista nagyapja. 1963-ban Kossuth-díjat kapott.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/Rubik_Ern%C5%91_(g%C3%A9p%C3%A9szm%C3%A9rn%C3%B6k)
En. text: Ernő Rubik (27 November 1910 in Pöstyén, Austria-Hungary, now Piešťany, Slovakia – 13 February 1997) was a Hungarian aircraft designer and father of Ernő Rubik, the architect who became famous for his mechanical puzzles (e.g. the Rubik's Cube).  ...
above: MedRes! Rubik R-15b 'Koma - Chum' vitorlázó repülőgép - glider
above: MedRes! Hu. ret. avn. Lt.Col. Büki Péter ny. re. alez. beside the 'Chum' - a 'Koma' mellett mid 1960s  source: facebook/Büki Péter
above: NEW! NoHigher! 'Koma' HA-5077  source: Avia-info.hu
Only En. text: The Rubik R-15 Koma (Godfather) was a side-by-side seat Hungarian training glider designed to introduce pilots to winch-launching techniques. A second, very similar but single seat design, the Rubik R-16 Lepke, provided follow-up solo experience of the same techniques. Pairs were widely used by Hungarian glider clubs post-war, with 65 of each produced. ... https://en.wikipedia.org/wiki/Rubik_R-15_Koma
Role Side-by-side seat training glider
National origin Hungary
Manufacturer Sportárutermelő Vállalat, Esztergom.
Designer Ernő Rubik
First flight April 1949
Number built 68  source: wikimedia.commons

above: NEW! NoHigher! Hungarian made gliders: Rubik 'R-15b 'Koma'
above: BigRes! The 'Koma' side by side training glider  source: facebook.com
above: NEW! NoHigher! R-15b 'Koma'  Fotó: Mr. Mészáros Zoltán  source: Fortepan.hu 28853-me
above: MedRes! R-15b 'Koma'  source: Rubik R-15 'Koma' on the Hármashatárhegy - hill -Budapest-  club's airfield  donor: Mészáros Zoltán by: fortepan.hu
above: NEW! HiRes! 'Koma' winch-launch  Hu. text: Felszáll egy Rubik R-15b 'Koma' vitorlázó repülőgép, háttérben a Csúcshegy.  photo by: Mr. Mészáros Zoltán  source: Fortepan.hu 29729 
Hu. text: HÁRMASHATÁRHEGYI SPORTREPÜLÉSÉRT ALAPÍTVÁNY
A sportrepülők és egyesületeik érdekvédelmi szervezete. Közhasznú szervezet. Alapítva 1990-ben.

Jereb GáborMagyar vitorlázó repülőgépek;
A magyar vitorlázó repülőgép története (1933-1983):
Az első vitorlázó repülőgépek Magyarországon
Az első magyar tervezésű vitorlázó repülőgépek
Tervezők, vitorlázó repülőgépek, építők, műhelyek
A teljesítmény-vitorlázórepülőgépek kialakításának főbb szempontjai
A vitorlázórepülő-kiképzés gépei
A légialkalmassági előírások fejlődése
Tervezési pályázatok

Magyar vitorlázó repülőgépek:
above & below: NEW! NoHigher! 'Koma' drawings  source: mek.oszk.hu & HÁRMASHATÁRHEGYI SPORTREPÜLÉSÉRT ALAPÍTVÁNY - HuPont.hu
above: NEW! HiRes! Hu. text: Farkashegyi repülőtér, Rubik R-15b típusú vitorlázó repülőgép.  source: Fortepan 17586
above: NEW! HiRes! In Pécs-Pogany airfield I have two teachers and the 'Koma'. In the background is the hangar under construction -1957- Pécs-Pogányban két oktatóm és a 'Koma'. A háttérben az épülő hangár  source: facebook/Angyal László
above: NEW! NoHigher! 'Koma' in the: 'Flying' review -1954- 'Repülés' újság  source: facebook
above: NEW! NoHigher! Hu. text: Volt egyszer egy Közlekedési Múzeum Repüléstörténeti kiállítás PeCsa  szerző: Kelepisti 2022. február 4., péntek 12:44 | 
A Petőfi Csarnok (teljes nevén: Petőfi Csarnok Fővárosi Ifjúsági Szabadidőközpont) Budapest legnagyobb ifjúsági szabadidőközpontja volt, mely 30 évig, 1985 és 2016 között üzemelt a  Városligetben.  A budapesti által "PeCsa" néven emlegetett, népszerű koncerthelyszín évente több száz kulturális rendezvénynek és kiállításnak adott helyet, valamint számos közösségi klubot is működtetett. A 930 m²-es belső nagytermen kívül egy 6000 fő befogadására alkalmas, nagyvonalú szabadtéri rész is tartozott hozzá.  ...  https://militarytechnology.blog.hu/2022/02/04/volt_egyszer_egy_kozlekedesi_muzeum_repulestorteneti_kiallitas_pecsa?ajanlo=1
above: NEW! NoHigher! Hu. text: Rubik Ernő munkásságát 14 repülőgép mutatta be:  ...
Hu. text: Idősebb Rubik Ernő gépészmérnök, repülőgép konstruktőr.2010-ben született a Pöstyénben (ma Piestiany Szlovákia) és 1997-ben Budapesten hunyt el. 29 vitorlázó és öt motoros repülőgépet tervezett 1935 és 1987 között.(forrás: http://gliders-fega.freeweb.hu)
above: NEW! MedRes! Hu. text: Rubik R-16b Lepke. 1952-ben építették E-1000 gyári számmal. A Sportárutermelő Vállalatnál (akkoriban így hívták az Esztergomi repülőgépgyárat) 66 darab épült 1949-től. A szolnoki Reptárban kiállított Lepke az E-952-s gyári számmal épült.  photo & source:  https://militarytechnology.blog.hu/2022/02/04/volt_egyszer_egy_kozlekedesi_muzeum_repulestorteneti_kiallitas_pecsa?ajanlo=1
above: NEW! MedRes! Hu. text: Rubik R-7b Vöcsök. Lajstromjele: HA-2254, gyári száma és építésének ideje ismeretlen. (forrás: theaviationmuseum.eu) Az R-7 Rubik Ernő világháború előtti egyik vitorlázó repülőgép típusa, amelynek első repülése 1937-ben volt. Az R-7a Tücsök és R-7b Vöcsök változatokat sorozatban gyártották. A Tücsök Esztergomban készült és 178 darabot készítettek belőle, a Vöcsökből több mint 300-at szintén Esztergomban és körülbelül 12 darabot Aradon előre elkészített kittekből szereltek össze. A Vöcsök R-7d változatból Esztergomban 1956 és 1960 között mintegy 50 példányt építettek. A vitorlázó repülőgépek között külső szemlélőnek a legnagyobb eltérés, hogy a Tücsöknek nem volt pilótafülkéje, a Vöcsök kapott egy áramvonalas nyitott pilótafülkét.  Photo & source: https://military-technology.blog.hu
NEWabove: NoHigher Rubik R-36 'Dupla'   below: BigResRubik prototype of the 'Dupla' glider in the Transport Museum of Budapest - Az R–31 'Dupla' a Közlekedési Múzeumban kiállítva  photo: Kaboldy  source: wikipedia.org
Only Hu. text: Az R–31 Dupla egy kétüléses, kétkormányos, teljesen fémépítésű kiképző vitorlázó repülőgép. Csak egy prototípusa készült el.
Története:
A gépet Rubik Ernő tervezte az 1980-as évek elején. Az R–26S Góbé utódjának szánta, egy ahhoz hasonlóan olcsó és könnyű vitorlázó repülőgép kifejlesztése volt a cél. Az R–31 Duplánál Rubik visszatért az R–15 Koma típusú gépénél alkalmazott koncepcióhoz, amelynél az oktató és a növendék egymás mellett foglalt helyet. A gép szerkezete az 1960-as évektől épített fém gépcsalád konstrukciós megoldásait követte. Az akkor már a tervező munkától visszavonult, nyugdíjasként élő Rubik saját költségén a garázsában kezdte el építeni, majd az MHSZ támogatásával a budaörsi repülőtér egyik műhelyében folytatták a munkát. A gép 1983-ban repült először Budaörsön. 1983–1986 között 26 felszállással és nyolc órányi összes repült idővel repülési teszteket végeztek vele, a gépet Matuz István berepülő pilóta vezette a tesztek alatt. A repülő-tulajdonságai azonban jelentősen elmaradtak a várakozásoktól, teljesítménye nem érte el a Góbéét. A tesztek során minden sebességtartományban vibráció jelentkezett, amelyet nem tudtak megszüntetni, ezért 1986-ban a további munkálatokat és teszteket feladták. Az egyetlen elkészült prototípus a Közlekedési Múzeum Repüléstörténeti Kiállításához került.  https://hu.wikipedia.org/wiki/R%E2%80%9331_Dupla
105.) R-26 "Góbé" Rubik Ernő oktató vitorlázógép - Hungarian School Glider _ Cross-Section drawing: https://szextant.blogspot.com/2014/06/104-r-26-gobe-rubik-erno-oktato.html
above: NEW! NoHigher! Hu. text: Rubik R-15b Koma vitorlázó repülőgép. Lajstromszáma: HA-5096. 1951-ben épült E-845 gyári számmal. A Koma 1949-től a Sportárutermelő vállalat Esztergomi gyáregységében készült és összesen 68 darabot készítettek belőle. Az R-15f Fém-Koma prototípussal 6275 fel és leszállással 520 órát teljesítettek. A HA-2300-as lajstromjelű repülőgép szintén a Múzeum gyűjteményébe tartozik. Mögötte a tervező R-22S Június 18 vitorlázó repülőgépe HA-4141 lajstromszámmal. 1953-ban épült, de 1954-ben átalakításra került "vizes" 18-as jelzéssel. Ez volt a vizes ballasztos R-22-es. photo & source: https://military-technology.blog.hu

above: NEW! LeftBigResRight: MedRes! R-15b 'Koma' in the Hungarian Technical and Transportation Museum - Petőfi Csarnok, Repüléstörténeti kiállítás  photo: Christo  source: wikipedia.org
NEW! NoHigher! Hu. text: above: A Repüléstörténeti kiállítás bejárata (forrás: wikipedia)   below: A "PeCsa" a Google Earth képén  (forrás: Googlesource: https://military-technology.blog.hu
above: MedRes! Rubik R-16 'Lepke' on a museum?
above & below: BigRes! Glider models: Koma, Lepke, Vöcsök and Ifjúság, in His vitrine with backround 'Air Art' HuAF Antonov An-26 "Ancsa" "Curl" calendar & memorial leaf  about meet of the reconstructed MiG-15 'Sas - Eagle' on LHSN
105.) R-26 "Góbé" Rubik Ernő oktató vitorlázógép - Hungarian School Glider _ Cross-Section drawing: https://szextant.blogspot.com/2014/06/104-r-26-gobe-rubik-erno-oktato.html
above: MedRes! vitorlázó - glider Z-03b 'Ifjúság-  Youth'  photo & source: "Taki"
above: NoHigher! Taki's standart fighter aircraft at 101st recce sqn. on Szolnok No. 15059 MiG-15bis
above: NoHigher! DIY modeller: MiG-15 & An-26 commander pilot flt. capt. Takács "Taki/Piroska" László szds. born - szül.: 1942. Sátoraljaújhely-city age: 80.  source: facebook
above: NoHigher! Soviet (WP - Warsaw Pact) Pilot classification badge (1st class)  - I. osztályú repülőgép/helikopter-vezetői jelvény/kitűző
129.) Pilots-HuAF-Fighter, пилот, drawing - Чертежи _ about Veres Z. aero-acrobatics champion pilot Veres Zoltán and original Vári Gyula őrnagy Jet Pilot from NASA - face to face - president Putin?: https://szextant.blogspot.com/2014/09/129-pilots-huaf-fighter-drawing-about.html
above: NoHigher! Taki in the MiG-15 ejection seat - katapult real simulator at S.U. Kushovka airfield - Кусовка  -  MiG-15 KT-000? - Катапульты Тренировочное  source: facebook
above: NoHigher! Czechoslovakien Aero lisensed made UTI MiG-15 during ejection seat testing
above: MedRes! Archive photo about HuAF MiG-15bis  source: facebook/Bárdi László
Hu. text: A MiG–15 (NATO-kódja: Fagot) a Mikojan–Gurjevics-tervezőirodában (OKB–155) kifejlesztett szovjet első generációs sugárhajtású vadászrepülőgép. Első harci alkalmazására a koreai háborúban került sor, majd később részt vett a vietnámi háború légi harcaiban is, valamint több más regionális konfliktus szereplője volt. Licenc alapján Csehszlovákiában, Kínában (J–2 elnevezéssel) és Lengyelországban is gyártották. A Szovjetunióban több mint 12 ezer darabot gyártottak belőle, a külföldi licenc-változatokkal együtt a teljes gyártási darabszám eléri a 18 ezret. Lengyelországban a MiG–15-t Lim–1 jelzéssel 1952–1954 között, a MiG–15bisz-t Lim–2 jelzéssel 1954–1956 között gyártotta a WSK-Mielec repülőgépgyár a WSK-Świdnik céggel együttműködve.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/MiG%E2%80%9315

En. text: The Mikoyan-Gurevich MiG-15 (Russian: Микоян и Гуревич МиГ-15; USAF/DoD designation: Type 14; NATO reporting name: Fagot) is a jet fighter aircraft developed by Mikoyan-Gurevich for the Soviet Union. The MiG-15 was one of the first successful jet fighters to incorporate swept wings to achieve high transonic speeds. In combat over Korea, it outclassed straight-winged jet day fighters, which were largely relegated to ground-attack roles, and quickly countered the similar American swept-wing North American F-86 Sabre. When refined into the more advanced MiG-17, the basic design would again surprise the West when it proved effective against supersonic fighters such as the Republic F-105 Thunderchief and McDonnell Douglas F-4 Phantom II in the Vietnam War of the 1960s. The MiG-15 is believed to have been one of the most produced jet aircraft with more than 13,000 manufactured. Licensed foreign production may have raised the production total to almost 18,000. The MiG-15 remains in service with the Korean People's Army Air Force as an advanced trainer.  ...  https://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan-Gurevich_MiG-15

Ru. text: МиГ-15 (изделие С, самолёт И-310, по кодификации НАТО: Fagot) — советский реактивный истребитель, разработанный ОКБ Микояна и Гуревича в конце 1947 года. Наиболее массовый реактивный боевой самолёт в истории авиации, состоявший на вооружении многих стран мира.  ...  https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8%D0%93-15

Zh. (Chinese) text: 米格-15战斗机(俄語:МиГ-15,拉丁字母转写:MiG 15)是由苏联米高扬-格列维奇飞机设计局设计的战斗机,为苏联第一代戰機的代表,也被认为是第一代后掠翼高亚音速喷气式战机的杰出代表。北约给予的绰号是“柴捆(Fagot)”。韩战初期,米格15的出现对联军P-51野马为代表的直翼战机形成了代际优势,迫使美军迅速投入F-86扭转局面,两者也成为了初代喷气式战机的杰出作品。米格使用的引擎为仿制英国的克里莫夫VK-1。 米格-15战斗机也是全世界生产数量最庞大的战机,生产超过了13000架,如果算上授权第三国家生产的数量,合计则达到了18000架。部分米格15作为朝鲜空军的教练机一直服役到了21世纪。  ...  https://zh.wikipedia.org/wiki/%E7%B1%B3%E6%A0%BC-15%E6%88%98%E6%96%97%E6%9C%BA
above: NoHigher! Juci'bácsi's family collect:  The Aircraft  book by Military Publisher 1954. "Technics and Home Defencing" Popular Educational Series
above: MedRes! Archive photo about HuAF MiG-15bis  source: facebook/Bárdi László/Akik nélkül ..
above: NEW! NoHigher! Juci'bacsi's scanned family collection: Juhász János 17-18 yo. student as a glider in inner court of #HuMoD Hungarian #Military-History-#Museum (HM HIM - #Hadtörténeti Intézet és Múzeum) beside MiG-15 and #MiG-19 at Budaer Castle - Kapisztrán-tér-square 2-4.. in Budapest.
211.) 1.st district, Buda Castle  -Budapest- I. kerület Budai Várnegyed & Hu.MoD. Museum of Military History - HM. HIM. - Hadtörténeti Intézet és Múzeum by: My px. photos.: https://szextant.blogspot.com/2018/04/211-1st-district-buda-castle-budapest-i.html
above: NoHigher! HuAF fighter-pilot - MLE vadászpilóta 1950s He is Veterany avitaors - Veterán repülő. Is he now a Veteran flying maybe? - Ő most napjainkban Veterán repülő talán?  source: Juci'bácsi's archive
above: NoHigher! MiG-15 pilot Vida Fábián in early 1950s  source: facebook 
above: MedRes! Memorial leaf of the VREVE
above & below Two: HiRes! Juci'bácsi's photos: VREVE's assemble occasion of the AVIATOR Leslie Angel -  Egyesületi gyűlés Angyal László book presentation - könyvbemutatója okán  Stands & speaks: In Memoriam former "Hind"-pilot president of assoc. ret.avn.Lt.Col. Gödri "Dedi-sas" Dezső ny.re.alez. VREVE elnök     below: Taki'bácsi-Sas Right: In Memoriam ret.flt. Lt.Col. Pillér József ny.re.alez."Sas" former MiG-15 and MiG-21 fighter pilot.  source: Juci'bácsi archive
above: HiRes! Working assemble Veterany Association in Officer Cultural House in Veszprém
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: Aviators meeting for "Bakony Combat Helicopter Regiment's memorial day" october in Officers Club - HEMO - Helyőrségi Művelődési Otthon 2007.
above: NoHigher! Old HEMO before overhaul - felújítás előtt  source: www.fesztivalnaptar.hu
above: HiRes! After change of ownership - Tulajdonosváltás után 2015. nowadays - napjainkban: 'Agora' VKK - Veszprém Kultúrális Központ - Veszprém Cultural Center  source: agora
above: Left: HiRes! Veszprém aerial photo by board technic avn. WO-I Kovács "Kokó" István re. zls. fed.tech. from Mil Mi-8 helicopter  Right: MedRes! "Jutas" housing state - lakótelep to North direction - Észak felé with place of the Officer's Club - HEMO  source: index.hu
above & below Two: MedRes! Google map: Veszprém-city HEMO localisation  www.makettinfo.hu

above: NoHigher! HEMO sitemap in "Jutas" hosing state - lakótelepen  source: proveszprem.hu
Hu. text: 5. Közterületek fejlesztése:
Cél: Az élhető városrész központi területeinek revitalizációja, az épített és természeti környezet minőségének fejlesztése illetve megújítása, a szociálisan hátrányos lakóterületek elszigetelődésének megakadályozása a könnyebb elérhetőség és az egyszerű tájékozódás lehetőségének biztosításával. A szociális városrehabilitációs projekt keretében a Jutas-Haszkovó lakótelepen VMJV Önkormányzata A-B-C-D-E jelű akcióterületeket jelölt ki. Fenti meglévő területeken olyan táji- és térépítészeti beavatkozásokra van szükség, melynek eredményeképpen a közösségi-szociális térhasználat lehetőségei bővülnek, a közterületek funkcionális használata egységesen javul.
above: NoHigher! Part of Veszprém-city of railway map by: https://openrailwaysmap.org
above: BigRes! City map of Veszprém várostérkép
above: HiRes! Veteranian Aviators & VREVE members in the Veszprém-castle ˇ2005: from left; Gripen pilot ret.flt.Major Tóth Gábor ny. re. örgy., Mi-8/17 pilot ret.avn.Lt.Col. Juhász "Juci'bá" János ny. re.alez., MiG-15/An-26 pilot ret.flt.Captain Takács "Taki/Piroska" László ny.re.szds., avn. technic Túri "Turumisi" Mihály re.mű. before aviator exhibition - kiállítás előtt  source: Juci'bácsi's photo-archive
above: HiRes! Meet of the Antonov An-26 Cargo aircraft squadron Balatonkenese HDF Military Resort - An-26-os repülőtalálkozó 2019.  source: facebook
164.) Lake-Balaton életképek-genre-girls pics, Landscape & Swimwears, Hungarian Retro models: Pataki Ági, Dobó Kata, Sütő Enikő, Bíró Ica, Sáfár Anikó, Szedres Mariann, Lantos P.: https://szextant.blogspot.com/2015/08/164-lake-balaton-eletkepek-genre-girls.html
above & below Five: HiRes! Meet of the first Hu. reconstructed (Tököl LHTL) UTI MiG-15 occasion of the first test Take off on HDF 86th mix cargo regiment LHSN airfield Szolnok - Szandaszőllős  source: Juci'bácsi
aboveBigRes! HuAF UTI MiG-15
above: HiRes! Szolnok LHSN (former KGYRMF) Aviation Museum: UTI MiG-15 & MiG-15bis 
above: HiRes! Soviet VVS MiG-17 & below: BigRes! HuAF - MLE MiG-15bis
above: MedRes! (Crop!) Exhibition on Military Fest on Kunszállás close to Kecskemét-city ~2018  below: NoHigher! Reconstructed museal HuAF MIG-15 in Kecel Military Technics Museum "Pintér Művek" - "Pintér's Works" by 'Soldiers of the Sky' aviation tradekeeper association - 'Az Ég katonái' repülős hagyományőrző egyesület által  source: facebook
above: BigRes! below: HiRes! HuAFB Taszár aviation museum MiG-15 memorial  source: facebook
76.) Taszár- Katonai Repülőmúzeum - volt Repülőbázis - Taszar abnd. Hu AFB Military Aviation Museum foundation near town Kaposvár; building & collection of MiG-15bis, MiG-19PF, MiG-17PFM, MiG-21F13, Su-22M3:  https://szextant.blogspot.com/2014/04/75-taszar-repulomuzeum-taszar-hu-afb.html
above: HiRes! Juci'bácsi's photo: Memorial on, Dunaújváros-Apostag civil Club airfield
above: BigRes! Profile artwork - Oldalnézeti festmény  source: Juci'bácsi's archive
above: MedRes! Three view modeller outline drawings - 3-nézeti rajzok  source: Juci'bácsi arhiv
above: BigRes! Soviet cyrillic text Longitudinal X-axis cross sectuion drawing for modellers - MiG-15 - X-tengelyű (hossztengely) metszet modellezők részére  source: Juci'bácsi's archive
above: NoHigher! Original Soviet cyrillic text modeller drawing sheet  source: Juci'bacsi's archive
NoHigherabove: (Edited!) below: Cutaway drawing key - Röntgenrajz - Ключ для рисования в разрезе >Klyuch dlya risovaniya v razreze<  source: Juci'bácsi - uncle's archive
above: BigRes! Polish made cutaway artwork - Polskie dzieło sztuki wykonane w szlifie
above: MedRes! (Edit & Crop!) Profile PC artwork  by: clavework graphics  source: pinterest.com
above: MedRes! Profile artwork HuAF UTI MiG-15  below: NoHigher! Recce camouflage paint
above: MedRes! HuAF 101st recce squadron camo MiG-15bis by MH. LJÜ - Légijármű Javító Üzem - HDF Air-vehicle Preparation Plant on Kecskemét International Airshow 2018.  source: facebook
1.) МиГ-15бис-УТИ Истребитель - Mikoyan - Gurevich MiG-15bis, UTI MiG-15 Fighter Jet - Jäger Flugzeuge - Vadászrepülőgép _ Cutaway, 3 view _ Typensammler _ In Memoriam HA-UTI - F-86 "Sabre": https://szextant.blogspot.com/2014/01/1-15-mikoyan-gurevich-mig-15bis-uti-mig.html
above: HiRes! 101st MiG-15 collection on ?  source: facebook.com
above: BigRes! Basic wooden model airframes by balsa and pine -wood
above: BigRes! Aero L-29 'Delfin - Dolphin' ("Maya" NATO code name) with HuAF insignia
Hu. text: L–29 Delfín (NATO-kódja: Maya) az Aero Vodochody vállalat által kifejlesztett és gyártott csehszlovák sugárhajtású kiképző repülőgép. Az 1960-as éveken a Varsói Szerződés alapvető kiképző repülőgépe volt. Az 1970-es évektől az L–39 Albatros váltotta fel.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/L%E2%80%9329_Delf%C3%ADn

En. text:
  The Aero L-29 Delfín (English: Dolphin, NATO reporting name: Maya) is a military jet trainer developed and manufactured by Czechoslovakian aviation manufacturer Aero Vodochody. It is the country's first locally designed and constructed jet aircraft, as well as likely being the biggest aircraft industrial programme to take place in any of the Council for Mutual Economic Assistance (COMECON) countries except the Soviet Union.
In response to a sizable requirement for a common jet-propelled trainer to be adopted across the diverse nations of the Eastern Bloc, Aero decided to embark upon their own design project with a view to suitably satisfying this demand. On 5 April 1959, an initial prototype, designated as the XL-29, performed its maiden flight. The L-29 was selected to become the standard trainer for the air forces of Warsaw Pact nations, for which it was delivered from the 1960s onwards. During the early 1970s, the type was succeeded in the principal trainer role by another Aero-built aircraft, the L-39 Albatros, heavily contributing to a decline in demand for the earlier L-29 and the end of its production during 1974.
During the course of the programme, in excess of 3,000 L-29 Delfin trainers were produced. Of these, around 2,000 were reported to have been delivered to the Soviet Union, where it was used as the standard trainer for the Soviet Air Force. Of the others, which included both armed and unarmed models, many aircraft were delivered to the various COMECON countries while others were exported to various overseas nations, including Egypt, Syria, Indonesia, Nigeria and Uganda. Reportedly, the L-29 has been used in active combat during several instances, perhaps the most high-profile being the use of Nigerian aircraft during the Nigerian Civil War of the late 1960s and of Egyptian L-29s against Israeli tanks during the brief Yom Kippur War of 1973.  ...  https://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-29_Delf%C3%ADn
above: NoHigher! L-29 over the Danube close to Parlament building, occasion of the Augusztus 20th celebration with Air and Water parade Budapest in late 1960s
115.) Retrospective: Hungarian Traffic Control Tin-Toy from 1960's - Magyar KreSz-pálya LemezJáték a 60-as évekből, Budapesti látképek, family photos és retro automobil-ok:
above: NoHigher! HuAF 101st recce acf. squadron at Szolnok LHSN 1970s  source: facebook
above: MedRes! Hu. text: L-29 'Delfin' 101. f.re.szd. Szolnok - Szandaszőllös KGYRMF - Kilián György Repülő Műszaki Főiskola 1970   below: HiRes! the Recce camo paint  source: facebook
above: NoHigher! Nowadays active veterany pilot ret. flt.Col. Babos "Jázsi" József ny. re.ezds. on Kushovka (S.U.) fighter pilot training centre mid 1960s  source: facebook/Bárdi L. akik nélkül ...
above: MedResbelow: NoHigher! HuPA - Hungarian People's Army (state member of the W.P. - Warsaw Pact - VSZ - Varsói Szerződés tagállam) MN - Magyar Néphadsereg 101. f.re.szd. - felderítő repülőszázad - 101st reconnaissance -Recce- (only Air Forces) aviation squadron on LHSN in 1970s  source: facebook/Simon's archive
above: BigRes! (Crop!) Czech tradekeeper L-29 on HuAFB Kecskemét LHKE Internatonal Airshow
NEW! above: NoHigher! below: HiRes! Former Central Military Aviation Museum on LHSN to ca. 2015. to opened "Reptár" in downtown Szolnok-city former railway old heating house.
above: BigRes! Juci'bácsi's photo: L-29 in Szolnok LHSN Aviation Museum - Repülő Múzeum
above: HiRes! Repainted "376" in Kecel museum in 2021.  source: honvedelem.hu/Zrínyi média
above: NoHigher! Forward seat cockpit - pilótafülke első ülése
above: MedRes! American privately owned - magántulajdonban lévő L-29 "Dolphin"
above: MedRes! L-29 nature profile artwork - oldalnézeti PC grafika
above: HiRes! Juci'bácsi's scanned collection from 'Modellezés' - 'Modelling' magazine early 1970s  Outline drawings - Külső vonalrajzok  below: BigRes! Cestina text: High details - Nagy részletességű
6.) L-29 "Delfin" 'Dolphin' NATO Code Name: 'Maya' Aero Vodochody's military jet trainer - kiképző - gyakorló repülőgép: https://szextant.blogspot.com/2014/01/aviation-girls-photo-calendar-by.html
above: MedRes! Hungarian Air Force Aero L-29 'Delfin' early 1970s
above: MedRes! Pair formation HuAF 101st L-29s - Magyar L-29-ek géppár kötelékben
above: MedRes! 101st L-29s over Várpalota fire range - lő és gyakorlótér felett
213.) Arty. Live Firing Exercise at Hu. Várpalota fire-range 2018.05.31. Tüzérségi éleslövészet, Kőröshegyi szektorban.: https://szextant.blogspot.com/2018/06/213-arty-live-firing-exercise-at-hu.html
above: NEW! NoHigher! Abandoned Aviation Museum late 1980s  source: facebook
above: HiRes! LHSN - Szolnok repülőtéri repülőmúzeum - Airfield museum late 1980s with IL-28 bomber  source: Juci'bácsi's scanned collection from initiated  Hu. edition 'TopGun' magazine
57.) Collection of IL-28 - An-26 Veterany Pilot from VREVE about; aircraft sculptures and antiquitates - Repülő Kisplasztikai gyűjtemény egy VREVE veterán Pilóta társunktól - Ilyushin IL-28 "Beagle" pilot & sqn. leader: https://szextant.blogspot.com/2014/03/collection-of-veterany-pilot-about.html
NEW! LHSN above: MedRes! from South    below: MedRes! from North; former abandoned inner Aviation Museum on Air Base of the MH. 89th and Aviation Higher School/College - KGYRMF - Kilián György Repülő Műszaki Főiskola  marked with Pink  source: facebook
above: NEW! BigRes! General map of Hungary with Pink marked the: Szolnok, Kecel, Budapest: Farkashegy & Hármashatárhegy & Green: the Várpalota fire & exercise range - lő és gyakorlótér
above: MedRes! below: NoHigher! Museal 101st L-29 in Kecel-village "Pintér Plant/Works" Military Technical Museum/park (Subordinated and property of the HuMoD Military History of Institute and Museum - Haditechnikai Múzeum "Pintér Művek" Kecel nagyközség (mely a HM HIM - Honvédelmi Minisztérium Hadtörténeti Intézet és Múzeum -Budapest- tulajdonát képezi)
above: BigRes! Juci'bácsi's Air Art Graphics Studio 2005. © HuAF scale 1/100 profile Poster A2 Copyright!
38.) Plakátokon MLE - a Magyar Légierő története - HuAF History on Posters - 75 éves a Magyar Légierő - Anniversary of HuAF (Hungarian Air Force) Big Poster - Messerschmitt Bf.109G6 "Gustav" by Air Art & HM Zrínyi kiadó: https://szextant.blogspot.com/2014/02/plakatokon-mle-magyar-legiero-tortenete.html
aboveMedRes! Juci'bácsi's Air Art Graphics Studio 2008. HuAF profile Molino 8+1 pcs A0 for Kecskemét LHKE Airshow. This select over Várpalota fire range close to Gyulafirátót village.  Printed by: HM Térképészeti Intézet - Institute of Topography of HuMoD Budapest
above: MedRes! W.P. HuPA - Hungarian People's Army Roundel of the Hungarian Air Force insignia 1951 - 1990 MN - Magyar Néphadsereg, MLE - Magyar Légierő felségjelzése 

above: NoHigher! Juci'bácsi's collection from early 1970s NDK Centrum Budapest V. ker.-distr. DDR Centre book shop: Illustrierte Reihe für den Typensammler - Type booklet

above: BigRes! Typensammler MiG-15UTI cutaway drawing key  source: Juci'bácsi's archive
above: HiRes! HuAF - Hungarian Air Force - MLE - Magyar Légie MiG-15bis in 1950s  source: facebook/Kurilla archive
1.) МиГ-15бис-УТИ Истребитель - Mikoyan - Gurevich MiG-15bis, UTI MiG-15 Fighter Jet - Jäger Flugzeuge - Vadászrepülőgép _ Cutaway, 3 view _ Typensammler _ In Memoriam HA-UTI - F-86 "Sabre": https://szextant.blogspot.com/2014/01/1-15-mikoyan-gurevich-mig-15bis-uti-mig.html
above: HiRes! Retro photo: Children in the Military Technical Park in the courtyard of the Museum of Military History -Budapest-, in 1968 - Gyerekek a Hadtörténeti Múzeum -Budapest- udvarán lévő Haditechnikai Parkban, 1968-ban  photo - fotó: Mr. Ferkis Emil  source: Fortepan.hu
211.) 1.st district, Buda Castle  -Budapest- I. kerület Budai Várnegyed & Hu.MoD. Museum of Military History - HM. HIM. - Hadtörténeti Intézet és Múzeum by: My px. photos.: https://szextant.blogspot.com/2018/04/211-1st-district-buda-castle-budapest-i.html
above: MedRes! TakiLaci's preparated models  source: "Piroska"
above: BigRes! Yakovlev Yak-18 "Qail" NATO: "Max" - Jakovlev Jak-18 "Fürj" trainer aircraft
above: HiRes! Yak-18 graphics artwork    below: NoHigher! Retro: Metalfolie model kit
Hu. text: A Jak–18 (NATO-kódja: Max) a Szovjetunióban az 1940-es évek végétől gyártott kiképző és gyakorló repülőgép. Kínában licenc alapján CJ–5 jelzéssel gyártották. Nagy mennyiségben alkalmazták katonai kiképző és gyakorló repülőgépként, emellett a sportrepülőklubok és a polgári légi forgalom is alkalmazta. Magyarországon Fürj néven állt hadrendben.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/Jak%E2%80%9318

En. text: The Yakovlev Yak-18 (Russian: Яковлев Як-18; NATO reporting name Max) is a tandem two-seat military primary trainer aircraft manufactured in the Soviet Union. Originally powered by one 119 kW (160 hp) Shvetsov M-11FR-1 radial piston engine, it entered service in 1946. It was also produced in China as the Nanchang CJ-5.  ...  https://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-18

Ru. text: Як-18 (по кодификации НАТО: Max) — советский учебно-тренировочный самолёт, пришедший на смену самолёту УТ-2 в ВВС, гражданской авиации и авиаклубах в качестве основного самолёта первоначального обучения. Стал родоначальником обширного семейства различных самолётов, включая четырёхместный Як-18Т.  ...  https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BA-18
above: HiRes! Hu. edition 'Lobogó - Waving/Flattering/flag' youth magazine 1961.  source: facebook/Bárdi László: "Akik nélkül nem lehett volna magyar katonai repülés"
above: NoHigher! Hu. text: propaganda film, Körmendi János színésszel  source: facebook
Hu. text: Körmendi János (Szeged, 1927. október 21. – Budapest, 2008. január 6.) Kossuth- és Jászai Mari-díjas magyar színművész, író, érdemes és kiváló művész.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6rmendi_J%C3%A1nos_(sz%C3%ADnm%C5%B1v%C3%A9sz)
above & below: NoHigher! HuAF Jak-12 and Jak-18  source: facebook
NoHigher! above: Yak-18 on LHSN air base    below: HuAF beginner aviators

above: NoHigher! Yak-18? developed by nose gear and with Yuri Gagarin

above: BigRes! Russian cyrillic text: High detailed drawing  below: MedRes! Outline drawing
above: BigRes! Cestina Cz. text view drawing with Soviet DOSAAF and Polish register sign  source: Juci'bácsi's archive
above: MedRes! Polish made profile artwork, North Korean Night Bomber Yak-18 in 1950s
above: BigRes! (Crop!) Polish AF reconstructed Yak-18 "Max"  source: Wikipedia.org
above: MedRes! Yak-18 in Traffic & Technical Museum aviation exhibition site the abandoned 'Petőfi'-hall in City-park Budapest - Jak-18 a mára már bezárt "Pecsa"-ban 'Petőfi'-csarnokban a Városligetben, mellette a csehszlovák gyártmányú Super Aero-45 taxigéppel
205.) General Aviation small & TAXI & aircraft doors - ajtók: Yak-12, 18, DHC-2, Do27, Aero-45, L-200, C-172 Hydroplane: https://szextant.blogspot.com/2017/11/205-general-aviation-small-taxi.html
above: NEW! NoHigher! Hu. text: A szovjet Jakovlev tervezőiroda Jak-18 oktató repülőgépe. A szintén az iroda által tervezett UT-2 illetve a Po-2 utódtípusaként nem Jakovlev, hanem Sz. V. Szinyelscsikov tervezte. 4830 darabot építettek belőle a Szovjetunióban. Magyarországon  HA-FAA lajstromszámmal repült. Hazánkban a típusnak a Fürj típusjelzést adták. A gyári száma: 4312-es és 1958-tól 1962-ig repült a haderő állományában. A típust Kínában CJ-5 típusjelzéssel építették. Érdekesség, hogy Rubik Ernő államosított esztergomi repülőgépgyára is kis mennyiségben gyártotta a típust.  Photo & source: https://military-technology.blog.hu
above: NoHigher! Austrian - Österreiche Luftwaffe 1950s Yak-11 & Yak-18 in museum
above: HuAF Yak-18 in LHSN Szolnok Aviation Museum
above: BigRes! Yakovlev Yak-18A DIY wooden model/maquette  source: TakiLaci-'Sas'
above: MedRes! (Crop!) Albanian Air Force Yak-52
above & below: BigRes! Original Soviet view drawing of Yak-52 DOSAAF  source: Juci'bácsi's archive
above: MedRes! original Soviet made view & cutaway drawing of Yak 52  source: archive
162.) Jak-52 Av Bacau Yakovlev Yak-52 Trainer Aircraft in HuAF Яковлева Як-52. - Vedeneyev M-14R nine cylinders piston engine - HuAFHB Szolnok (LHSN) accident 2015.: https://szextant.blogspot.com/2015/06/162-jak-52-av-bacau-yakovlev-yak-52.html
above: NoHigher! Three view outline drawing - 3 nézeti külső rajz
Hu. text: A Jak–52 (orosz írással: Як–52), román jelzéssel Iak–52 a szovjet Jakovlev tervezőiroda kétüléses, légcsavaros, alapszintű kiképző és gyakorló repülőgépe. A KGST-együttműködés keretében a romániai Aerostar repülőgépgyárban kezdődött el a sorozatgyártása, amely még napjainkban is tart. Eredetileg a DOSZAAF igényeinek megfelelően gyakorló műrepülés céljára fejlesztették ki. A repülőgép népszerű lett a maga kategóriájában, amit az a tény is bizonyít, hogy Kelet-Európán kívül számos Nyugat-Európai országba, az USA-ba és Kanadába is exportálták.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/Jak%E2%80%9352

En. text: The Yakovlev Yak-52 (Russian: Яковлев Як-52) is a Soviet primary trainer aircraft which first flew in 1976. It was produced in Romania from 1977 to 1998 by Aerostar, as Iak-52, which gained manufacturing rights under agreement within the former COMECON socialist trade organisation. The Yak-52 was designed as an aerobatic trainer for students in the Soviet DOSAAF training organisation, which trained civilian sport pilots and military pilots. Currently the Yak-52 is used in the Fédération Aéronautique Internationale (FAI) World Aerobatic Yak 52 Competition, a popular powered aircraft one-design World Aerobatic Championship.  ...  https://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-52

Ru. text: Як-52 — советский спортивно-тренировочный самолёт.  ...

Ro. text: Iakovlev Iak-52 (rusă Яковлев Як-52) este un avion ușor proiectat de birourile OKB Iakovlev din Moscova în anul 1976 și produs în România în perioada 1977 - 1998 de Întreprinderea de Avioane Bacău (actual Aerostar) sub numele de Iak-52, ce a obținut dreptul de producție conform acordului în cadrul organizației economice socialiste CAER. Iak-52 a fost conceput ca avion de antrenament pentru elevii organizației sovietice paramilitare de instrucție DOSAAF, care a pregătit piloți militari dar și civili. În prezent, Iak-52 este utilizat frecvent în competiția „World Aerobatic Iak 52” în cadrul Federației Aeronautice Internaționale (FAI).  ...  https://ro.wikipedia.org/wiki/Iak-52
above: MedRes! Authenic Soviet plan of model Yak-52  source: Juci'bácsi's archive
10.) Modell: Motorok - RC Model Motors, Piston Engine, Jet Engine - MOM, MOKI, FOK, JM _ Cutaway Drawing, Robbantott rajz: https://szextant.blogspot.com/2014/02/modell-motorok-rc-model-motors-piston.html
above: NoHigherbelow: MedRes! Yak-52 model
48.) Modell: Repülőgépek - RC Model Airplanes - Self Made, Series - Girls _ Martin B-26 Marauder, Lavochkin La-7, F-104 Starfighter, Aero L-39 Albatros, Jakovlev Yak-54 and Sexy Modellers: https://szextant.blogspot.com/2014/03/modell-repulogepek-rc-model-airplanes.html
above: NEW! NoHigher! Soviet/Russian vintage style mariner 24 hrs. 'Pilot' wrist watch
above: NoHigher! Yak-52 forward cockpit - elülső pilótafülke/-ülés
64.) Műhorizont - Artifical - Künstlicher Horizon VSI Instrument ( AGD-1 ) авиагоризонтов АГД-1 from Mi-8T "Hip" Animated Screen Saver - Juci'bacsi's plan: https://szextant.blogspot.com/2014/04/64-muhorizont-artifical-kunstlicher.html
16.) Компас, Bussols of Aeronautical, Compass - ADF, HSI - Giro-Kompassz - Repülőgépfedélzeti Iránytűk, - Navigációs Irányszögek, Navigational Directions - Askania, Ki-13 _ Animationed Spitfire variometer: http://szextant.blogspot.hu/2014/02/bussols-of-aeronautical-compass.html
2.) Dashboard Clocks - Fedélzeti Órák _ Aircraft's & Land technic, Navy Clocks: https://szextant.blogspot.com/2014/01/the-last-very-popular-post-from-x.html
above: MedRes! below: BigRes! HuAF Rumanian Av Bacau made Yak-52 LHSN in 2000s
162.) Jak-52 Av Bacau Yakovlev Yak-52 Trainer Aircraft in HuAF Яковлева Як-52. - Vedeneyev M-14R nine cylinders piston engine - HuAFHB Szolnok (LHSN) accident 2015.: https://szextant.blogspot.com/2015/06/162-jak-52-av-bacau-yakovlev-yak-52.html
above: BigRes! Takács László - Leslie's home model vitrine  source: TakiLaci
above: BigRes! Warsaw Pact HuAF Antonov An-26 "Ancsa-II" NATO code name: "Curl"
above: HiRes! An-26 on Szolnok airfield  source: 'Néphadsereg' newspaper
above: NoHigher! Szolnok airfield with 100 kg. practice bombs
above: MedRes! below: NoHigher! W.P. HuAF An-26 common formation with a pair of L-29
above: BigRes! An-26 on Szolnok LHSN  source: facebook/Bárdi László: Akik nélkül nem ...
Hu. text: Az An–26 (NATO-kódja: Curl) kéthajtóműves, légcsavaros gázturbinás szállító repülőgép. A kijevi Antonov tervezőiroda fejlesztette ki az An–24T teherszállító repülőgép alapján. 1969-ben mutatták be először, módosított raktérrel és nagyobb rámpával. Kínában a Xian Aircraft Factory gyártja licenc nélkül, J–14-ként, ez később J–7-re módosult.  ...  https://hu.wikipedia.org/wiki/An%E2%80%9326

En. text: The Antonov An-26 (NATO reporting name: Curl) is a twin-engined turboprop civilian and military transport aircraft, designed and produced in the Soviet Union from 1969 to 1986.  ...  https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-26

Ru. text: Ан-26 (по кодификации НАТО: Curl — «Вихрь») — советский военно-транспортный самолёт, разработанный в КБ Антонов, модификация исходной модели Ан-24. Ан-26 оснащён двумя турбовинтовыми двигателями АИ-24ВТ и одним дополнительным реактивным РУ-19А-300, установленным в правой гондоле основного двигателя. Благодаря большой ширине проёма грузового люка (2,4 м) и установке специальной трап-створки возможна удобная погрузка как с земли, так и из кузова автомобиля, что значительно ускоряет и облегчает погрузочно-разгрузочные работы. Самый многочисленный самолёт своего класса. В Китае был разработан и выпускается Xian Y-7, созданный на базе Ан-26. В настоящее время эксплуатируется пассажирская модификация Ан-26-100 с вместимостью до 43 человек. Самолёты переделаны в пассажирские на заводе из базовой грузовой модификации и имеют недостаток — отсутствие багажных полок. Всего построено 1403 самолёта этого типа.  ...  https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD-26
above: MedRes! ret. flt. Gen. Major Bakó "Bökő" István ny. re. vezérőrnagy former Aviation & Air Defence leader of main-group/staff of the HDF - MN ReLé. fcsf. - Repülő és gvédelmi Főcsoportfőnökség vezetője/főnöke  mid 1980s as former MiG-19, L-29 fighter pilot.  source: Juci'bácsi's scanned archive Hu. military weekly newspaper 'Néphadsereg - People Army'
above: MedRes! Hu. text: a Személyzet része: Gépparancsnok Első-pilóta, Fedélzeti mérnök (Bíró Laci mk. re. szds. VREVE tag), Másodpilóta 'Első-tiszt', és >nem láthatóak<: balra Megfigyelő (navigátor) , jobbra Fedélzeti Rádiós 5 fő  source: Juci'bácsi's archive
above: NoHigher! The parts of the crew: Pilot commander, Board engineer, 2nd pilot 'First officer' and; >not visible<: left Navigator & right Wirelles operator 5 members
above: MedRes! the Commander watches on the base leg before fourth turn of the traffic circuit - A Gépparancsnok figyel a második rövidfalon a IV. forduló előtt az iskolakörön  source: Juci'bácsi's scanned archive
above: BigRes! Russian modeller High-Detail drawings  source: Juci'bácsi's archive
above: NoHigher! (little side Crop!) Plastic model kit with anniversary decor paint as initial NATO members aircraft with new insignia  source: www.albatros.hu/facebook
aboveHiRes! W.P. HuAF Antonov An-26 "Ancsa-II" NATO code name: "Curl"
9.) Антонов Aн-26 _ An-26 "Curl" ("Shouting Mouse") Pedestal - Throttle Quadrant _ Antonov An-26 "Ancsa - Ordító egér" központi pult _ несущий винт упрт АВИАЦИОННЫЙ ТУРБОВИНТОВОЙ ДВИГАТЕЛЬ - пилотажно-навигационные приборы Указатель: http://szextant.blogspot.hu/2014/02/26-26-curl-shouting-mouse-pedestal.html
above: MedRes! processing wooden DIY model An-26 at home  source: TakiLaci
FIN!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése